امروز: شنبه, ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ برابر با ۱۰ شوّال ۱۴۴۵ قمری و ۲۰ آوریل ۲۰۲۴ میلادی
کد خبر: 265376
۵۷۳۸
۱
۰
نسخه چاپی
بازاریابی به شیوه اینستاگرام

بازاریابی اینترنتی به سبک اینستاگرام (Instagram Marketing)

بازاریابی در اینستاگرام، یکی از روش های بسیار مؤثر بازاریابی از طریق شبکه های اجتماعی است. اما چرا از بین شبکه های اجتماعی مختلف، تا این حد از اینستاگرام برای بازاریابی استفاده میشود؟ برای پاسخ به این سؤال، این مقاله را مطالعه بفرمایید.

بازاریابی اینترنتی به سبک اینستاگرام (Instagram Marketing)
 

بازاریابی اینترنتی چیست؟

حقوق نیوز - بازاریابی اینترنتی روشی است که شما با استفاده از آن، میتوانید محصولات خود را از طریق اینترنت به فروش برسانید. این ساده ترین تعریف از بازاریابی اینترنتی است. بازاریابی اینترنتی روشی نشأت گرفته از تبلیغات روزنامه ای (در چند دهه قبل) و تبلیغات تلویزیونی (در دهه های اخیر) میباشد.

این روش توانسته خود را به عنوان روش برتر بازاریابی در عصر حاضر معرفی کند. تبلیغات اینترنتی نوعی از تبلیغات است که به دلیل ارزانی، ماندگاری زیاد و فراگیر بودن آن همزمان با رشد ابزارهای اطلاع رسانی و روابط عمومی، جایگاه خاصی را در بین تبلیغات چیها باز کرده است.

 

بازاریابی شبکه های اجتماعی (Social Network Marketing )

با پیشرفت روزافزون تکنولوژی و در نتیجه به وجود آمدن شبکه های اجتماعی قدرتمند و بزرگ، امکان بازاریابی از طریق این شبکه ها، فراهم شده است. اگر دانش کافی برای استفاده از شبکه های اجتماعی را داشته باشید، میتوانید از این شبکه ها، بهترین استفاده ممکن را ببرید.

شما با استفاده از این شبکه ها میتوانید محصولات خود را، به مخاطبان خود عرضه کنید و اصطلاحا بازاریابی از طریق شبکه های اجتماعی انجام دهید. روشی که نیازی به صرف هزینه چندانی برای تبلیغات هم ندارد و بازدهی بسیار عالیی نیز دارد.

 

بازاریابی به شیوه اینستاگرام

بازاریابی در اینستاگرام، یکی از روش های بسیار مؤثر بازاریابی از طریقشبکه های اجتماعی است. اما چرا از بین شبکه های اجتماعی مختلف، تا این حد از اینستاگرام برای بازاریابی استفاده میشود؟
برای پاسخ به این سؤال، به چند آمار توجه کنید.

بیش از 700 میلیون کاربر در ماه از اینستاگرام استفاده میکنند.
بیش از 450 میلیون کاربر روزانه از از اینستاگرام استفاده میکنند.
80 درصد از کاربران حداقل یک برند را دنبال میکنند.
بیش از 15 میلیون حساب تجاری در اینستاگرام فعالیت میکنند.
51 درصد کاربران مرد و 49 درصد زن هستند.
90 درصد کاربران کمتر از 35 سال سن دارند.
بیش از 35 میلیون کاربر ایرانی در اینستاگرام فعالیت میکنند.

 

30 روش برای افزایش فالوور و بازدید در اینستاگرام

اما برای اینکه بهتر در اینستاگرام دیده شوید و در نتیجه فروش خود را افزایش دهید، 30 روش فوق العاده را برای افزایش بازدید و دنبال کننده در زیر آورده ایم.

 

بازاریابی اینترنتی به سبک اینستاگرام (Instagram Marketing)
 

  • استفاده از هشتگ ها در اینستاگرام

از هشتگهای مرتبط با محتوای خود استفاده کنید. مثلا اگر شما در زمینه آموزش موبایل فعالیت میکنید و محتوایتان در حوزه موبایل است، از هشتگهای مرتبط با موبایل استفاده کنید. مثلا: #موبایل - #آموزش_موبایل و ... .

  • تکمیل بیو پیج

در قسمت بیو اطلاعات خود را قرار دهید. با توجه به محدودیتی که در تعداد حروف برای نوشتن بیو است، سعی کنید کلمات کلیدی مرتبط با حوزه کاری خود را بنویسید. همچنین میتوانید از هشتگها در بیو خود استفاده کنید تا افراد علاقه مند به حوزه فعالیتتان، راحتتر شما را پیدا کنند. اگر صاحب یک وبسایت هستید، حتما لینک آن را در بیو درج کنید.

  • فالو کردن افراد علاقه مند به حوزه کاری خود

در قسمت جستجو، با جستجوی هشتگهای مهم و معروف، افراد را پیدا کنید و آنها را دنبال کنید. احتمال اینکه آنها نیز شما را دنبال کنند یا به اصطلاح فالوبک دهند، زیاد است.

  • تعداد پست ها در روز

به طور میانگین روزانه 2 پست ارسال کنید. ارسال بیش از حد پست، میتواند باعث شود که تعداد زیادی از دنبال کننده ها، شما را آنفالو کنند. زیرا آنها به طور معمول، چند بار در روز صفحه خود را چک میکنند و علاوه بر شما، دوستان و آشنایان را نیز فالو کرده اند. بنابراین اگر تعداد پست های شما زیاد باشد، احتمال شما را آنفالو خواهند کرد.

  • قرار دادن عکس های باکیفیت

سعی کنید، عکس هایی که در صفحه خود منتشر میکنید، از کیفیت بالایی برخوردار باشند، چرا که عکس های بی کیفیت معمولا با استقبال خوبی از جانب کاربران مواجه نمیشوند.

  • ساعات طلایی ارسال پست

بهترین زمان برای ارسال پست را پیدا کنید. با ارسال پست در ساعات مختلف روز، میتوانید بفهمید که کدام پست ها بازخورد بهتری گرفته اند. به طور معمول، پست ها در شب ها و خصوصا بین ساعات 9 تا 11 ، بیشتر لایک میگیرند و احتمال نظر دادن کاربران، بیشتر است.

  • استفاده از چهره های افراد مشهور

در عکس هایی که منتشر میکنید، میتوانید از چهره ها و تصاویر افراد مشهور استفاده کنید. مثلا اگر میخواهید نقل قولی را از بیل گیتس بگذارید، میتوانید از چهره او در عکس خود استفاده کنید.

  • تگ کردن فالوورها

در بعضی از پست هایی که ارسال میکنید، میتوانید چند تا از فالوورهایتان را تگ کنید. این کار باعث میشود که افراد بیشتری عکس های شما را لایک کنند و کامنت بگذارند. برای تگ کردن میتوانید قبل از نام شخص موردنظرتان، علامت @ ، بگذارید. 

  • انتشار ویدیوهای زیبا و خلاقانه

اینستاگرام برای انتشار ویدیوها، محدودیت یک دقیقه ای را اعمال کرده است. یعنی زمان ویدیوها، حداکثر یک دقیقه است. این کار باعث تولید ویدیوهای بسیار زیبا و خلاقانه ای شده است. برای اینکه بتوانید کاربران بیشتری را جذب کنید، باید ویدیوهای زیبا و مرتبط با کسب و کارتان بسازید. اینکار باعث میشود که کاربران، ویدیوهای شما را به اشتراک بگذارند و همین مورد باعث افزایش دنبال کننده میشود.

  • درج آدرس صفحه خود

آدرس حساب خود را بر روی عکس ها و ویدیوهایی که منتشر میکنید، درج کنید. اگر وبسایت دارید، آدرس وبسایتتان را نیز بنویسید.

  • استفاده از فیلترهای زیبا

زمانی که میخواهید تصویری را در صفحه خود منتشر کنید، اینستاگرام به شما این امکان را میدهد تا از بین فیلترهای معرفی شده، فیلتر موردنظر خود را اعمال کنید. البته سعی کنید همیشه از فیلترها استفاده نکنید.

  • انتشار تصاویر و ویدیوهای کاربران

اگر کاربری محصول شما را خریداری کرده، میتوانید از او درخواست کنید تا تصویری از خود و محصول را برای شما ارسال کند یا در یک ویدیوی کوتاه، در مورد آن صحبت کند. سپس آن تصویر یا ویدیو را در صفحه خود منتشر کنید. این کار باعث مشارکت بیشتر کاربران میشود.

  • بیزینس پروفایل ( Business Profile ) یا تجاری کردن حساب اینستاگرام

نحوه بیزینس کردن پروفایل اینستاگرام را میتوانید در اینجا مطالعه کنید. با انجام اینکار میتوانید از قسمت View Insights ، آمار دقیق بازدید و لیک پست های خود را مشاهده کنید. همچنین میتوانید اطلاعات تماس خود شامل ایمیل و شماره تماس را، قرار دهید.

  • دنبال کردن کاربران پیشنهادی

میتوانید از قسمت Suggested کاربرانی که به شما پیشنهاد شده را دنبال کنید. به احتمال زیاد، آنها نیز شما را دنبال میکنند.

  • سؤال از کاربران

هر از چندگاهی پستی سؤالی منتشر کنید و کاربران را ترغیب کنید تا به پرسش شما، پاسخ دهند.

  • لایک کردن عکس های مرتبط

عکس های مرتبط با حوزه کسب و کارتان را لایک کنید و در قسمت کامنت، نظرهای مرتبط با موضوع پست، بگذارید.

  • برگزاری مسابقه

میتوانید از کاربران بخواهید تا هر کدام یکی از دوستان خود را در کامنت تگ کنند تا در قرعه کشی شرکت داده شوند یا مثلا به قید قرعه، تخفیفی 80 درصدی برای تهیه یکی از محصولت دریافت کنند.

  • قرار دادن آدرس حساب اینستاگرام در وبسایت

یکی از راه هایی که میتوان دنبال کننده های زیادی به دست آورد، قرار دادن لینک حساب اینستاگرام در وبسایت و دیگر شبکه های اجتماعی است. در هر کدام از شبکه های اجتماعی که عضو هستید، آدرس حساب اینستاگرام خود را قرار دهید و از کاربران بخواهید، شما را در اینستاگرام دنبال کنند.

  • پاسخ به سؤالات و نظرات

در قسمت کامنت پست ها، به نظرات و سؤالات کاربرانتان پاسخ دهید و این حس را به آنها منتقل کنید که برای آنها ارزش قائل هستید. همچنین میتوانید به صفحات پربازدید سر بزنید و در قسمت نظرات پست ها، به نظرات دیگران پاسخ دهید.

  • آماده بودن برای مناسبت ها، وقایع و رویدادها

برای هر مناسبت و رویدادی پست آماده داشته باشید. مثلا برای عید نوروز، عید فطر و ... . همچنین برای وقایعی که اتفاق می افتد، متن های مناسبی از قبل داشته باشید. مثل حوادثی که قبلا در ایران اتفاق افتاده است، مانند: حادثه تلخ پلاسکو، زلزله و ... .

  • فعالیت مداوم

به صورت مداوم فعالیت داشته باشید، پست های مناسب منتشر کنید و با کاربران در تعامل باشید.

  • انتشار جملات انگیزشی و الهام بخش

تصاویری از جمله های انگیزشی و جذاب افراد مشهور را پست کنید. انتشار این تصاویر در اینستاگرام باعث میشود کاربران بیشتری صفحه شما را دنبال کنند.

  • تبادل پست

​​​​​​​شاید در مورد تبادل لینک وبسایت ها چیزهایی شنیده باشید. به اینصورت که فرد "الف"، وبسایت فرد "ب" را لینک میکند و فرد "ب" نیز، وبسایت فرد "الف" را. در اینستاگرام نیز میتوانید با صفحات مرتبط با حوزه کسب و کارتان، تبادل پست کنید. در این صورت فالوورهای هر دو صفحه افزایش مییابد.

  • "لایک کنید" و "نظر دهید"

​​​​​​​در متنی که برای پست هایتان مینویسید، از کاربران بخواهید که پست های شما را لایک کنند و برایتان کامنت بگذارند. برخی از آنها، احتمالا اینکار را خواهند کرد!

  • گرافیک زیبای تصاویر

​​​​​​​تصاویری که منتشر میکنید را به زیبایی ویرایش کنید. این کار را میتوانید با فتوشاپ یا نرم افزارهای ویرایش تصویر موبایلی انجام دهید.

  • استفاده از ایمیل مارکتینگ

​​​​​​​در صورتی که وبسایت دارید و در کنار آن، یک سیستم ایمیل مارکتینگ پیشرفته نیز دارید، در ایمیل هایی که ارسال میکنید، از اعضای ایمیلی خود بخواهید تا صفحه اینستاگرام شما را فالو کنند.

  • انتشار عکس های تیم خود

​​​​​​​در صورتی که کسب و کارتان را به صورت تیمی اداره میکنید، هر از چندگاهی یک تصویر را به صورت دسته جمعی منتشر کنید. تأثیر این کار فوق العاده زیاد است.

  • درخواست از کاربران

​​​​​​​از دنبال کنندگان خود بخواهید، شما را در تصاویر خود منشن کنند. همچنین از آنها درخواست کنید، تا آدرس صفحه شما را، در صفحه خود یا قسمت کامنت پیج های دیگر، تگ کنند.

  • استفاده از تگ محل

​​​​​​​میتوانید از تگ محل استفاده کنید، مثلا مکانی که در آن قرار دارید. با انجام اینکار، احتمالا افراد دیگری که از این تگ استفاده کرده اند، پست شما را ببینند.

  • روزهای تعطیل

​​​​​​​پست ها در روزهای تعطیل بیشتر لایک میخورند و بازدیدشان نسبت به روزهای دیگر بیشتر است.

 

استراتژی چیست؟

برای استراتژی یا راهبرد، تعاریف گوناگونی ارائه شده است. در اینجا دو تعریف از استراتژی را میخوانید.

استراتژی از دیدگاه مایکل پورتر

استراتژی یعنی این که کاری که دیگران انجام میدهند را با منابع کمتر (کاراتر) انجام دهیم و کارهایی انجام دهیم که هیچکس غیر از ما انجام نمیدهد.

استراتژی از دیدگاه جک ولش

استراتژی یعنی این که من تصمیم های شفاف و دقیق در مورد نحوه رقابت با دیگران بگیرم.

 

برای موفقیت در هر زمینه ای، داشتن استراتژی خوب لازم است. با توجه به تعاریفی که در بالا گفته شد، استراتژی یعنی راهکارهایی را به کار ببریم تا در رقابت با دیگران برنده باشیم. این شاید ساده ترین تعریف از استراتژی باشد! در مورد صفحه اینستاگرام خود نیز، باید برای پست هایی که میگذارید علاوه بر زمان بندی مناسب، استراتژی مناسب نیز داشته باشید. میتوانید چند نوع پست را برای صفحه تان در نظر بگیرید و به طور مرتب بر روی آنها کار کنید. مثلا اگر صفحه شما در مورد موبایل است، یک پست میتواند در مورد نرم افزار باشد، پست بعدی خبری در مورد یک برند موبایل باشد و به همین ترتیب پست هایتان را منتشر کنید.
همچنین محتوای مناسبی را منتشر کنید تا بازخورد خوبی بگیرید. تصاویر و ویدیوهایی که منتشر میکنید، باید کیفیت مناسبی، هم از لحاظ محتوا و هم از لحاظ شفافیت و ... داشته باشند. همانگونه که در موارد بالا گفته شد، انتشار ویدیوهای خلاقانه و زیبا، به مراتب اثر بهتری دارد.

یکی دیگر از اقداماتی که باید انجام دهید، هدایت دنبال کنندگان صفحه اینستاگرامتان، به وبسایتتان است. اگر وبسایت دارید، کارهایی را انجام دهید تا کاربران را مجاب کنید به وبسایت شما سر بزنند.

 

بازاریابی اینترنتی به سبک اینستاگرام (Instagram Marketing)
 

3 نکته طلایی در مورد بازاریابی در اینستاگرام

رعایت این 3 اصل، باعث رضایت بیشتر دنبال کنندگان شما میشود، آنها را به کاربرانی وفادار تبدیل میکند و در نتیجه فروش شما را تا حد قابل توجهی افزایش میدهد.

  • مطالب اختصاصی

​​​​​​​برای صفحه اینستاگرام خود، مطالبی را به صورت اختصاصی منتشر کنید. به این صورت که این مطالب را در دیگر شبکه های اجتماعیتان، منتشر نکنید. احتمالا خیلی از فالوورهای شما، صفحات شما در دیگر شبکه های اجتماعی را نیز دنبال میکنند. اگر مطالب شما تکراری باشد، نیازی نمیبینند تا صفحات شما را در تمام رسانه ها و شبکه های اجتماعی دنبال کنند، تنها یکی از آنها کافی است!

  • تخفیف ویژه تنها برای دنبال کنندگان در اینستاگرام

​​​​​​​یک تخفیف ویژه را برای دنبال کنندگانتان در اینستاگرام در نظر بگیرید و آن را در هیچ جای دیگر قرار ندهید. یعنی تنها و تنها در اینستاگرام. تأثیر اینکار در فروش، فوق العاده است و باعث میشود فالوورهایتان احساس خوبی نسبت به کسب و کارتان پیدا کنند.

  • هم آموزش، هم تبلیغ

​​​​​​​همه ما میخواهیم درآمد داشته باشیم، آن هم درآمد بالا. برای اینکار از یکی از این ابزارها که اینستاگرام باشد استفاده میکنیم. اما چگونه؟!
مهم ترین دلیلی که افراد صفحه شما را دنبال میکنند (در حوزه کسب و کار)، یادگیری است. یادگیری مطالبی که به آنها کمک کند در کسب و کارشان موفق شوند. اولویت شما باید آموزش باشد نه تبلیغ! مطالبی که میگذارید عمدتا باید آموزش باشند. اما در لابلای آنها میتوانید محصول یا خدماتتان را نیز تبلیغ کنید.

 

سخن پایانی

چندصد میلیون نفر روزانه از اینستاگرام استفاده میکنند و زمان زیادی را در آن سپری میکنند. بعضی از آنها با هدف و برخی دیگر تنها برای تفریح و سرگرمی.
شما باید جزء افراد با هدف باشید. از اینستاگرام به بهترین شکل ممکن استفاده کنید. در زمانی که اکثر مردم تنها برای سرگرمی و تفریح، از اینستاگرام استفاده میکنند، متفاوت رفتار کنید.
مطمئن باشید شما نیز میتوانید فروش بالایی از این طریق داشته باشید. حتی میتوانید چندهزار دنبال کننده داشته باشید. البته داشتن فالوورهای بالا، دلیل بر موفقیت و فروش بالا نیست. بدون استراتژی مناسب، شانس موفقیتتان، کاهش مییابد.

 

تهیه کننده:شیوا ترابی

بازاریابی به شیوه اینستاگرام - محمد افراسیابی

پایگاه خبری حقوق نیوز

 

بیشتر بخوانید:

اینستاگرام دان شو! (آموزش جامع ایستاگرام + ترفندها)

بایدها و نبایدهای بازاریابی تلفنی (Telemarketing)

برندسازی الکترونیکی (قسمت اول:اهمیت برندسازی)

 

 

 

 

 

دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید