امروز: جمعه, ۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ برابر با ۱۶ شوّال ۱۴۴۵ قمری و ۲۶ آوریل ۲۰۲۴ میلادی
کد خبر: 280340
۴۷۵
۱
۰
نسخه چاپی

با اخذ ویزای تحصیلی نیوزیلند در بهترین دانشگاه‌های این کشور تحصیل کنید

ویزای تحصیلی نیوزیلند

نیوزیلند؛ مقصدی عالی برای ادامه تحصیل

کشور نیوزیلند با داشتن سیستم آموزش عالی و ارائه مدرک دانشگاهی معتبر بین‌المللی به یکی از مقصدهای تحصیلی محبوب برای دانشجویان سراسر دنیا تبدیل شده است. امکانات آموزشی باکیفیت، محیط آرام و اعتبار بین‌المللی دانشگاه‌های این کشور باعث شده تا سالانه حدود ۶۵ هزار دانشجو از سراسر دنیا برای ادامه تحصیل به نیوزیلند سفر کنند. با ما همراه باشید تا با مزایا و انواع ویزای تحصیلی نیوزیلند و شرایط اخذ این ویزا آشنا شوید.

مزایای ویزای تحصیلی نیوزیلند

مهاجرت تحصیلی به نیوزیلند مزایای زیادی برای دانشجویان مهاجر به این کشور دارد. از جمله این مزایا می‌توان به سیستم آموزش عالی و بازار کار جهانی فوق‌العاده نیوزیلند اشاره کرد. همچنین کسانی که اقامت این کشور را دارند از رفاه اجتماعی بالایی برخوردار هستند. این کشور به دلیل داشتن جامعه انگلیسی زبان و سلامت بهداشت عالی، مورد توجه بسیاری از دانشجویان سراسر دنیا قرار گرفته است. دانشجویان از سراسر دنیا می‌توانند برای داشتن یک دوره تحصیلی عالی و گرفتن مدرک معتبر بین‌المللی به نیوزیلند سفر کنند.

انواع ویزای تحصیلی نیوزیلند

ویزای تحصیلی هر کشوری با توجه به شرایط دانشگاه‌ها و موسسه‌های آموزش عالی آن کشور انواع متفاوتی دارد. همچنین شرایط اخذ ویزا در هر کسور متفاوت است. نیوزیلند هم شرایط خاص خود را دارد. در حال حاضر ۸ دانشگاه و ۱۸ موسسه فن آوری در نیوزیلند وجود دارد. همه دانشجویان بین‌المللی می‌توانند در همه این دانشگاه‌ها و موسسات تحصیل کنند. انواع ویزای تحصیلی نیوزیلند به شرح زیر هستند:

  • ویزای تحصیلی با پرداخت هزینه: این ویزا برای تحصیل بیشتر از ۳ ماه است. دانشجویان با این ویزا می‌توانند در رشته‌های مورد تایید دانشگاه‌های نیوزیلند به مدت ۴ سال تحصیل کنند
  • ویزای تحصیلی فرزند وابسته: دانشجویانی که با ویزای تحصیلی به نیوزیلند می‌روند، می‌توانند برای فرزندان زیر ۱۹ سال خود ویزای تحصیلی بگیرند. با این ویزا، فرزندان می‌توانند در مدرسه‌های نیوزیلند تحصیل کنند. آن‌ها مثل بومی‌های نیوزیلند از دادن شهریه معاف هستند
  • ویزای تحصیلی Pathway: این ویزا برای دانشجویانی است که قصد دارند بیشتر از یک دوره تحصیلی را در نیوزیلند بگذرانند. به عنوان مثال، شخصی قصد دارد قبل از ورود به دانشگاه، یک دوره زبان انگلیسی بگذارند. در این صورت باید نسبت به اخذ ویزای تحصیلی Pathway اقدام کند

تحصیل در نیوزیلند

شرایط اخذ ویزای تحصیلی نیوزیلند

در همه کشورهای دنیا برای هر مقطع تحصیلی شرایط برای گرفتن ویزای تحصیلی متفاوت است. کشور نیوزیلند هم از این قاعده مستثنی نیست. در کشور نیوزیلند هم اخذ ویزای تحصیلی برای مقاطع مختلف دانشجویی شرایط خاص خود مثل شرط معدل و موارد دیگر است. برای اخذ ویزای تحصیلی باید بدانید که به یک سری مدارک نیاز دارید. از جمله این مدارک می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • سند ازدواج در صورت متاهل بودن دانشجو
  • پاسپورت معتبر
  • پرداخت هزینه درخواست ویزای تحصیلی
  • فرم درخواست ویزای تحصیلی نیوزیلند
  • مدرک زبان با نمره مورد تایید
  • اصل و ترجمه رسمی تایید شده مدارک تحصیلی به همراه ریز نمرات
  • نامه تمکن مالی برای اثبات توان مالی دانشجو برای پرداخت هزینه تحصیل و زندگی در نیوزیلند
  • نامه پذیرش دریافت شده از دانشگاه مورد نظر دانشجو در کشور نیوزیلند
  • ارائه نتیجه آزمایش‌های پزشکی اعلام شده در سایت رسمی سفارت نیوزیلند
  • ارائه ووچر هتل و یا محل اقامتش در کشور نیوزیلند در صورت درخواست سفارت

شرایط اخذ ویزای تحصیلی نیوزیلند برای مقطع کارشناسی

شما می‌توانید در دوره کارشناسی بسیاری از رشته‌ها در دانشگاه‌های نیوزیلند ثبت نام و تحصیل کنید. گرفتن پذیرش از دانشگاه‌های نیوزیلند خیلی سخت نیست. برای مهاجرت تحصیلی به کشور نیوزیلند در دوره کارشناسی باید حداقل نمره آزمون آیلتس شما ۶ و معدل دیپلم شما حداقل ۶۰ از ۱۰۰ باشد. بنابراین نگران شرط معدل نباشید چون با داشتن مدارک لازم به راحتی می‌توانید ویزای تحصیلی نیوزیلند را دریافت کنید.

مهاجرت تحصیلی به نیوزیلند

نکته مهمی که باید بدانید این است که طول دوره مقطع کارشناسی در حالت عادی ۳ سال است. همچنین دانشجویان مقطع کارشناسی در نیوزیلند، اجازه ۲۰ ساعت کار در هفته را دارند. البته دانشجویان می‌توانند در روزهای تعطیل به صورت تمام وقت کار کنند. هزینه شهریه این دوره ۲۲ تا ۳۲ هزار دلار نیوزیلند است.

شرایط اخذ ویزای تحصیلی نیوزیلند برای مقطع کارشناسی ارشد

برای اخذ ویزای تحصیلی نیوزیلند و تحصیل در نیوزیلند در مقطع کارشناسی ارشدُ شما باید در مقطع کارشناسی معدل ۷۰ از ۱۰۰ را کسب کرده باشید. همچنین نمره آزمون آیلتس شما باید حداقل ۶.۵ باشد. البته در بعضی رشته‌ها برای اخذ ویزای تحصیلی، داشتن دو سال شغل مرتبط با رشته الزامی است. طول دوره مقطع کارشناسی در نیوزیلند بین ۲ تا ۳ سال است. نکته‌ای که باید بدانید این است که رشته‌ای که برای کارشناسی ارشد می‌خواهید در آن تحصیل کنید باید با رشته دوره کارشناسی شما مرتبط باشد. هزینه شهریه این دوره ۲۶ تا ۳۷ هزار دلار نیوزیلند است.

شرایط اخذ ویزای تحصیلی نیوزیلند برای مقطع دکترا

مدرک دکترای دانشگاه‌های نیوزیلند در سراسر دنیا از اعتبار بالایی برخوردار است. برای اخذ ویزای تحصیلی برای مقطع دکترا در نیوزیلند، باید یک سوپروایزر مطابق با رشته تحصیلی خود پیدا کنید و با او مدام در تماس باشید. با ارائه پروپوزال و مدارک لازم، از سوپروایزر تاییدیه بگیرید تا بتوانید از دانشگاه مورد نظر پذیرش بگیرید و برای اخذ ویزا اقدام کنید. از حمله مدارک لازم می‌توان به مدرک زبان آیلتس با حداقل نمره ۷.۵ اشاره کرد. طول دوره دکترا در نیوزیلند معمولا بین ۳ تا ۵ سال است. دانشجویان مقطع دکترا می‌توانند به صورت تمام وقت به عنوان استادیار کار کنند. هزینه شهریه این دوره ۶۵۰۰ تا ۹ هزار دلار نیوزیلند است.

با ویزای تحصیلی نیوزیلند در کشوری آرام و مرفه ادامه تحصیل دهید

کشور نیوزیلند به دلیل داشتن جامعه انگلیسی زبان و وجود رفاه اجتماعی بالا برای ساکنین این کشور، مورد توجه متقاضیان مهاجرت تحصیلی و کاری قرار گرفته است. اگر قصد دارید تا در کشوری آرام و صلح‌طلب به تحصیل خود ادامه دهید، کشور نیوزیلند یکی از بهترین گزینه‌ها برای شما خواهد بود.

گفتنی است که مدرکی که از دانشگاه‌های نیوزیلند دریافت می‌کنید در سراسر دنیا معتبر است و می‌توانید در هر کشوری از آن استفاده کنید. برای اخذ ویزای تحصیلی نیوزیلند باید به شرایطی که در این کشور وجود دارد دقت داشته باشید و مدارک لازم را تهیه کنید. بنابراین اگر قصد ادامه تحصیل در خارج از کشور را دارید، همین حالا نسبت به گرفتن پذیرش و اخذ ویزای تحصیلی نیوزیلند اقدام کنید.

 

  • منبع
  • حقوق نیوز

    دیدگاه

    شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



    کد امنیتی کد جدید