امروز: جمعه, ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ برابر با ۱۸ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۲۹ مارس ۲۰۲۴ میلادی
کد خبر: 280972
۶۲۷
۱
۰
نسخه چاپی

5 بهترین غذای پر پروتئین برای خوردن بعد از 50 سالگی

پروتئین های بعد از 50 سالگی

مهم نیست چند سال دارید، اطمینان از دریافت پروتئین کافی به صورت روزانه برای داشتن یک سبک زندگی سالم ضروری است. پروتئین به شما کمک می کند احساس سیری کنید، عضله بسازید، فشار خون خود را مدیریت کنید، انرژی خود را بازیابی کنید و متابولیسم سالمی را حفظ کنید. با این حال، نیاز روزانه به پروتئین با افزایش سن به دلیل تغییرات اجتناب ناپذیری که بدن شما با افزایش سن تجربه می کند، حیاتی تر می شود.

پروتئین های بعد از 50 سالگی

پس از 25 سالگی، بزرگسالان حدود 2 تا 3 درصد از توده عضلانی بدون چربی خود را از دست می دهند و همچنین کاهش 2 تا 3 درصدی در میزان متابولیسم در حالت استراحت را تجربه می کنند. واقعیت این است که این دو چیز احتمالاً به هم مرتبط هستند، زیرا داشتن مقادیر بیشتر توده عضلانی بدون چربی متابولیسم فعال تر را ارتقا می دهد. بنابراین، مصرف پروتئین کافی با افزایش سن ضروری است تا بتوانید توده عضلانی بدون چربی را حفظ کنید.

گفتن "شما به پروتئین بیشتری نیاز دارید" به اندازه کافی آسان است. اما چگونه می توانید خود را طوری تنظیم کنید که بیشتر آن را در الگوهای غذایی روزانه خود بگنجانید؟ برای فهمیدن این موضوع، ما با چندین متخصص تغذیه مشورت کردیم تا انتخاب های آنها را برای یافتن بهترین غذاهای حاوی پروتئین برای خوردن بعد از 50 سالگی پیدا کنیم.

لبنیات

اگر به لبنیات یا به لاکتوز حساسیت ندارید، این غذاها می توانند با افزایش سن پروتئین و ویتامین های مفیدی برای شما فراهم کنند.

غذاهای لبنی مانند شیر، پنیر و ماست نه تنها به دلیل داشتن کلسیم باعث تقویت استخوان های قوی و سالم می شوند، بلکه پروتئین باکیفیت بالایی برای کمک به ساخت و حفظ توده عضلانی بدون چربی فراهم می کنند. در واقع شیر حاوی آمینو اسیدهای شاخه‌دار لوسین است که تحقیقات نشان می‌دهد می‌تواند سنتز مجدد عضلات را بعد از تمرین فعال کند.

کینوا

کینوا یک غلات کامل مقرون به صرفه و بسیار سالم است که هم به راحتی آماده می شود و هم همه کاره است. علاوه بر اینکه می‌تواند آن را در انواع مختلف وعده‌های غذایی بگنجاند، پروتئین بالایی نیز دارد که آن را به انتخابی عالی برای رسیدن به اهداف پروتئین روزانه‌تان تبدیل می‌کند.

این غلات کامل منبع گیاهی پروتئین کامل است، به این معنی که تمام اسیدهای آمینه ضروری را فراهم می‌کند. همچنین، محتوای فیبر به کاهش خطر بیماری قلبی با حذف کلسترول از بدن کمک می کند و با تغذیه باکتری های خوب روده باعث بهبود سیستم ایمنی می شود.

گوشت گاو

غذای دیگری که کمی شهرت منفی دارد - به خصوص زمانی که مردم به 50 سالگی می رسند - گوشت گاو است. اما یافتن برش‌های بدون چربی و باکیفیت، کلید انتخاب محصولات گوشت گاو سالم است.

گوشت گاو سرشار از 10 ماده مغذی ضروری مانند آهن، ویتامین B-12، آنتی اکسیدان سلنیوم و پروتئین با کیفیت بالا، راه فوق العاده ای برای افزودن پروتئین به رژیم غذایی شما است.

تخم مرغ

گاهی اوقات تخم مرغ به دلیل تأثیرات بالقوه آنها بر کلسترول شما به صورت منفی مورد بحث قرار می گیرد. با این حال، برخی تحقیقات نشان داده اند که تخم مرغ می تواند سالم تر از آن چیزی باشد که قبلاً فکر می کردیم.

تخم مرغ زیستی ترین پروتئین برای بدن است. با 6 تا 7 گرم پروتئین در هر تخم مرغ، آنها همچنین مزایای اضافی آهن، ویتامین های B-12 و D و ماده مغذی کولین را ارائه کردند که تحقیقات نشان می دهد به سلامت مغز و شناختی کمک می کند.

تخم مرغ همچنین می تواند منبع خوبی از پروتئین برای کسانی باشد که می خواهند وزن خود را کاهش دهند یا اهداف وزن خود را مدیریت کنند. تخم‌مرغ می‌تواند با فراهم کردن منبع کم پروتئین و چربی‌های سالم، به کاهش وزن کمک کند، که هم به مصرف‌کننده کمک می‌کند برای مدت طولانی‌تری احساس سیری کند و هم می‌تواند منجر به کاهش پرخوری با افزایش سیری شود.

لوبیا و حبوبات

وقتی نوبت به یافتن پروتئین‌های سالم می‌رسد، پروتئین‌های کامل برخی از سالم‌ترین‌ها هستند.

20 آمینو اسید وجود دارد که 9 تای آنها ضروری هستند، به این معنی که باید از طریق رژیم غذایی به دست آیند. منابع پروتئین حیوانی به طور طبیعی حاوی تمام 20 اسید آمینه هستند و بنابراین به طور طبیعی پروتئین کامل هستند، اما بسیاری از پروتئین های گیاهی اینگونه نیستند.

لوبیا و حبوبات نه تنها سرشار از پروتئین هستند، بلکه سطوح مفیدی از فیبر را نیز فراهم می کنند.

محتوای فیبر لوبیا همچنین شما را تا مدت‌ها بعد از غذا سیر و سیر نگه می‌دارد و برای تغذیه باکتری‌های خوب روده، جذب و دفع سموم و مواد زائد از بدن شما مفید است و حتی به کاهش کلسترول و وزن بدن کمک می‌کند

  • منبع
  • حقوق نیوز

دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید