امروز: پنج شنبه, ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ برابر با ۱۵ شوّال ۱۴۴۵ قمری و ۲۵ آوریل ۲۰۲۴ میلادی
کد خبر: 278452
۶۷۰
۱
۰
نسخه چاپی

تاثیر همه‌گیری کووید - 19 بر صنعت بیمه در جهان

همه گیری ویروس کرونا به دلیل افزایش درخواست های عمومی و موارد مربوط به حوزه های مختلف بیمه، شرکت های بیمه را تحت فشار عمده ای قرار داده است

تاثیر همه‌گیری کووید - 19 بر صنعت بیمه در جهان

همه گیری کووید-19 قرنطینه ملی، ممنوعیت رفت و آمد و تجمع عمومی و بسته شدن دفاتر را به همراه داشته است. این امر ضربه بزرگی به اقتصاد جهانی زده است و سازمان ها برای نجات شان به دنبال صنعت بیمه هستند.

همه گیری ویروس کرونا به دلیل افزایش درخواست های عمومی و موارد مربوط به حوزه های مختلف بیمه، شرکت های بیمه را تحت فشار عمده ای قرار داده است.

این مقاله پیامدهای مالی، اعتباری و قانونی کووید-19 را برای صنعت بیمه بررسی می کند.

تاثیر همه‌گیری کووید-19 برا صنعت بیمه در جهان

تاثیر بر امور مالی

با افزایش موارد کووید-19 و دستپاچه شدن دولت ها، شرکت های بیمه از نظر مالی ضعیف شده اند. در حالی که صنعت بیمه  به خوبی برای ضررهای قابل توجه به دلیل حوادثی مانند همه گیری  آماده شده است، همه گیری کرونا بیش از سایر موارد قبلی آسیب های اقتصادی ایجاد کرده است.

عمده راه هایی که بیماری همه گیر کرونا بر صنعت بیمه تأثیر گذاشته است حق بیمه در برخی از مشاغل مانند: مسافرتی، رویدادها و بیمه اعتبار تجاری است.

به عنوان مثال، تقاضای بیمه مسافرتی برای اهداف شخصی و تجاری در نتیجه ممنوعیت سفر کاهش چشمگیری داشته است. در همین حال، مطالبات بیمه مسافرتی شاهد افزایش چشمگیری بوده است.

صنعت بیمه همچنین به دلیل محدودیت های دیگر مانند ممنوعیت تجمعات عمومی، شاهد افزایش خسارت های بیمه رویدادها بوده است. علاوه بر این برخی از رویدادهای بزرگ خسارات زیادی را به شرکت های بیمه وارد خواهند کرد زیرا آنها بیمه نامه هایی را تحت پوشش قرار می دهند حتی در صورت همه گیری. به عنوان مثال المپیک توکیو حدود 2 میلیارد دلار توسط تحلیلگران برآورد شده است.

همچنان که رویدادها لغو می شوند و ممنوعیت سفر همچنان برقرار است و در بسیاری از کشورها دوباره برقرار می شود، ضررهای این رشته های تجاری ممکن است بسیار عمده شود.

افزایش مطالبات در بقیه سال در زمینه هایی مانند پوشش های وقفه یا تعلیق تجاری، حمل و نقل و صنعت مهمان نوازی همچنین انتظار می رود.

در همین حال به طور شگفت انگیزی، بعضی مشاغل مانند املاک و خانه نسبتاً پایدار مانده است.

علاوه بر این با توجه به اینکه مشتریان باید در خانه بمانند، بسیاری تصمیم می گیرند تمدید برخی از بیمه نامه ها را به تعویق بیندازند یا پوشش را کاهش دهد.

البته شرکت KPMG اعلام کرد که ممکن است این بیماری همه گیر تأثیرات مثبت مالی بلندمدت بر صنعت داشته باشد. به دنبال همه گیری SARS ما شاهد افزایش موقت فروش بیمه نامه بیماری های وخیم در آسیا بودیم. به طور مشابه همه گیری فعلی می تواند باعث شود افراد بیشتری نیازهای بیمه درمانی فردی خود را مورد بازبینی قرار دهند که در نهایت می تواند منجر به افزایش جهانی فروش بیمه های درمانی و بیماریهای حاد و پوشش زندگی شود.

تاثیر همه‌گیری کووید - 19 بر صنعت بیمه در جهان

تاثیر بر اعتبار

یکی از مواردی که بیشتر نادیده گرفته می شود تأثیر همه گیری کرونا بر اعتبار شرکت های بیمه خواهد بود. پوشش رسانه ای این بخش عموماً چندان مثبت نبوده است زیرا در درجه اول بر زبان سیاست متمرکز شده است که ادعاهای مربوط به همه گیری ها و بیماری های عفونی را حذف می کند. در نتیجه شهرت برخی از شرکت های بیمه به دلیل واکنش شان به مطالبات بیمه ای خدشه دار شده است.

به عنوان مثال برخی از مشتریان تصور می کنند تحت پوشش بیمه خود هستند در حالی که در حقیقت بیماری های واگیر حذف شده اند. در برخی از این موارد، اخیراً اداره رفتار مالی انگلیس بیانیه ای صادر کرده است که از موضع بیمه گذاران در این مورد حمایت می کند.

با این حال هنوز این موارد اعتبار شرکت های بیمه را خدشه دار می کند، زیرا بسیاری از مشتریان احساس می کنند که شرکت های بیمه مسئولیت نمی پذیرند و نسبت به آنها و جامعه به طور کلی ابراز همدردی نمی کنند.

تاثیر حقوقی

این بحران نشان داد که بسیاری از مشتریان با بازار محصولات بیمه ای آشنا نیستند و از آنچه دقیقا تحت پوشش قرار می دهند آگاهی ندارند. از آنجا که بسیاری از عدم پوشش بیمه همه گیر بیماری خود ناراضی هستند انتظار می رود که اختلافات و دعاوی قضایی افزایش یابد. این امر به ویژه در مواردی است که سیاستگذاری در مورد پوشش بیماریهایی از قبیل کرونا مبهم است.

آقای Bull شریک در شرکت حقوقی شرکت ها و بیمه RPC گفت که مساله دیگر این ادعاها این است که محاسبه خسارت مشتریان بسیار دشوار خواهد بود. در شرایط فعلی هیچ کس نمی داند که با ادامه بحران ضرر آنها چقدر خواهد بود.

علاوه بر این شرکت Deloitte اخیراً گفته است که شرکت های بیمه در حال بررسی و به روز رسانی شرایط و ضوابط مناسب محصولات هستند تا به صراحت بیماری های واگیر را حذف کنند. انجام این کار می تواند از وقوع مجدد شرایطی جلوگیری کند که در آن مشتریان در مورد اینکه تحت پوشش همه گیری قرار گرفته اند یا نه مطمئن نیستند.

هنوز برای ارزیابی کامل تأثیر کووید - 19 در صنعت بیمه در سال های آینده بسیار زود است زیرا تأثیر کرونا بر اقتصاد پویا باقی می ماند.

با این حال به نظر می رسد لویدز لندن و دیگر تحلیلگران صنعت بر این عقیده اند که همه گیری می تواند به یکی از پرهزینه ترین رویدادهای صنعت بیمه تبدیل شود.

مشخص شده است که خطوط مشاغل بیمه ای که بیشتر در معرض تأثیر همه گیری قرار دارند شامل بیمه لغو رویداد، مسافرت، بیمه عمر، بهداشت خصوصی، تجارت و قطع زنجیره تامین، بیمه ضمانت و اعتبار، است.

شرکت های بیمه علاوه بر شناسایی خطوط مشاغل بیمه ای بیشتر در معرض خطر باید استراتژی هایی را برای مدیریت خطر خدشه دار شدن اعتبارشان ایجاد کرده و آماده پاسخگویی موثر به افزایش درخواست ها و مطالبات شوند.

  • منبع
  • حقوق نیوز

دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید