امروز: جمعه, ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ برابر با ۱۸ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۲۹ مارس ۲۰۲۴ میلادی
کد خبر: 266745
۱۴۶۵
۱
۰
نسخه چاپی

7 ماده غذایی را پیش از رانندگی نخورید!

بعضی از مواد غذایی ضمن آن که برای ایجاد خواب راحت مناسب هستند، می توانند در ایجاد خواب‌آلودگی به خصوص در رانندگی موثر باشند. بنابراین توصیه می شود بعد از مصرف این مواد غذایی مبادرت به رانندگی نکنید

7 ماده غذایی را پیش از رانندگی نخورید!
 

چه مواد غذایی راننده را خواب‌آلود می کند؟

بعضی از مواد غذایی ضمن آن که برای ایجاد خواب راحت مناسب هستند، می توانند در ایجاد خواب‌آلودگی به خصوص در رانندگی موثر باشند. بنابراین توصیه می شود بعد از مصرف این مواد غذایی مبادرت به رانندگی نکنید.

1- ماست

ماست از جمله مواد غذایی است که مصرف آن برای افرادی که خواب کافی ندارند توصیه می شود. ماست حاوی مقداری کربوهیدرات و پروتئین است که در فراهم کردن تریپتوفان برای تولید سروتونین دخالت دارد. بنابراین نباید بلافاصله پس از مصرف ماست یا دوغ رانندگی کرد.

2- شیر

مصرف یک لیوان شیر گرم به دلیل داشتن تریپتوفان باعث خواب آلودگی می شود لذا نباید پیش از رانندگی شیر مصرف کنید.

3- موز

موز از میوه هایی است که تریپتوفان، منیزیم، ملاتونین و سروتونین دارد که این مواد باعث آرامش عضلات بدن، آرامش و در نتیجه خواب‌آلودگی می شود. لذا از خوردن موز قبل یا در حین رانندگی باید اجتناب شود.

4- سیب زمینی

معمولاً به کسانی که مشکل بی خوابی دارند توصیه می شود سیب زمینی مصرف کنند زیرا این ماده ی غذایی نیز حاوی تریپتوفان و کربوهیدرات است. به رانندگان توصیه می شود به هیچ عنوان پیش از رانندگی سیب زمینی مصرف نکنند.

5- مرغ و بوقلمون

گوشت مرغ و بوقلمون نیز منبع غنی تریپتوفان هستند لذا به ایجاد خواب کمک می کنند. بنابراین بهتر است پس از مصرف گوشت آنها استراحت کرده و بلافاصله اقدام به رانندگی نکنید.

6- آرد جو دوسر

آرد جو دوسر حاوی پروتئین و کربوهیدرات است که در تولید سروتونین موثر هستند، لذا پس از مصرف آن نباید بلافاصله رانندگی کرد.

7- بادام

بادام نیز در ایجاد خواب موثر است زیرا دارای تریپتوفان و منیزیم است. لذا پس از مصرف بادام نیز باید از رانندگی به ویژه در فواصل طولانی اجتناب کرد.

تهیه کننده: عاطفه کریمی

پایگاه خبری حقوق نیوز

دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید