امروز: جمعه, ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ برابر با ۰۹ شوّال ۱۴۴۵ قمری و ۱۹ آوریل ۲۰۲۴ میلادی
کد خبر: 280058
۴۵۵
۱
۰
نسخه چاپی

در اینجا 5 شهر برتر آفریقا که ثروتمندترین افراد در آن زندگی می کنند، آورده شده است

در اینجا 5 شهر برتر آفریقا که ثروتمندترین افراد در آن زندگی می کنند، آورده شده است

در سال 2020، جهان 493 میلیاردر جدید به دست آورد - تقریباً هر 17 ساعت یک نفر. در همان سال، پکن از نیویورک به عنوان پایتخت میلیاردرهای جهان پیشی گرفت زیرا نیمی از 10 شهر برتر میلیاردر اکنون در چین هستند.

در آفریقا، 5 بازار بزرگ ثروت عبارتند از: آفریقای جنوبی، مصر، نیجریه، مراکش و کنیا - طبق داده‌های گزارش ثروت آفریقا در سال 2021، این پنج کشور با هم بیش از 50 درصد از کل ثروت آفریقا را تشکیل می‌دهند.

این گزارش که بررسی جامعی از بخش ثروت در آفریقا ارائه می دهد، نشان می دهد که آفریقای جنوبی بیش از دو برابر بیشتر از هر کشور دیگری در این قاره میزبان میلیونرها است، در حالی که مصر بیشترین میلیاردرها را در این قاره دارد.

این گزارش همچنین خاطرنشان کرد که کل ثروت آفریقا در طول دهه گذشته (2010-2020) 16 درصد کاهش یافته است زیرا نتیجه ثروت این قاره به دلیل شرایط بد اقتصادی در سه بازار بزرگ، یعنی آفریقای جنوبی، مصر و نیجریه محدود شده است.

در این مقاله، نگاهی به ثروتمندترین شهرهای آفریقا از نظر کل ثروت، بر اساس گزارش ثروت آفریقا در سال 2021 می اندازیم.

1. ژوهانسبورگ

این شهر در سال 1886 تأسیس شد و ثروتمندترین شهر آفریقا است. بیشتر ثروت ژوهانسبورگ در سندتون متمرکز شده است، محل استقرار JSE (بزرگترین بازار سهام آفریقا) و دفاتر مرکزی اکثر بانک‌ها و شرکت‌های بزرگ آفریقا.

بخش های عمده در شهر عبارتند از: خدمات مالی (بانک ها) و خدمات حرفه ای (شرکت های حقوقی، مشاوره).

2. کیپ تاون

این شهر منحصر به فرد ترین حومه های آفریقا از جمله: کلیفتون، خلیج بانتری، فرسنای، لاندودنو را در خود جای داده است. این شهر مشابه شهرهایی مانند واشنگتن دی سی یا برلین دارای بالاترین نرخ های سکونت گران در قاره است.

3. قاهره

قاهره که در کنار رودخانه نیل قرار دارد و یکی از مهم ترین شهرهای جهان از نظر تاریخی است. این شهر همچنین بیش از هر شهر دیگری در آفریقا میزبان میلیاردرها است. بخش های عمده در آنجا عبارتند از: خدمات مالی، مخابرات، خرده فروشی، گردشگری و مواد اولیه.

4. لاگوس

لاگوس بزرگترین شهر آفریقا (از نظر جمعیت کلی) و قطب اقتصادی غرب آفریقا است. بخش های مرفه لاگوس عبارتند از: lkoyi و جزیره ویکتوریا. بخش های عمده در شهر عبارتند از: مواد اولیه، نفت و گاز، حمل و نقل و خدمات مالی.

5. نایروبی

نایروبی قطب اقتصادی شرق آفریقا و یکی از شهرهای با رشد سریع در جهان است. بخش‌های مرفه نایروبی عبارتند از: املاک روندا، لاوینگتون، کیتیسورو، کارن و موتایگا. صنایع عمده در آنجا عبارتند از: خدمات مالی، املاک، گردشگری، رسانه، پوشاک، نساجی، غذاهای فرآوری شده، نوشیدنی ها و سیگار.

  • منبع
  • حقوق نیوز

دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید