امروز: پنج شنبه, ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ برابر با ۱۵ شوّال ۱۴۴۵ قمری و ۲۵ آوریل ۲۰۲۴ میلادی
کد خبر: 277607
۱۰۲۵
۱
۰
نسخه چاپی
Snap-On Smile

اسنپ آن اسمایل | آیا اسنپ آن اسمایل دندان را می شناسید؟

این پلاک زیبایی را باید به عنوان یک راه حل موقتی زیبایی دندانها در نظر بگیرید. در صورت استفاده درست چندین سال دوام می آورد اما نکته مهم این است که مطمئن شوید این وسیله برای شما مناسب است. ابتدا باید دندانپزشک دهان شما را معاینه کند و مطمئن شود این روش زیبایی دندانها و لبخند، به درد شما می خورد

اسنپ آن اسمایل | آیا اسنپ آن اسمایل دندان را می شناسید؟

اسنپ آن اسمایل چیست؟

اسنپ آن اسمایل (Snap-On Smile) که با نام های روکش فوری و یا لمینت متحرک نیز شناخته می شود یک پلاک زیبایی دندان است که برای هر کسی اختصاصی ساخته می شود تا متناسب با دندانهای او باشد.

این پلاک زیبایی لبخند، از رزین دندانپزشکی با تکنولوژی بالا ساخته می شود و بسیار نازک است تا دندانها را حجیم نکند. این پلاک را روی دندانهای خود می گذارید تا عیوب دندانهای خودتان پنهان شود و از لبخندی زیبا بهره ببرید.

دوام اسنپ آن اسمایل

این پلاک زیبایی را باید به عنوان یک راه حل موقتی زیبایی دندانها در نظر بگیرید. در صورت استفاده درست چندین سال دوام می آورد اما نکته مهم این است که مطمئن شوید این وسیله برای شما مناسب است. ابتدا باید دندانپزشک دهان شما را معاینه کند و مطمئن شود این روش زیبایی دندانها و لبخند، به درد شما می خورد.

معایب اسنپ آن اسمایل

پلاک متحرک دندان اسنپ اسمایل برای افرادی که دندان های پوسیده دارند مناسب نیست در صورت تمایل ابتدا باید پوسیدگی ها برداشته شود و سپس برای این کاور اقدام نمود.

با توجه به این که دندان تراشیده نمی شود در برخی از افراد ممکن است روزهای اول در گفتن بعضی از کلمات که در آن ها (س) به کار رفته باشد حالت سوت ایجاد  شود ولی در عرض 2 تا 3 روز استفاده دهان و زبان به کاور عادت کرده و مانند روز اول می توان صحبت کرد .

اسنپ اسمایل های موجود در ایران  در حال حاضر غیر قابل جویدن می باشند. پس با اسنپ نمی توان غذا و مواد چسبنده مثل آدامس و پاستیل و … خورد فقط می توان مایعات نوشید که آن هم پس از نوشیدن مایعات رنگی مانند قهوه و چایی و … حتما جهت جلوگیری از رنگ گرفتگی باید کاور شسته شود .

این پلاک موقتی است و بیشتر برای افرادی که به دنبال درمان موقتی است تجویز می شود، بنابراین در صورتی که می خواهید درمان اصولی و کاملی دریافت کنید، از کامپوزیت دندان، لمینت دندان و بلیچینگ دندان به عنوان درمان زیبایی اصلی استفاده کنید.

اگر سیگار وقلیان و دخانیات مصرف میکنید ممکن است این کاور زمان مصرف رنگ بگیرد پس برای حفظ رنگ و براقیت اسنپ اسمایل خود زمان کشیدن سیگار این کاور را برداشته و پس از مصرف مجدد استفاده نموده.

با اسنپ آن اسمایل نمی توان خوابید زیرا ممکن است زمان خواب عادت به دندان قروچه داشته باشید و یا  دندان ها را به هم فشار دهید و کاورممکن است بشکند .

تفاوت اسنپ آن اسمایل با لمینت دندان

لمینت پوسته بسیار نازکی از جنس سرامیک یا کامپوزیت است که روی سطح دندان چسبانده می شود و دیگر تکان نمی خورد. اما اسنپ آن اسمایل شامل چندین دندان یا یک قوس کامل دندانی است که کاملا دندانها را می پوشاند و البته متحرک است.

هر دندان، جداگانه لمینت می شود بنابراین در نهایت دندانها فاصله طبیعی خود را دارند.

از طرفی هر دندان را میتوان جداگانه شکل داد و لمینت متناسب با جایگاه آن ساخت در نتیجه همه دندانها یکدست و مصنوعی نمی شوند. اما این باعث می شود هزینه درمان بیشتر شود.

برای بزرگ نشدن ابعاد یا حجم دندان، معمولا دندانها پیش از لمینت تراشیده می شوند تا ظاهری طبیعی تر داشته باشند. اما این کار باعث می شود درمان تهاجمی و غیر قابل برگشت باشد.

لمینت به دندانها چسبیده می شود و جدا نمی شود تا زمانی که نیاز به تعویض پیدا کند. بنابراین دندانهایتان حتی در خواب هم زیبا می ماند در جالی که اسنپ آن اسمایل ثابت نیست و قابل در آوردن است و به جز مواقعی که لازم است، از دهان خارج می شود.

اسنپ آن اسمایل | آیا اسنپ آن اسمایل دندان را می شناسید؟

روش ساخت پلاک اسنپ آن اسمایل

در بیشتر موارد کل پروسه تنها طی دو جلسه تمام می شود. در جلسه اول، از دندانهایتان قالب گیری می شود و قالب برای پروتز ساز فرستاده می شود. برای این کار هیچ نیازی به تراشیدن دندانها یا بی حسی وجود ندارد. در جلسه دوم دندانپزشک پلاک را روی دندانهایتان امتحان می کند و در صورت لزوم آن را تنظیم می نماید و به شما تحویل می دهد.

مراقبت از  اسنپ آن اسمایل

  • این پلاک زیبایی از مواد مقاوم به لکه ساخته می شود تا به راحتی تغییر رنگ ندهد اما درست مثل دندانهای خودتان اگر چیزهایی مصرف کنید که باعث لکه در دندانها می شوند، این پلاک هم دچار تغییر رنگ می شود.
  • باید مراقب باشید با این پلاک به دندانها فشار زیاد نیاورید و چیزهای سخت را به دندان نگیرید و غذاهای سفت نجوید.
  • شبها موقع خواب پلاک را در بیاورید.
  • هر بار که آن را در می آورید باید خوب تمیز کنید و در جعبه مخصوص خود بگذارید تا گم نشود یا صدمه نبیند.

اسنپ آن اسمایل چه مزیت هایی بر لمینت و کامپوزیت دارد؟

  • مقرون به صرفه است: هزینه این درمان بستگی به عوامل متعدد دارد ولی در کل ارزانتر است و افراد بیشتری میتوانند از آن بهره ببرند.
  • تهاجمی نیست: از آنجایی که نیازی به تراشیدن دندان و برداشتن مینا وجود ندارد، درمانی غیر تهاجمی است.
  • فوری است: اگر دندانهایتان کج و نامرتب است، درمان ارتودنسی ماهها یا سالها طول می کشد تا نتیجه بدهد، این درمان نسبت به آن فوری است و ظرف دو جلسه دندانهایتان به یک باره صاف و مرتب می شوند.
  • نیازی به تزریق بی حسی نیست: بسیاری از درمانهای زیبایی دندانها نیاز به بی حسی دارند اما این درمان هیچ نیازی به بی حسی ندارد و اساسا بدون درد است.
  • منبع
  • کلینیک بابکان
  • کلینیک دکتر گرشاسب

دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید