امروز: شنبه, ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ برابر با ۱۰ شوّال ۱۴۴۵ قمری و ۲۰ آوریل ۲۰۲۴ میلادی
کد خبر: 278146
۸۵۵
۱
۰
نسخه چاپی

5 مورد از بهترین ضد آفتاب ها که برای انواع پوست مناسب است

اکثر ما تجربه آسیب های پوستی ناشی از محصولات مراقبت از پوست را داشته‌ایم. گاهی پیش می‌آید یک محصول مراقبت پوستی اثر معکوس نشان می‌دهد و باعث ایجاد عارضه‌های پوستی می‌شود. این مشکلات گاهی به دلیل ماهیت آن محصول است و گاهی نیز به دلیل عدم همخوانی محصول با پوست ما رخ می‌دهد

5 مورد از بهترین ضد آفتاب ها که برای انواع پوست مناسب است

اکثر ما تجربه آسیب های پوستی ناشی از محصولات مراقبت از پوست را داشته‌ایم. گاهی پیش می‌آید یک محصول مراقبت پوستی اثر معکوس نشان می‌دهد و باعث ایجاد عارضه‌های پوستی می‌شود. این مشکلات گاهی به دلیل ماهیت آن محصول است و گاهی نیز به دلیل عدم همخوانی محصول با پوست ما رخ می‌دهد.

در واقع برای بسیاری از ما پیدا کردن محصولی که با کمترین آسیب که نیاز پوستمان را برطرف کند کاری سخت و زمان‌بر است و ساعت‌ها باید در اینترنت جستجو کنیم یا از طریق پزشکان متخصص در مورد پوستمان اطلاعات بیشتری به دست آوریم.

یکی از محصولات مراقبت پوستی که همه ما به آن احتیاج داریم و از آن استفاده می‌کنیم ضد آفتاب می‌باشد. ضد آفتاب‌ها یکی از مهمترین محصولات مراقبت پوستی برای ما می‌باشند.

دلیل این اهمیت نیز بسیار واضح است. نور خورشید مخرب ترین اثر را بر روی پوست  به جای می‌گذارد و باعث ایجاد اثرات پیری روی پوست می‌گردد. در واقع تابش نور خورشید بیش از آنکه اثر مثبتی روی پوست بگذارد باعث ایجاد آثار منفی چین و چروک های عمیق پوستی می‌شود.

همچنین نور خورشید می‌تواند باعث ایجاد لکه های قهوه ای رنگ یا همان کک و مک روی صورت می‌شود که در اثر تجمع ملانوسیت ها این اتفاق می‌افتد. از دیگر آثار مخرب نور خورشید می­توان به انواع سرطان های پوستی مانند ملانوما و سرطان سلول بازال اشاره کرد.

این سرطان معمولاً در مناطقی از پوست که بیشتر در معرض نور خورشید قرار می‌گیرد ظاهر می‌شود مانند پوست صورت گردن پشت دستها و بازوها. این بیماری معمولاً در افراد بالای ۵۰ سال رخ می‌دهد اما افراد جوان‌تر نیز در صورت قرار گرفتن مداوم در معرض نور خورشید و اشعه فرابنفش ممکن است به این نوع سرطان پوستی مبتلا شوند.

دیگر نکته ای که می‌توان به آن اشاره کرد این است که این نوع سرطان عموماً در افراد بور با پوست و مو و چشمانی روشن ایجاد می‌شود. همچنین اگر در کودکی دچار آفتاب سوختگی شدید شده باشید احتمال ابتلا به این نوع سرطان در شما بیشتر خواهد بود. سرطان سلول بازال همیشه به یک شکل روی پوست ظاهر نمی‌شود و اشکال مختلفی دارد گاهی شبیه به زخم و پوسته پوسته‌های ریز روی پوست ظاهر می‌شود و همچنین با کمی خونریزی همراه است و گاهی به صورت جوش هایی که درمان نمی‌شوند بروز می‌کند.

برای آنکه می­شود از این مشکل جلوگیری کرد باید از همان سنین کودکی از پوست خودتان در مقابل نور خورشید به وسیله ضد آفتاب محافظت کنید.

در ادامه انواع ضدآفتاب های موجود در بازار را به شما معرفی خواهیم کرد تا بهترین نوع آن را برای خود و خانواده خود انتخاب و استفاده کنید.

۱- ضد آفتاب لافارر

5 مورد از بهترین ضد آفتاب ها که برای انواع پوست مناسب است

انواع کرم ضد آفتاب لافارر برای پوست خشک یا چرب هم به صورت بدون رنگ و هم به صورت رنگی یکی از بهترین انتخاب هایی است که می‌توانید در میان ضد آفتاب ها داشته باشید. این کرم با داشتن محافظت وسیع از اشعه های مضر خورشید( UVA و UVB ) و همچنین باداشتن دو SPF ۳۰، ۵۰ می‌تواند نیاز شما به یک ضد آفتاب مطابق با سلیقه­تان را برطرف کند. همچنین نوع رنگی این ضد آفتاب با داشتن بیش از ۶ تناژ رنگی برای کسانی که می‌خواهند کاور متوسط روی پوست خود داشته باشند بسیار مناسب است. بافت نرم این ضد آفتاب دیگر ویژگی مثبت آن نسبت به سایر محصولات موجود در بازار می‌باشد.  قیمت مناسب این محصول و داشتن صرفه اقتصادی هم دلیل دیگری برای خرید آن می­باشد.

۲- ضد آفتاب پریم

یکی از برند های پیشرو در تولید ضد آفتاب برند پیریم می‌باشد. پریم با داشتن قدمت بالا در تولید کرم های ضد آفتاب رنگی و بدون رنگ یکی از بهترین نمونه های ایرانی ضد آفتاب در ایران میباشد که با داشتن بافتی نرم و سبک روی پوست به خوبی می‌تواند از پوست در مقابل اشعه های مضر خورشید محافظت کند و با کمترین آسیب نیاز پوستتان را برطرف کند. این ضد آفتاب در دسته ضد آفتاب های با پوشش وسیع قرار می‌گیرد و می‌تواند از پوست در مقابل هر دو اشعه مضر خورشید یعنی UVB و  UVA محافظت کند. ضد آفتاب رنگی پریم جایگزین مناسبی برای کسانی است که می‌خواهند کاوری سبک به همراه SPF متعادل روزانه داشته باشند.

از دیگر تولید های این برند برای روزهای گرم آفتابی می­توانیم به لوسیون ضد آفتاب حاوی spf۵۰ و ضد آفتاب حاوی ویتامین c اشاره کنیم.

۳- کرم ضد آفتاب شون

برند شون همانطور که می‌دانید با بهره‌گیری از مواد اولیه طبیعی و ارگانیک محصولاتی را وارد بازار کرده که به پوست کمترین آسیب را می‌رسانند. یکی از ویژگی های بارز محصولات این برند سبک بودن آن روی پوست و بافت مخملی ‌آن می‌باشد. ضد آفتاب برند شون بدون اینکه به پوست آسیب برساند می‌تواند با داشتن SPF مناسب برای استفاده روزانه نیاز شما به یک ضدآفتاب را به خوبی برطرف کند و از طرفی ضد آفتاب رنگی شون کاور مخملی و یکدستی روی پوست ایجاد خواهد کرد. قیمت محصولات شون نسبت به محصولات مشابه خارجی بسیار مقرون به صرفه تر می‌باشد و کیفیت این محصول نیز در جایگاه خوبی قرار دارد. این محصول فاقد چربی و مناسب برای پوست های مستعد آکنه می‌باشد.

۴- کرم ضد آفتاب سان­ سیف

5 مورد از بهترین ضد آفتاب ها که برای انواع پوست مناسب است

 برند سان‌سیف نیز یکی دیگر از از برندهای با کیفیت ایرانی می‌باشد که جایگاه آن به خوبی در میان مصرف‌کنندگان تثبیت شده است. ضد آفتاب سان ‌­سیف با قیمت مناسب و در تنوع بالا برای طیف وسیعی از مصرف‌کنندگان شامل پوست های خشک و پوست های چرب و معمولی تولید شده است.

 اگر پوست چربی دارید و نگران این هستید که با زدن کرم پودر های مختلف دچار جوش شوید می‌توانید کرم ضد آفتاب سان سیف رنگی با ‏spf  ۳۵ را برای خود خریداری کنید. از ویژگی‌های این ضد آفتاب می‌توانیم ‌به موارد زیر اشاره کنیم:

- فاقد چربی و مناسب برای پوست های چرب و آکنه دار

- هماهنگ با رنگ طبیعی پوست

- ایجاد یک لایه یکنواخت روی پوست

- تنظیم چربی پوست

- پایداری در مقابل تعریق و شستشو و همچنین مقاوم در مقابل آلودگی هوا

- حفاظت کامل از پوست در مقابل اشعه های uva و uvb

۵- کرم ضد آفتاب رنگی سینره

کرم ضد آفتاب رنگی سینره با ‏spf ۵۰ مناسب برای انواع پوست می­باشد. این کرم با داشتن دو طیف رنگی مختلف و همچنین حفاظت وسیعی در مقابل اشعه های مضر خورشید می‌تواند از پیری زودرس پوست جلوگیری کنند. همچنین این کرم فاقد چربی و دارای ساختار سبک روی پوست می­باشد. ویژگی مثبت دیگری که این کرم دارد این است که فاقد پارابن است و آسیب کمتری به پوست وارد می‌کند. این کرم بدون انجام تست های حیوانی تولید شده و دوستدار طبیعت است.

شما با توجه به نوع پوست خود ­می­توانید هر کدام از ضد آفتاب‌هایی که در مورد آن­ها توضیح دادیم را انتخاب کنید. تمامی ضد ­آفتاب‌ها با داشتن قیمت مناسب برای سبد کالای هر فرد ایرانی مناسب است و ارزش آن بیشتر از قیمتی است که پرداخت می­کنید. از طرفی اکثر این برندها تمام تلاش خود را کرده‌اند که در تولیدات خود از مواد آسیب زا به پوست استفاده نکنند یا استفاده خود را به حداقل برسانند. در ترکیب اکثر این کرم های ضد آفتاب نیز فاقد چربی بودن آن‌ها به چشم می‌خورد. بنابراین این برند ها باعث چرب شدن پوست نمی‌شوند و باعث باز شدن منافذ پوست نیز نخواهند شد.

شما با مطالعه دقیق و مشورت با پزشک متخصص می­توانید محصول مورد نیاز خود را خریداری کنید و به خاطر داشته باشید که اگر در یک روز گرم تابستان از منزل خارج می­شوید حتما به فاصله هر دوساعت یکبار ضد آفتاب را روی پوستتان تمدید کنید تا اثر بخشی آن برای شما حفظ شود.

  • منبع
  • حقوق نیوز

دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید