امروز: شنبه, ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ برابر با ۱۷ شوّال ۱۴۴۵ قمری و ۲۷ آوریل ۲۰۲۴ میلادی
کد خبر: 288129
۱۷۸
۱
۰
نسخه چاپی

آیا مصرف منیزیم و ملاتونین با هم می تواند به خواب بهتر شما کمک کند؟

آیا مصرف منیزیم و ملاتونین با هم می تواند به خواب بهتر شما کمک کند؟

آیا ترکیب ملاتونین و منیزیم راز موفقیت در خواب است؟

میلیون‌ها انسان دچار بی‌خوابی هستند، این وضعیت تقریباً 30 درصد از بزرگسالان را تحت تأثیر قرار می‌دهد.

استفاده از مکمل های ملاتونین برای کمک به کاهش علائم بی خوابی به طور فزاینده ای محبوب شده است. ملاتونین هورمونی است که توسط مغز در پاسخ به تاریکی تولید می شود و به تنظیم ساعت داخلی شما کمک می کند.

اما مصرف مکمل ملاتونین تنها راه برای داشتن خواب باکیفیت نیست: داشتن فعالیت بدنی کافی، محدود کردن مصرف الکل و محدود کردن زمان استفاده از موبایل همگی راه‌هایی برای کمک به بدن شما، برای استراحت کافی هستند.

مصرف کافی منیزیم نیز ممکن است به بهبود خواب کمک کند، اگرچه هنوز هیچ تحقیقی برای حمایت از این ایده وجود ندارد.

با این حساب گفته می‌شود، سطح منیزیم می‌تواند به طور غیرمستقیم با توانایی بدن ما برای بهبود خواب مرتبط باشد.

در این مقاله آنچه شما باید در مورد اثرات منیزیم و ملاتونین بر خواب بدانید، و آنچه باید قبل از شروع مکمل های جدید در نظر بگیرید، آورده شده است.

چرا بدن به منیزیم نیاز دارد؟

منیزیم نقش مهمی در حفظ سلامت بدن دارد. این ماده معدنی به تنظیم عملکرد عصب و ماهیچه، فشار خون و سطح قند خون کمک می کند و همچنین در سلامت استخوان، تولید پروتئین نقش دارد.

منیزیم را می توان در غذاهای زیر یافت:

• حبوبات

• آجیل و دانه های خوراکی

• سبزیجات برگ سبز (مانند اسفناج)

• غلات کامل

• شیر

• ماست

• غذاهای غنی شده (مانند غلات صبحانه)

زنان بالغ باید روزانه 310 تا 320 میلی گرم منیزیم دریافت کنند (اگرچه زنان باردار به مقدار بیشتری نیاز دارند) و مردان بالغ باید 400 تا 420 میلی گرم منیزیم دریافت کنند.

افرادی که از رژیم غذایی خود منیزیم کافی دریافت نمی کنند ممکن است دچار کمبود منیزیم باشند و بهتر است از مکمل منیزیم استفاده کنند. مکمل ها ممکن است به ویژه برای افراد مسن مفید باشند زیرا بدن آنها ممکن است به طور موثر منیزیم را جذب نکند.

علاوه بر افزایش سطح منیزیم، مکمل ها ممکن است باعث کاهش جزئی فشار خون دیاستولیک شوند. همچنین ممکن است برای افراد در معرض خطر پوکی استخوان مفید باشند، زیرا مکمل ها تراکم مواد معدنی استخوان را افزایش دهند.

چرا بدن به ملاتونین نیاز دارد؟

ملاتونین هورمونی است که به بدن شما کمک می کند هر روز چه زمانی بخوابید و چه زمانی بیدار شوید. ملاتونین مسئول اجرای ساعت [داخلی] است و واقعاً برای تنظیم ریتم شبانه روزی اهمیت زیادی دارد.

بدن شما زمانی که در تاریکی قرار می گیرید ملاتونین تولید می کند، اما قرار گرفتن در معرض نور می تواند تولید ملاتونین را متوقف کند. اگرچه ملاتونین می تواند به برخی از افرادی برای خوابیدن دچار مشکل هستند کمک کند، اما نمی تواند تمام اختلالات خواب را برطرف کند، زیرا مجموعه ای از مشکلات سلامتی می تواند بر خواب تأثیر بگذارد.

علاوه بر مکمل ها، ملاتونین را می توان در غذاهای زیر نیز یافت:

• تخم مرغ

• ماهی

• آجیل

• مقداری قارچ

• مقداری غلات

آیا منیزیم همراه با ملاتونین بر خواب تأثیر می گذارد؟

تحقیقات در مورد چگونگی تأثیر منیزیم و ملاتونین بر یکدیگر محدود است. اما منیزیم ممکن است به طور غیرمستقیم از طریق تأثیراتش بر اثر بهتر ملاتونین و خواب تأثیر بگذارد.

منیزیم روی سطح ملاتونین تأثیر دارد. میزان منیزیمی که شما دارید می‌تواند بر میزان سنتز ملاتونین تأثیر بگذارد.

اما در کل لازم نیست منیزیم را همزمان با ملاتونین مصرف کنید تا از مزایای احتمالی آن بهره مند شوید، مگر با نظر پزشک متخصص.

در نهایت، کارشناسان می گویند که ممکن است بین سطوح منیزیم و خواب ارتباط وجود داشته باشد، اما تحقیقات بیشتری برای تایید بالینی مورد نیاز است.

قبل از مصرف مکمل های جدید چه نکاتی را باید در نظر گرفت؟

بهتر است قبل از استفاده از مکمل‌های جدید، از جمله منیزیم و ملاتونین، با پزشک خود صحبت کنید.

همچنین در نظر داشته باشید که داروهایی وجود دارند که ممکن است با مکمل منیزیم تداخل داشته باشند، مانند برخی از داروهای مرتبط با پوکی استخوان و برخی از آنتی بیوتیک ها.

این تداخلات دارویی با مکمل‌های منیزیم بیشتر از مکمل‌های ملاتونین رایج است، بنابراین قبل از استفاده از هرکدام حتما با پزشک مشورت کنید.

مشکلات خواب ممکن است ناشی از مسائلی باشد که ملاتونین آن را برطرف نمی کند. مشکل در خوابیدن با بیماری های قلبی عروقی، دیابت نوع 2، افسردگی و سایر شرایط سلامتی مرتبط است. بنابراین، مهم است که با پزشک صحبت کنید تا مشخص شود که آیا هر بیماری زمینه‌ای – یا سایر داروهایی که مصرف می‌کنید – بر مشکلات خواب شما تأثیر می‌گذارد یا خیر.

پزشک همچنین می تواند به شما کمک کند بهترین زمان از روز برای مصرف مکمل منیزیم، مکمل ملاتونین را ارزیابی کنید.

ملاتونین باید در شب افزایش یابد، بنابراین باید مکمل را در یک زمان خاص مصرف کنید. اگرچه ملاتونین در سال‌های اخیر رایج شده است، اما در نهایت ارزش آن را دارد که قبل از مصرف آن با کسی مشورت کنید تا مشخص شود که آیا ممکن است به شما کمک کند یا خیر.

مهم است بدانید که ملاتونین قرص خواب آور نیست. ملاتونین عملکرد داخلی مرتبط با خواب را در بدن تنظیم می کند.

  • منبع
  • حقوق نیوز

دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید