امروز: جمعه, ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ برابر با ۰۹ شوّال ۱۴۴۵ قمری و ۱۹ آوریل ۲۰۲۴ میلادی
کد خبر: 279511
۷۲۹
۱
۰
نسخه چاپی

آیا چای سبز برای دندان ها و لثه های مفید است؟!

چای سبز برای دندان ها

چای سبز برای دندان ها و لثه های سالم

بسیاری از ما یک فنجان قهوه را برای افزایش کافئین انتخاب می کنیم، اما آیا می دانید که چای سبز ممکن است انتخاب بهتری برای سلامت دهان و دندان شما باشد؟

در سال 2009، مطالعه ای در مورد مزایای سلامت دهان و دندان چای سبز بر روی 940 مرد ژاپنی انجام شد. این مطالعه نشان داد که تقریباً تمام شرکت‌کنندگانی که حداقل یک فنجان چای سبز در روز می‌نوشیدند، کاهش قابل‌توجهی در خونریزی لثه و رکود (شاخص‌های شناخته شده بیماری پریودنتال) نشان دادند. بر اساس نتایج این مطالعه، آنتی اکسیدان های موجود در چای سبز ممکن است در به تاخیر انداختن اثرات بیماری پریودنتال کمک کند. دریابید که چگونه چای سبز نه تنها به بهبود سلامت کلی بلکه سلامت دهان و دندان شما کمک می کند.

از ایجاد حفره جلوگیری می کند، سلامت دهان را تقویت می کند

چای سبز باکتری ها را تنظیم می کند و اسیدیته بزاق و پلاک های دندانی را کاهش می دهد، به همین دلیل می تواند به جلوگیری از پوسیدگی کمک کند. در مطالعه ای که در مصر انجام شد شرکت کنندگان از چای سبز به عنوان دهانشویه به مدت 5 دقیقه استفاده کردند. شرکت کنندگان باکتری و اسید کمتری در دهان خود داشتند. خونریزی لثه نیز کاهش یافت. بر اساس مطالعات دیگر، نوشیدن چای سبز به پیشگیری از پوسیدگی دندان نیز کمک می کند.

لثه ها را سالم نگه می دارد

چای سبز حاوی آنتی اکسیدان هایی است که آن را به یک نوشیدنی ضد التهابی خوب تبدیل می کند. این خواص به حفظ سلامت لثه کمک می کند که در نظرسنجی از 1000 مرد ژاپنی به اثبات رسید. کسانی که به طور منظم چای سبز مصرف می کردند، لثه های سالم تری نسبت به کسانی که چای سبز نمی نوشیدند، داشتند. نتایج مثبت مشابهی در یک مطالعه آلمانی به دست آمد که در آن افرادی که از آنها خواسته شد آدامس های حاوی عصاره چای سبز بجوند، آدامس های سالم تری را نشان دادند.

ریزش دندان را به حداقل می رساند

در سال 2010، یک تحقیق ژاپنی که شامل هر دو جنس بود، نشان داد که اگر فردی یک یا چند فنجان چای سبز در روز بنوشد، احتمال ماندگاری دندان‌های طبیعی بیشتر است.

تنفس را تازه تر می کند

چای سبز میکروب هایی را که بوی بدی به دهان ما می دهند را از بین می برد. دانشکده دندانپزشکی دانشگاه بریتیش کلمبیا اثرات نوشیدن چای سبز را آزمایش کرد. آنها در مطالعه خود از یک گروه خواستند چای سبز بنوشند در حالی که از گروه دیگر خواسته شد آدامس و نعناع بجوند. آنها سطح ترکیبات بدبو را در دهان شرکت کنندگان اندازه گیری کردند و دریافتند افرادی که چای سبز می نوشند نسبت به افرادی که چای سبز نمی نوشند نفس تازه تری داشتند. حتی کسانی که روغن دانه جعفری به آنها داده شد نمی توانند با قدرت چای سبز مقایسه شوند.

به کنترل سرطان کمک می کند

آسیب سلولی و رشد تومورهای سرطانی را می توان با آنتی اکسیدان ها و خواص موجود در چای سبز کاهش داد. دانشگاه تگزاس مطالعه ای را در میان بیماران مبتلا به ضایعات پیش سرطانی در دهان انجام داد. آنها دریافتند که پیشرفت سرطان دهان کند شده است.

با این حال، هنگام نوشیدن چای سبز، حتما از مصرف شیرین کننده ها صرف نظر کنید. هنوز هم بهتر است چای سبز خود را بدون هیچ شیرین کننده مصرف کنید. در حالی که چای سبز برای حفظ سلامت لثه ها و دندان ها مفید است، مراجعه به دندانپزشک هیلیارد را فراموش نکنید. ویزیت منظم دندانپزشکی خود با دکتر جیمز ویلز به شما اطمینان می دهد که سلامت دهان و دندان بهتری دارید!

  • منبع
  • حقوق نیوز

دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید