امروز: جمعه, ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ برابر با ۱۸ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۲۹ مارس ۲۰۲۴ میلادی
کد خبر: 277374
۲۵۵۳
۳
۰
نسخه چاپی

ماسک های لایه بردار پوست چرب خانگی | اگر پوستتان چرب است بخوانید

ماسک های لایه بردار پوست چرب خانگی | اگر پوستتان چرب است بخوانید

 لایه برداری پوست چرب

داشتن هر یک از انواع پوست می‌تواند مزایای و معایبی داشته باشد. مثلا کسانی که پوست چربی دارند، عموما چروک کمتری روی پوستشان دارند؛ اما در برخی مواقع چربی پوست به قدری زیاد می‌شود که موجب بروز جوش و آکنه‌ را فراهم می‌کند. در این حالت باید برای این مقدار چربی، فکری اندیشید و آن را کاهش داد.

مراقبت از پوست چرب چندان ساده نیست؛ انباشت سلول‌های مرده و روغن در منافد پوست باعث ایجاد جوش می‌شوند، بنابراین پاکسازی و حذف سلول‌های مرده برای پوست چرب بسیار حائز اهمیت است؛ به این کار لایه برداری می‌گویند.

استفاده منظم از اسکراب پوست چرب مزایای بسیاری دارد. لایه برداری یکی از روش‌های مرسوم و توصیه شده از جانب پزشکان برای جوانسازی و از بین بردن چین و چروک، جای لک و جوش‌ها است.

هر کسی می‌تواند لایه برداری پوست صورت را انجام دهد، اما به صورت کلی یک تا سه بار در ماه بسته به نوع پوست کافی است. همان طور که می دانید لایه برداری پوست یکی از بهترین روش ها برای تازه کردن پوست بدن و از بین بردن پوست مرده است.

لایه برداری پوست را در حد اعتدال انجام دهید؛ چون انجام بیش از حد این کار، می‌تواند باعث ایجاد خشکی، خارش ، قرمزی و رنگ غیر یکنواخت پوست شود. هدف نهایی هر لایه برداری از بین بردن لایه بیرونی پوست، سلول‌های مرده، تحریک کلاژن‌سازی و الاستین پوست برای محکم کردن لایه سالم زیر آن است. بهتر است از لایه برداری در فصل تابستان اجتناب کنید چرا که نور آفتاب حساسیت پوست را افزایش و ضخامت پوست را کاهش می‌دهد.

انواع ماسک لایه بردار پوست چرب

ماسک لایه بردار پوست چرب با آسپرین و جوش شیرین

می‌توانید لایه بردارهای قوی پوست را در خانه آماده کنید. آسپرین را له کنید، عصاره لیمو و جوش شیرین و در صورت نیاز نارون کوهی را به این ترکیب اضافه کنید. خمیر را به صورت و گردن بزنید و بعد از ۲۰ دقیقه پوست را با آب ولرم بشویید.

ماسک لایه بردار پوست چرب با موز و عسل

موز برای پوست‌های چرب فوق‌العاده عمل می‌کند و در واقع خاصیت لایه برداری ملایم دارد و هنگامی که با عسل مخلوط شود، باعث می‌شود که پوست به طرز چشمگیری درخشان شود.

ماسک لایه بردار پوست چرب با عسل و شکر قهوه‌ای

یکی از رایج‌ترین اشتباهات در کاهش چربی اضافی، استفاده از دسته‌ای از محصولات حاوی الکل است که پوست شما را خشک می‌کند و این به نوبه خود باعث ایجاد روغن بیش‌تر می‌شود. اینجا است که عسل ضد باکتری و ضد عفونی‌کننده وارد عمل می‌شود و روغن پوست را به آرامی جذب می‌کند. خواص مرطوب‌کنندگی آن پوست شما را مرطوب نگه می‌دارد و هنگامی که با شکر قهوه‌ای ترکیب شود، ماسکی به دست آورده‌اید که علاوه بر لایه برداری، چربی اضافی پوست شما را کاهش می‌دهد.

ماسک لایه بردار پوست چرب با خیار و خاک رس

خاک رس درمانی قدیمی است که برای لایه برداری و از بین بردن چربی اضافی پوست استفاده می‌شود. خیار دارای خواص قابض و ویتامین C است و می‌تواند به محکم شدن منافذ پوست کمک کند. ۲ قاشق غذاخوری خاک رس که به مدت نیم ساعت در آب خیس خورده را به ۱ قاشق غذاخوری آب لیمو و ۲ قاشق غذاخوری آب خیار اضافه کنید. به مدت ۲۰ دقیقه این ترکیب را روی صورت نگه دارید، سپس با آب بشویید. این ماسک می‌تواند به بهبود گردش خون نیز کمک کند.

 ماسک لایه بردار سفیده تخم مرغ و عسل

یکی دیگر از درست کردن ماسک لایه بردار پوست چرب استفاده از سفیده تخم مرغ و عسل طبیعی است. سفیده تخم مرغ جوش های سرسیاه را از روی پوست بر می دارد. عسل طبیعی هم خاصیت ضدباکتریایی دارد و به مرطوب شدن پوست چرب کمک می کند.

برای درست کردن این ماسک یک سفیده تخم مرغ خوب هم بزنید تا به رنگ سفید درآید. حالا یک قاق چایخوری عسل طبیعی به آن اضافه کنید. این مخلوط را به مدت ۱۰ دقیقه داخل یخچال بگذارید تا کمی خنک شود. سپس روی پوست صورت بزنید. بعد از ۲۰ دقیقه صورت را با آب سرد بشویید. در آینه نگاه کنید و از تاثیر بهترین اسکراب برای پوست چرب خود لذت ببرید.

ماسک لایه بردار زغال فعال و ژل آلوئه ورا

یکی دیگر از ماسک های مناسب برای پوست های چرب استفاده از ژله آلوئه ورا و زغال فعال است. برای درست کردن این ماسک لایه بردار می توانید ابتدا نصف قاشق چایخوری زغال فعال را با یک قاشق غذاخوری ژل آلوئه ورا ترکیب کنید. حالا آن را خوب هم بزنید تا به صورت خمیر درآید. در نهایت این ماسک ضد جوش برای پوست های چرب را به صورت بزنید. بعد از ۱۰ دقیقه صورت را بشویید و از تاثیر آن لذت ببرید.

ماسک های لایه بردار پوست چرب خانگی | اگر پوستتان چرب است بخوانید

استفاده از سرکه سیب برای لایه بردار پوست چرب

سرکه سیب یک ماده ضدباکتریایی و ضدعفونی کننده طبیعی است. این ماده می تواند یک انتخاب عالی برای درمان پوست چرب باشد. استفاده از سرکه سیب می تواند برای پوست های چرب و دارای آکنه مناسب باشد. برای استفاده از این ماده مقدار کمی از آن را روی پنبه بزنید. سپس آن را روی تمامی قسمت های صورت بمالید.

بعد از اینکه احساس کردید پوست صورتتان خشک شده است، آن را با سرد بشویید. شما همچنین می توانید از سرکه به عنوان یک تونر طبیعی هم استفاده کنید. به این صورت که آن را با مقدار کمی جوش شیرین ترکیب کنید. این ماده خاصیت ضد لک دارد.

ماسک لایه بردار برای پوست چرب با جو دوسر

یکی دیگر از راههای درمان پوست چرب استفاده از بلغور جو دوسر جو است. البته برای درست کردن این اسکراب به سفیده تخم مرغ و عسل هم نیاز دارید. این مواد را با هم ترکیب کنید. جالب است بدانید ماسک ضد جوش برای پوست های چرب به از بین بردن لکه ها هم کمک می کند. از سوی دیگر برای پاکسازی و از بین بردن چین و چروک هم مؤثر است.

ماسک لایه بردار پودر پوست پرتقال

یکی دیگر از راههای درست کردن ساده ترین ماسک لایه بردار پوست چرب پوست پرتقال است. البته باید اجازه دهید خشک شود و سپس آن را پودر کنید. حالا می توانید آن را به عنوان یک ماده پاک کننده و یا تونر استفاده کنید. جالب است بدانید این پودر به دلیل داشتن انواع ویتامین به تقویت پوست شما کمک زیادی می کند.

  • منبع
  • کمدا
  • نیوز

دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید