امروز: شنبه, ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ برابر با ۱۷ شوّال ۱۴۴۵ قمری و ۲۷ آوریل ۲۰۲۴ میلادی
کد خبر: 286798
۴۱۱
۱
۰
نسخه چاپی

سوء تغذیه در دوران بارداری چه تاثیری بر رشد جنین دارد؟

سوء تغذیه در دوران بارداری چه تاثیری بر رشد جنین دارد؟

سوء تغذیه در دوران بارداری با تاثیرات منفی متعددی روی جنین مرتبط است و احتمال ابتلا به بیماری های مختلف در کودکان در حال رشد را افزایش می دهد. نتایج تحقیقات پیشین نشان داده بود؛ کمبود آهن در دوران بارداری منجر به زایمان زودرس می شود و کمبود روی، با نقایص مادرزادی در نوزاد مرتبط است. کمبود کلسیم نیز باعث کاهش تراکم استخوان در کودکان می شود.

نتایج اخیر محققان دانشگاه یاماناشی نشان داد: کمبود فیبر در دوران بارداری، با پیامدهای نامطلوبی برای رشد مغز جنین همراه است. پژوهشگران توضیح داده اند، نتایج ما شواهد قوی را مبنی بر تاثیر منفی سوء تغذیه در دوران بارداری بر رشد عصبی کودکان، ارائه داده اند.

دانشمندان دریافتند؛ دوران بارداری، دوران بسیار مهم و حساسی است که باید توجه ویژه ای به آن شود؛ بنابراین ضروری است که مادران باردار از رژیم غذایی سالمی تغذیه شوند.

بر اساس یافته های تحقیقاتی، احتمال تاخیر در رشد عصبی، برای کودکانی که از مادران دارای کمبود فیبر متولد شده بودند، مشهودتر بود.به گزارش سیناپرس، کمبود فیبر مادر، با تاثیر منفی بر مهارت های حل مسئله، مهارت ‌های ارتباطی و مهارت ‌های فردی-اجتماعی کودکان، مرتبط بود.

  • منبع
  • سیناپرس

دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید