امروز: شنبه, ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ برابر با ۱۰ شوّال ۱۴۴۵ قمری و ۲۰ آوریل ۲۰۲۴ میلادی
کد خبر: 279532
۷۱۶
۱
۰
نسخه چاپی

زنان: چگونه کنترل قند خون برای قلب شما مفید است

زنان: چگونه کنترل قند خون برای قلب شما مفید است

هنگامی که بیشتر مردم اصطلاح "قند خون" را می شنوند، بیماری که به طور کلی به ذهن خطور می کند دیابت است، نه بیماری قلبی.

طبق یک مطالعه موسسه جانز هاپکینز، دیابت نوع 1 و نوع 2 برخی از مضرترین عوامل خطر برای بیماری‌های قلبی عروقی هستند.

بنابراین، کنترل قند خون (و همچنین فشار خون و سطح کلسترول) یکی از بهترین کارهایی است که می توانید برای قلب خود انجام دهید.

بخش بزرگی از بیماران دیابتی هیچ علامتی ندارند، اما دیابت، به ویژه زمانی که به خوبی کنترل نشده باشد، از قبل به رگ‌های خونی آسیب می‌رساند و منجر به سخت شدن شریان‌ها می‌شود که منجر به بیماری قلبی می‌شود. او می‌گوید در برخی موارد، بیماران حتی متوجه نمی‌شوند که دیابت دارند تا زمانی که بیماری به حدی برسد که دچار حمله قلبی شوند.

به همین دلیل مهم است که از اعداد گلوکز خون خود و همچنین نظارت بر وزن کلی و چربی بدن خود آگاه باشید.

اگر قند خون شما بالاست

کاهش وزن بهترین راه برای کنترل قند خون بالا است. McEvoy توضیح می دهد: "غذا انرژی است." "اگر چیزی که وارد می شود نسوزد، در بدن شما جمع می شود. این منجر به تجمع چربی به خصوص در شکم می شود که می تواند باعث دیابت شود. دو تاکتیک موثر برای کمک به کاهش وزن اضافی و پیشگیری از دیابت:

  • مصرف کربوهیدرات و قند خود را محدود کنید.
  • انجام تمرینات هوازی با تنفس سنگین و پمپاژ قلب

اگر تازه با تغییر رژیم غذایی و ورزش شروع کرده اید، با پزشک خود همکاری کنید تا برنامه ترکیبی را ارائه دهید که برای نیازهای شما بهترین است. حتما سطح گلوکز خون خود را طبق توصیه کنترل کنید.

ما اغلب می توانیم دیابت نوع 2 (یا شروع بزرگسالان) را قبل از نیاز به انسولین، با کاهش وزن و تغییر در شیوه زندگی، درمان کنیم. این برگشت پذیر است، به خصوص زمانی که سطح گلوکز شما در محدوده خفیف باشد، می گوید. اگر سطح گلوکز شما بالاتر از حد طبیعی است، آن را یک زنگ بیدارباش در نظر بگیرید.

اگر شما یک زن هستید

هر فرد مبتلا به دیابت نوع 1 یا نوع 2 با خطر حمله قلبی و سایر مشکلات قلبی عروقی روبرو است، اما زنانی که کمتر از 60 سال سن دارند - گروهی که اغلب تصور می شود خطر کمتری برای مشکلات قلبی دارند - تا چهار برابر این خطر را دارند. تحقیقات اخیر جانز هاپکینز نشان می دهد که در صورت ابتلا به دیابت نوع 2 از بیماری قلبی رنج می برند.

به همین دلیل است که زنانی که سطح گلوکز خون بالایی دارند باید این بیماری را به طور ویژه جدی بگیرند. بزرگسالان مبتلا به دیابت کنترل نشده هرگز برای حمله قلبی یا سکته جوان نیستند.

  • منبع
  • حقوق نیوز

دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید