امروز: یکشنبه, ۰۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ برابر با ۱۸ شوّال ۱۴۴۵ قمری و ۲۸ آوریل ۲۰۲۴ میلادی
کد خبر: 285500
۵۲۳
۱
۰
نسخه چاپی

توانایی جالب گوگل لنز در جست و جوی بیماری‌ های پوستی

گوگل لنز نوعی فناوری مبتنی بر هوش مصنوعی است که از دوربین گوشی هوشمند شما برای تشخیص تصویر و تجزیه ‌و تحلیل بصری آن استفاده می‌کند و امکاناتی مثل سرچ عکس با گوشی، اسکن، ترجمه خودکار، خرید و... نیز به کاربر ارائه می‌دهد. با استفاده از گوگل لنز به راحتی می‌توانید اطلاعات بیشتری در مورد جاهای دیدی، گیاهان، حیوانات، محصولات و... به دست آورید.

توانایی جالب گوگل لنز در جست و جوی بیماری‌ های پوستی

از امروز، گوگل لنز می‌تواند بیماری‌ها یا دیگر مشکلات پوستی، مانند خال‌ها و ضایعات مشکوک را جستجو کند. آپلود یک عکس یا مشاهده پوست از طریق لنز، باعث جستجو و تطابق دیداری مشکلات پوستی می‌شود. بنابراین حتی اگر شما ندانید چطور مشکل پوستی خود را توصیف کنید (مانند برآمدگی روی لب، خط روی ناخن یا ریزش مو) مشکل مشابه شما پیدا می‌شود و بعد می‌توانید در موردش مطلب بخوانید.

البته در سال ۲۰۲۱ هم یک برنامه مبتنی بر هوش مصنوعی است توسط گوگل برای تشخیص بیماری‌های پوست، مو و ناخن راه‌اندازی شده بود. این برنامه که برای اولین بار در اتحادیه اروپا عرضه شد، با موانعی برای تایید برای ورود به ایالات متحده روبرو شد.

با این حال، ویژگی لنز ممکن است برای افرادی که تصمیم می‌گیرند به دنبال مراقبت‌های پزشکی یا درمان‌های بدون نسخه باشند مفید باشد.

همانطور که قبلاً در I/O اعلام شده بود، لنز در حال ادغام با Bard، چت ربات مبتنی بر هوش مصنوعی گوگل، است. کاربران می‌توانند تصاویر را در پیام‌های Bard خود بگنجانند و لنز در پشت صحنه کار می‌کند تا به Bard کمک کند آنچه را که می‌بیند، بفهمد. به عنوان مثال، با نشان دادن عکسی از کفش‌ها و پرسیدن نام آن‌ها، بارد – با اطلاع از تحلیل لنز – پاسخی متناسب می‌دهد.

توانایی جالب گوگل لنز در جست و جوی بیماری‌ های پوستی

  • منبع
  • یک پزشک

دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید