امروز: پنج شنبه, ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ برابر با ۱۷ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۲۸ مارس ۲۰۲۴ میلادی
کد خبر: 284819
۴۲۲
۱
۰
نسخه چاپی

آیا شما نیز حین دراز کشیدن دچار سرگیجه می‌شوید؟ این مطلب را بخوانید

آیا شما نیز حین دراز کشیدن دچار سرگیجه می‌شوید؟ افراد بسیار زیادی در طول شبانه روز، به این عارضه دچار شده که از کنار آن به سادگی عبور می‌کنند و آن را مشکلی جدی تلقی نخواهند کرد.

آیا شما نیز حین دراز کشیدن دچار سرگیجه می‌شوید؟ این مطلب را بخوانید

آیا شما نیز حین دراز کشیدن دچار سرگیجه می‌شوید؟ افراد بسیار زیادی در طول شبانه روز، به این عارضه دچار شده که از کنار آن به سادگی عبور می‌کنند و آن را مشکلی جدی تلقی نخواهند کرد.

جالب است بدانید که این احساس طبیعی نبوده و می‌تواند در طولانی مدت تاثیر به سزایی بر تعادل شما داشته باشد. از آنجایی که علت اصلی وقوع این عارضه را می‌توان کمبود ویتامین های بدن دانست، شما می‌توانید با آگاهی کامل پیرامون مواد مورد نیاز بدن تا حد بسیار زیادی این مشکل را برطرف نمائید.

سرگیجه چیست؟

بر اساس نظرات افراد متعدد، سرگیجه را می‌توان چرخشی دورانی دانست که به فرد این طور القا می‌گردد که گویا همه چیز به دور او می‌چرخند. نام علمی این عارضه Dizziness بوده که در تمامی نقاط جهان، افراد متعددی به آن مبتلا می‌شوند. بسیاری از متخصصان بر این عقیده هستند که سرگیجه بیماری نبوده و تنها می‌تواند زنگ خطری برای وجود یک بیماری دیگر به شمار رود. تمامی افراد ممکن است در طول زندگی خود به صورت دائمی یا دوره‌ای به این عارضه دچار شوند؛ که قطعاً وجود این عارضه می‌تواند منجر به ایجاد اختلال در زندگی فرد گردد.     

امروزه به لطف توسعه و پیشرفت در حیطه پزشکی، درمان سرگیجه امری ممکن بوده و می‌توان به طور دائم آن را ریشه کن نمود. همان طور که پیشتر بیان شد، سرگیجه را می‌توان به عنوان نشانه تلقی کرد؛ به بیانی دیگر علائم این عارضه برای تمامی افراد یکسان نبوده و می‌توان علائم شایع این بحران را در مواردی چون سردرد، کرختی بدن، حس کاذب چرخش، احساس ضعف یا سبکی سر، احساس شناوری یا عدم ثبات، حالت تهوع و… خلاصه نمود.

دلایل بروز سرگیجه

با توجه به این که اغلب متخصصان سرگیجه را به دو دسته محیطی و مرکزی تقسیم کرده اند، می‌توان به این نکته پی برد که اغلب سرگیجه ها مربوط به وجود مشکل در بخش های اعصاب، گوش، مخچه یا ساقه مغز هستند. از آنجایی که افراد در هر سنینی امکان ابتلا به سرگیجه را دارند، نمی‌توان دلایل بروز این عارضه را به بازه سنی خاصی محدود نمود؛ در نتیجه اگر شما بابت سرگیجه های گاه و بی‌گاه خود دچار نگرانی و اضطراب هستید، می‌توانید با کسب آگاهی پیرامون دلایل وقوع این عارضه نگرانی خود را کاهش دهید.

سفر با هواپیما، خودرو یا قطار

شاید شما یا یکی از بستگانتان هنگام سفر با قطار، خودروی شخصی یا هواپیما تجربه استفاده از قرص سرگیجه را داشته اید. جالب است بدانید که تعداد بسیار زیادی از افراد حین سفر با انواع و اقسام وسایل نقلیه، به سرگیجه دچار شده و ممکن است تا چندین روز پس از سفر نیز این علائم را به همراه داشته باشند. این مشکل در میان عموم افراد بسیار شایع بوده و پس از استفاده از قرص سرگیجه، به راحتی قابل درمان خواهد بود.

افت قند خون

از آنجایی که تمامی سلول های بدن برای داشتن عملکردی مناسب نیاز به انرژی دارند، می‌بایست انرژی خود را از قند یا گلوکز تهیه نمایند. لازم به ذکر است که کمبود این منبع انرژی در بدن افراد می‌تواند مشکلاتی چون احساس خستگی، لرزش دست و پا، بالا رفتن ضربان قلب، تعریق زیاد، بی ‌قراری، احساس ضعف و… را به همراه داشته باشد. قند یا گلوکز نه تنها تاثیر به سزایی در تامین انرژی افراد دارد، بلکه می‌تواند عملکرد قلب، معده، مغز و چشم را تقویت کند.

روش‌ های درمانی سرگیجه

به شما این اطمینان را می‌دهیم که درمان سرگیجه بسیار آسان بوده و با رعایت برخی از نکات می‌توانید به سرعت این عارضه را برای همیشه ریشه کن کنید. پس از مراجعه به پزشک متخصص، اگر وی مشکلات گوش و حلق را برای شما تشخیص دهد به شما توصیه می‌کند که با استفاده از داروهای به خصوصی در طول شبانه روز این مشکل را حل نمائید. در برخی از موارد ممکن است روش‌های درمانی ابتدایی جوابگو نبوده و می‌بایست به سراغ انجام عمل‌های جراحی رفت.

اغلب متخصصان پیش از انجام عمل، تست سرگیجه را به مراجعه کننده توصیه خواهند کرد. آوا اودیولوژی، کلینیک شنوایی سنجی در ساری است که شما می‌توانید برای انجام تست سرگیجه به این مرکز مراجعه نمایید. لازم به ذکر است که انجام این آزمایش بدون درد و اشعه بوده و می‌تواند کمک به سزایی در تشخیص علت وقوع این عارضه به متخصص نماید. اگر در مدت زمان نسبتاً کمی به سرگیجه دچار شده‌اید، می‌توان با تغییر سبک زندگی و عادات غذایی این عارضه را برطرف نمود.

 

 

 

 

  • منبع
  • پرماگ

دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید