امروز: یکشنبه, ۰۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ برابر با ۱۸ شوّال ۱۴۴۵ قمری و ۲۸ آوریل ۲۰۲۴ میلادی
کد خبر: 287589
۳۸۲
۱
۰
نسخه چاپی

بادمجان بخورید؛ برای کمک به کاهش کلسترول، فشار خون و قند خون

 بادمجان بخورید؛ برای کمک به کاهش کلسترول، فشار خون و قند خون

آن ماهی قزل آلا روی گریل به نظر خوشمزه می رسد و می دانید که قلب شما نیز به خاطر آن شما را دوست دارد.

اما صادقانه بگویم این ماهی به تنهایی کافی نیست. این مشکل را با گذاشتن مقداری بادمجان روی کباب به همراه آن برطرف کنید تا نه تنها غذای خود را با طعم تازه تابستانی پر کنید، بلکه سلامت خود را نیز از سه طریق کلیدی تقویت کنید.

این چیزی است که این گیاه بنفش می تواند برای شما انجام دهد:

1. خطر ابتلا به دیابت را کاهش دهید

بادمجان مملو از ترکیباتی به نام فنول است که به بدن شما کمک می کند تا بهتر از قند خون استفاده کند. این مانع از تجمع آن در جریان خون و ایجاد خرابی در شریان های شما و سپس اندام های کلیدی شما می شود.

2. فشار خون خود را پایین نگه دارید

فنول های بادمجان همچنین ممکن است آنزیمی - آنزیم مبدل آنژیوتانسین معروف به ACE - را که با فشار خون بالا مرتبط است، مهار کند. در واقع، این همان آنزیمی است که یک دسته از داروهای فشار خون، مهارکننده‌های ACE، روی آن اثر می‌کنند.

ما نمی گوییم که بادمجان می تواند جایگزین دارو شود، اما قطعا می تواند به بدن شما کمک کند.

3. به کنترل کلسترول LDL خود کمک کنید

هنگامی که محققان می خواستند ببینند که غذاها تا چه حد می توانند کلسترول LDL را کاهش دهند، بادمجان را در وعده های غذایی که مردم می خوردند گنجاندند - و LDL را تا 30 درصد کاهش داد.

آزمایش‌های اخیر نشان داد افرادی که آب بادمجان می‌نوشیدند، سطح کلسترول بد (LDL) خود را کاهش می‌دادند. دیواره رگ های خونی آنها شل شد و جریان خون را بهبود بخشید. این اثرات مثبت ناشی از ناسونین (یک پاک کننده رادیکال آزاد) و فیتونوترینت ترپن (مواد مغذی گیاهی) در بادمجان بود.

اگر اهل آب بادنجان نیستید، به جای آن از بادمجان برای وعده های غذایی خود استفاده کنید. بادمجان گرم یا سرد خوشمزه است و می توان آن را به صورت مرینیت، پر شده، برشته، کبابی یا خورشت میل کرد. از فلفل دلمه ای، ریحان، برگ بو، سیر، پودر چیلی، پونه کوهی، مریم گلی و جعفری برای طعم دادن به وعده های غذایی بادمجان استفاده کنید. آن را با گوجه فرنگی و پیاز ترکیب کنید. بادمجان تهیه شده به این روش، همچنان کلسترول شما را کاهش می دهد، اما احتمالا زمان بیشتری خواهد برد.

 

  • منبع
  • حقوق نیوز

دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید