امروز: شنبه, ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ برابر با ۱۷ شوّال ۱۴۴۵ قمری و ۲۷ آوریل ۲۰۲۴ میلادی
کد خبر: 277843
۹۹۷
۲
۰
نسخه چاپی

پنج دانستنی شگفت انگیز از گوشه و کنار جهان

هر روزه در جهان خبرهای جالبی به گوش می رسد . اکتشافات و اختراعات شگفت انگیزی که با شنیدن آن ها لبخند بر لب انسان نقش می بندد .

شگفتی های جهان امروز

آیا از شگفتی های گوشه و کنار دنیای امروز خبر دارید ؟

هر روزه در جهان خبرهای جالبی به گوش می رسد. اکتشافات و اختراعات شگفت انگیزی که با شنیدن آن ها لبخند بر لب انسان نقش می بندد. در اینجا به چند شگفتی جالب توجه در برخی کشورهای جهان می پردازیم .

چای سبزی که به مرور به رنگ بنفش در می آید

1.چای سبزی که به رنگ بنفش تبدیل می شود

اگر به جزایر آزور سفر کرده باشید و در آنجا چای سبز سفارش داده باشید ، با چیزی عجیب روبرو می شوید. این چای ها در وهله اول سبز می باشند و کم کم به خاکستری می گرایند و بعد از مدت کوتاهی این چایی حالتی غلیظ پیدا می کند و کاملا بنفش می شود. از این موضوع تعجب نکنید. صاحبان این کافی شاپ ها قصد مسموم کردن شما را ندارند و علت آن به دلیل آب دریای خاص در این منطقه می باشد.

بخش های مهم ماچو پیچو که قابل دیدن نیستند

2. بخش اصلی ماچوپیچو قابل دیدن نیست

با شنیدن نام ماچوپیچو، حتماً به یاد دیوارها و ساختمان های بلند می افتید اما جالب اینجاست که بخش اصلی ماچو پیچو هنوز قابل دیدن نمی باشد . قسمت هایی در این شهر هنوز توسط هیچ انسانی مورد بازدید قرار نگرفته است .

حدس ها حاکی بر آن است که این قسمت دیده نشده دارای ساختمان های سنگی است که بین دو قله کوه قرار گرفته است . تقریباً 60 درصد از ساختمان های ماچوپیچو در زیر زمین پنهان هستند و باید سنگ های زیادی را کنار بزنیم تا بتوانیم به این ساختمان ها برسیم و ممکن است این اتفاق تا سال های زیادی رخ ندهد .

کشف باب اسفنجی و دوستش پاتریک ستاره ای در جهان واقعی

3.کشف باب اسفنجی و دوستش پاتریک در جهان واقعی

دانشمندان دریایی یک اسفنج دریایی زرد و یک ستاره دریایی صورتی که شبیه باب اسفنجی و پاتریک هستند را کشف کردند.

کارتون باب اسفنجی که از سال ۱۹۹۹ برای اولین بار روی آنتن رفت، یکی از محبوب‌ترین کارتون‌ها در سراسر جهان بوده است. شخصیت اصلی مجموعه Nickelodeon، یک اسفنج دریایی زرد به نام باب اسفنجی و بهترین دوست او، یک ستاره دریایی صورتی به نام پاتریک استار بود.

به نقل از dailymail، در اتفاقی نادر و شگفت انگیز، دانشمندان یک اسفنج دریایی زرد و یک ستاره دریایی صورتی که در زندگی واقعی معلق و شبیه این دو شخصیت کارتونی هستند را در کنار کوهی زیر آب به نام Retriever seamount در ۲۰۰ مایلی شرق نیویورک مشاهده کرده اند.

پنیرهای گرانقیمت بجای وثیقه ی بانکی

4.پنیر های گرانقیمت بجای وثیقه ی بانکی

اگر فکر کردید بانک‌ها فقط محل نگهداری اسکانس، طلا و سنگ‌های قیمتی هست سخت در اشتباه هستید. در ایتالیا بانکی به نام امیلیانو وجود دارد که محل نگهداری پنیر‌هایی به ارزش ٢٠٠ میلیون دلار است. بانک این پنیر‌ها را به عنوان وثیقه وام‌های پرداختی نگه می‌دارد.

گرانقیمت ترین نوع پر در جهان

5.گرانقیمت ترین نوع پر در جهان

هر تابستان تقریبا ۴۰۰ کشاورز ایسلندی از سطوح توخالی سنگ ها، ماسه‌ها و چمن‌های بلند جزیره مشت مشت پر‌های خاکستری اردک‌های قطبی را جمع می‌کنند. یک لحاف ساده حاوی ۸۰۰ گرم پر با قیمت حدود ۵۱۱۶ دلار فروخته می‌شود.

هر ساله در جزیره‌ای دور افتاده در ایسلند افرادی برای جمع آوری پر نرم سینه اردک‌های قطبی که مانند پر قو است حضور می‌یابند تا این محصول ارزشمند را که در ساخت بهترین لحاف‌های جهان بکار برده می‌شود با خود ببرند.

این جزیره دورافتاده Bjarneyjar که در خلیج Breidafjordur در ساحل غربی ایسلند قرار دارد میزبان اردک‌های قطبی است. پر نرم سینه این پرندگان هزاران یورو به فروش می‌رسد و افرادی که دنبال محصولات انحصاری هستند مشتریان آن هستند.

هر تابستان تقریبا ۴۰۰ کشاورز ایسلندی از سطوح توخالی سنگ ها، ماسه‌ها و چمن‌های بلند جزیره مشت مشت پر‌های خاکستری اردک‌های قطبی را جمع می‌کنند.

برای تهیه یک لحاف بین ۶۰۰ تا ۱۶۰۰ گرم از پر‌های نرم اردک‌های قطبی نیاز است.

  • منبع
  • نمناک
  • بیتوته

دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید