امروز: پنج شنبه, ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ برابر با ۱۵ شوّال ۱۴۴۵ قمری و ۲۵ آوریل ۲۰۲۴ میلادی
کد خبر: 279163
۴۰۸
۱
۰
نسخه چاپی

8 راه برای سرگرم کردن کودک نوپا بدون استفاده از گوشی هوشمند

8 راه برای سرگرم کردن کودک نوپا بدون استفاده از گوشی هوشمند

شما در یک مکان عمومی هستید - مثلا یک رستوران یا اتاق انتظار پزشک - و دریافت غذا یا نام شما بیش از آنچه انتظار داشتید طول می کشد. کودک نوپا شما شروع به بی قراری و بداخلاقی می کند. او ناله می‌کند و در لبه‌ی شدت گریه می‌چرخد، و بقیه اطرافیان شما با نگاه‌های عصبانی و ناپسند نگاه می‌کنند.

هیچ اسباب‌بازی یا کتابی با خود ندارید، و بسیار وسوسه‌انگیز است که فقط گوشی هوشمندتان در دسترس است.

اما، این ایده که شما باید هر زمان که احساس ناراحتی یا بی حوصلگی کردید باید به تلفن خود مراجعه کنید، دقیقاً همان درسی نیست که می خواهید به او بدهید. شما می خواهید او بزرگ شود تا بتواند خودش را سرگرم کند، بدون اینکه یک وسیله فناورانه وجود داشته باشد.

ایده سرگرم کننده و تقویت کننده مغز کودکان

خوب، با چند بازی کاملاً بدون لوازم جانبی می‌توانید به راحتی سرگرمی‌هایی بداهه بسازید که کودک کوچکتان را خوشحال و درگیر می‌کند.

در اینجا 8 ایده سرگرم کننده و تقویت کننده مغز وجود دارد. برخی بسته به سن و توانایی بهتر عمل می‌کنند. بسیاری از آنها را می‌توان تغییر داد تا سطح شناخت کودک نوپا شما را برآورده کند آزمایش کنید و ببینید چه چیزی توجه کودک شما را به خود جلب می کند.

1. اسم آن آهنگ را بگذارید

آهنگی آشنا را زمزمه کنید و ببینید آیا فرزندتان می تواند آن را شناسایی و نامش را ببرد یا با شما زمزمه کند.

2. چه چیزی کم است؟

این کار برای انجام سر میز رستوران عالی است. چند شی را بردارید - مثلاً یک چنگال، قاشق و یک بسته شکر - و به فرزندتان بگویید که با دقت به مجموعه نگاه کند. سپس روی وسایل را با یک دستمال بپوشانید و یکی از وسایل را بدون اینکه او بتواند ببیند بردارید. حالا دستمال را به طور کامل بردارید و از فرزندتان بخواهید نامش را ببرد که کدام وسیله گم شده است.

3. من کی هستم؟

یک حیوان را انتخاب کنید و سپس اجازه دهید فرزندتان سؤالاتی بپرسد تا هویت شما را شناسایی کند. به عنوان مثال، "آیا غرش می کنی؟" "آیا شما در جایی سرد زندگی می کنید یا گرم؟" "پشمالو هستی؟"

4. چیزی را لمس کنید که…

از کودک خود بپرسید که آیا می تواند چیزی را لمس کند که رنگ X است. "آیا می توانید چیزی را لمس کنید که قرمز است؟" "آیا می توانید چیزی آبی را لمس کنید؟" او می‌تواند هر چیزی را که در دسترسش باشد لمس کند - میز، لباس‌هایش، لباس‌های شما و غیره. اگر جایی است که بتواند بدون مزاحمت دیگران راه برود، می‌توانید بازی را متحرک کنید.

5. شکل دادن به جستجو

از کودک خود بپرسید که آیا می تواند چیزی را در محیط خود با شکل خاصی ببیند. "چی می بینید که یک دایره است؟" "چه می بینی که مثلث است؟"

6. چه چیزی متفاوت است؟

شما برای این کار به یک مداد و کاغذ نیاز دارید، البته باید یک دفترچه جیبی با خود داشته باشید. یک تکه کاغذ را به یک ربع تقسیم کنید. در سه مربع، همان اشکال/تصاویر/الگو را بکشید. در مربع چهارم چیزی متفاوت بکشید. برای مثال، می‌توانید در سه مربع، سگ‌ها و در مربع چهارم یک گربه، یا در سه مربع یک مثلث و در مربع دیگر یک الماس بکشید. از فرزندتان بخواهید به تابلویی که با بقیه متفاوت است اشاره کند. هرچه فرزند شما پیشرفته تر باشد، سخت تر می توانید آن را انجام دهید. سعی کنید 5 دایره در سه تا از مربع ها و 6 دایره در مربع چهارم یا الگوهای مختلف مانند XXOOXX در سه مربع و XXOXX در مربع چهارم انجام دهید.

7. معماهای ساده

معماهای ساده ای را برای حل کردن کودک خود در نظر بگیرید. به عنوان مثال: "من چهار پا دارم و با پشم سفید کرکی پوشیده شده ام. من چی هستم؟" یا «من مانند یک دایره شکل گرفته‌ام، دو دست دارم و اعداد در اطرافم هستند. من چی هستم؟

8. پنهان در دست یا گولی یا پوچ

اجازه دهید فرزندتان دستان باز و خالی شما را ببیند. سپس یک شی مانند سکه را در یکی از دستان خود قرار دهید و هر دو را ببندید. دستان خود را پشت خود قرار دهید و جسم را بین آنها به عقب و جلو تغییر دهید. دست های بسته خود را جلوی خود بازگردانید و از کودک خود بخواهید حدس بزند که کدام یک شی را گرفته است.

  • منبع
  • حقوق نیوز

دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید