امروز: پنج شنبه, ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ برابر با ۱۷ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۲۸ مارس ۲۰۲۴ میلادی
کد خبر: 276293
۱۸۱۳
۲
۰
نسخه چاپی
Deepak Chopra

دیپاک چوپرا کیست؟ فیلم نظرات دیپاک چوپرا درباره ویروس کرونا

دیپاک چوپرا کیست؟ فیلم نظرات دیپاک چوپرا درباره ویروس کرونا

زندگی دیپاک چوپرا

دیپاک چوپرا سخنران و نویسندۀ هندی - آمریکایی مشهور و محبوب جهان در زمینه بهبود عملکرد ذهن و بدن است.

دیپاک چوپرا در ۲۲ اکتبر ۱۹۴۶ در دهلی نو و خانواده‌ای فرهیخته و به لحاظ اقتصادی مرفه متولد شد.

او فرزند بزرگ کریشان چوپرا از مشهورترین جراحان قلب هند است که به مدت ۲۵ سال،  ریاست پخش پزشکی قلب بیمارستان «مول چند خیراتی» را در دهلی نو بر عهده داشت. پدربزرگ وی نیز از گروهبانان ارتش بریتانیا بود.

دیپاک چوپرا هنگام نوجوانی وقتی متوجه مشغله های شغلی پدرش شد از رشته پزشکی دوری کرد و تصمیم گرفت تا شغل هایی مانند بازیگری یا روزنامه نگاری و یا عکاسی را دنبال کند.

مطالعه یکی از داستان‌های قدیمی هندی نوشته «شینکلار لوئیس» مسیر زندگی دیپاک چوپرا را به کلی عوض کرد و او را به پزشکی علاقه‌مند کرد.

مطالعه این داستان آنقدر روی دیپاک تاثیر گذاشت تا اینکه در رشته پزشکی شروع به تحصیل کرد. پس از فارغ التحصیلی در رشته پزشکی، به یکی از روستاهای دورافتاده هندوستان رفت و به مدت ۶ ماه به پزشکی و مداوای بیماران پرداخت.

پس از شش ماه تصمیم گرفت تا طب اروپایی را به صورت حرفه ای دنبال کند چراکه معتقد بود طب اروپایی از طب آسیایی برتر است.

دیپاک چوپرا کیست؟ فیلم نظرات دیپاک چوپرا درباره ویروس کرونا

در سال ۱۹۷۰ که تنها ۲۳ سال داشت، به همراه همسرش ریتا به آمریکا مهاجرت کرد و در بیمارستانی مشغول به کار شد. البته او قبل از مهاجرت با یکی از بیمارستان های نیو جرسی مکاتبه کرده بود که این بیمارستان قبول کرده بود به چوپرا اقامت دهد. این بیمارستان به پزشکانی نیاز داشت که بتوانند جایگزین پزشکان اعزام شده به ویتنام شوند.

پس از گذشت چند سال چوپرا به عنوان ریاست بیمارستان نیوجرسی انتخاب شد.

باوجود دوران حرفه ای که دیپاک چوپرا در طب اروپایی داشت از روش های درمانی و داروهای غربی نا امید شد.

چوپرا با مطالعه در زمینه درمان های طبیعی و تاثیر عملکرد ذهن و مغز در درمان بیماری تصمیم گرفت تا مسیر خود را تغییر دهد چراکه او معتقد بود در این روش درمانی هیچ محدودیتی وجود ندارد زیرا دنیای ذهن میتواند هر بیماری را درمان کند.

دیپاک چوپرا کیست؟ فیلم نظرات دیپاک چوپرا درباره ویروس کرونا

مسیر جدید زندگی دیپاک چوپرا

در سال ۱۹۸۱ زندگینامه دیپاک چوپرا عوض شد.

در این سال، دیپاک چوپرا به هند بازگشت و سراغ یکی از متبحرترین پزشکان هندی با نام «دکتر تریگونا» رفت که با یک بار گرفتن نبض انسان‌ها می‌توانست تاریخچه زندگی و بیماری‌های آنها را حدس بزند.

وقتی که نبض چوپرا در دستان دکتر قرار گرفت، دکتر تریگونا متوجه شد که دیپاک چوپرا، افکار بیهوده بسیاری در سر دارد. او برای حل این مشکل به دیپاک چوپرا پیشنهاد داد تا غذایش را آرامتر بجود و با استفاده از مراقبه و مدیتیشن، ذهن خود را خلوت‌تر کند.

دیپاک از پیشنهادات دکتر تریگونا پیروی نکرد و حتی تا جایی پیش رفت که روزی یک پاکت سیگار می‌کشید.

سپس با انجام تمرینات T.M و مراقبه اثرات مثبتی روی آرامش فکری خود مشاهده کرد.

دیپاک چوپرا کیست؟ فیلم نظرات دیپاک چوپرا درباره ویروس کرونا

او دریافت که تاثیر اینگونه تمرینات بر آرامش فکری بسیار زیاد است. در کمال ناباوری، دیپاک چوپرا با انجام مراقبه توانست طی دو هفته، سیگار و مشروبات الکی را ترک کند.

علاقه دیپاک چوپرا به تمرینات T.M آنقدر زیاد شد که در سال ۱۹۸۵ به دیدار ماهاریشی ماهش پوکی (بنیانگذار و رهبر تی.ام) رفت. تا سال ۱۹۸۷ محصولات آیوردایی دکتر ماهاریشی را می‌فروخت و از این راه درآمد زیادی کسب کرد.

پس از صحبت‌های فراوان در زمینه تی.ام و آیوردا، دیپاک چوپرا تصمیم گرفت به کمک ماهاریشی یک کلینیک پزشکی آیوردایی را تاسیس کند؛ اما در سال ۱۹۹۳ از سمت ریاست کلینیک استعفا داد.

دیپاک چوپرا کتاب‌های موفقیت و معنویت زیادی نوشته است که هر کدام از آنها محبوب و پرطرفدار هستند. لیست کتاب‌های چوپرا بسیار زیاد است اما در زیر به ارائه برخی از معروف‌ترین آنها می‌پردازیم:

- بازگشت مرلین
- جاده عشق
- هفت قانون معنوی برای رسیدن به موفقیت در زندگی
- صلح در راه است
- همزاد
- کتب اسرار
- از بازی گلف لذت ببرید

در بیوگرافی  چوپرا تلاش‌های زیادی در زمینه بهبود وضعیت معنوی افراد شاهد هستیم. او مرکز بهزیستی چوپرا را با مساحت بیش از ۴۲۶۰۰۰ متر مربع تاسیس کرد که امکاناتی بسیار عالی داشت. این اقدام به طور کاملا جدی از طرف دیپاک چوپرا پیگیری شد و این مرکز بهزیستی به یکی از بهترین مراکز بهزیستی مرکز شهر تبدیل گشت.

دیپاک هرگز اقدامی برای اخذ مدرک پزشکی کالیفرنیا نکرده است؛ چرا که او به زندگی بدون وجود فضای آموزشی و تحقیقات پزشکی علاقه‌مند است. او طی اقدامی، پیش وند دکتر را از اسم خود حذف کرد و هم اکنون به نوشتن ادبیات داستانی و رمان مشغول است.


 

  • منبع
  • جادوی باور
  • قدرت درون

دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید