امروز: پنج شنبه, ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ برابر با ۱۷ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۲۸ مارس ۲۰۲۴ میلادی
کد خبر: 279755
۷۳۰
۱
۰
نسخه چاپی

اختلالات رشدی شامل چه نوع اختلالاتی است؟!

اگر اختلال رشدی دارید، ممکن است در به کارگیری تعامل اجتماعی، حافظه، ادراک، توجه، زبان و حل مسئله مشکل داشته باشید.

اختلالات رشدی

اختلالات رشدی چیست؟

اختلالات رشدی که گاهی اوقات به عنوان اختلالات عصبی رشدی شناخته می شوند، شرایطی مبتنی بر عصبی هستند که بر کاربرد و حفظ مهارت ها یا مجموعه های مختلف اطلاعات تأثیر می گذارند.

اختلالات رشدی از نظر تأثیر خفیف بر زندگی روزمره ممکن است به راحتی با درمان های آموزشی و رفتاری مناسب قابل کنترل باشند. با این حال، برخی از افراد ممکن است نیاز به حمایت اضافی داشته باشند.

انواع اختلالات رشدی

• اختلال طیف اوتیسم

• اختلال کمبود توجه/بیش فعالی (ADHD)

• اختلالات یادگیری از جمله نارساخوانی

• ناتوانی های ذهنی

• سندرم رت

درمان اختلالات رشدی

درمان اختلالات رشدی می تواند بسته به هر فرد متفاوت باشد، اما درمانگر می تواند مفید باشد. عواملی از جمله شدت علائم و سن فرد (اگر کمتر از هجده سال باشد) اغلب قبل از طراحی یک برنامه درمانی در نظر گرفته می شود.

روان درمانی می تواند برای درمان اختلالات رشدی مورد استفاده قرار گیرد و به افراد کمک کند تا احساسات خود را به شیوه ای سالم بیان کنند. درمان شناختی رفتاری (CBT) می تواند به افراد مبتلا به اختلالات رشدی کمک کند تا راه های جایگزینی برای تفکر در مورد مشکلاتی که ممکن است با آن مواجه شوند ایجاد کنند. این می تواند به آنها کمک کند تا مهارت های ارتباطی و حل مسئله خود را بهبود بخشند. خانواده درمانی اغلب برای کودکان توصیه می شود تا به عزیزانشان در درک وضعیت کودک و بهبود ارتباطات و حمایت بین اعضای خانواده کمک کنند.

چگونه یک درمانگر برای اختلالات رشد پیدا کنیم

یک درمانگر خوب برای اختلالات رشد اذعان می کند که هر فرد منحصر به فرد است و مسائل، رفتارها و احساسات او ممکن است تحت تأثیر تعدادی از عوامل مختلف باشد. درمانگران نباید بیماران خود را مورد قضاوت قرار دهند، یا آنها را (یا مراقبانشان) را مجبور به پیروی از یک روش خاص نکنند. درمانگران اغلب از اعضای خانواده دعوت می کنند تا در درمان کودک شرکت کنند تا حمایت کنند.

یک درمانگر ماهر و حرفه ای با شما همکاری می کند تا افکار و رفتارهای شما را بررسی کند و احساس شما را بهبود بخشد. شما رابطه ای مبتنی بر اعتماد ایجاد خواهید کرد و به شما اعتماد به نفس می دهد تا احساسات و عواطف خود را با آنها در میان بگذارید. مشاور شما با همدلی و صراحت به همه چیزهایی که باید در میان بگذارید گوش می دهد.

یک درمانگر یا مشاور باتجربه مانند کسانی که در پلتفرم هارلی تراپی فهرست شده اند می توانند به شما کمک کنند تا علائم خود را مدیریت کرده و راه خود را به جلو بیابید.

  • منبع
  • حقوق نیوز

دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید