امروز: سه شنبه, ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ برابر با ۰۸ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۱۹ مارس ۲۰۲۴ میلادی
کد خبر: 277398
۷۹۵۰
۶
۰
نسخه چاپی

پوزیشن های دوران بارداری | با این پوزیشن های جنسی دیگر از رابطه در دوران بارداری نترسید!

یکی از نگرانی‌های مادران در دوران بارداری رابطه در بارداری و نزدیکی در بارداری است. بسیاری از مادران و پدران تصور می‌کنند که رابطه زناشویی در بارداری خطرناک است.

پوزیشن های دوران بارداری

پوزیشن های جنسی دوران بارداری

دوران بارداری، دوره ای بسیار حساس و پرتنش می باشد و به همین دلیل باید برای حفظ سلامتی مادر و جنین مراقبت های لازم انجام می شود. بسیاری از زنان باردار تصور می کنند که رابطه جنسی در بارداری برای آن ها و جنین ضرر داشته و به همین دلیل از داشتن رابطه دوری می کنند.

اما این طرز فکر برای زوجین درست نبوده است و زوجین برای رفع نیاز جنسی خود در بارداری و کاهش استرس و اضطراب ناشی از بارداری می توانند رابطه جنسی برقرار کنند.

رابطه جنسی در دوران بارداری هیچ مشکلی ندارد، البته برخی از زنان باردار میل جنسی آن ها در بارداری کاهش می یابد اما برای انجام رابطه جنسی در بارداری و جلوگیری از وارد شدن فشار به جنین برخی از پوزیشن ها که مناسب می باشد را می توانند استفاده کنند تا آسیبی به جنین وارد نشود.

انواع پوزیشن های مناسب دوران بارداری

زوجین می توانند با داشتن رابطه جنسی در دوران بارداری رابطه خود را حفظ کنند و استرس های ناشی از بارداری به خصوص زن دور شود.

بسیار از زوجین تصور می کنند که هنگامی که رابطه جنسی در بارداری برقرار می کنند به جنین آسیب وارد می شود اما در هنگام دخول مشکلی برای جنین پیش نمی آید و آلت مرد به دیواره رحم زن که جنین در آن محافظت می شود برخورد نمی کند و آسیبی به جنین وارد نمی شود.

به همین دلیل بهتر است برای تحکیم رابطه زوجین و رفع نیاز جنسی در حاملگی، رابطه جنسی برقرار شود. برای داشتن رابطه خوب باید پوزیشن های مناسب بارداری مورد استفاده قرار گیرند تا خطری برای جنین و مادر به وجود نیاید.

در این مطلب به انواع پوزیشن های مناسب دوران بارداری اشاره شده است اما پیش از استفاده آن ها بهتر است با دکتر خود مشورت کنید زیرا در برخی از شرایط خاص دکتر توصیه می کند که رابطه جنسی کنار گذاشته شود.

پوزیشن داگی استایل یا سگی

پوزیشن داگی استایل یکی از رایج ترین مدل ها برای انجام رابطه جنسی در دوران بارداری می باشد، در پوزیشن داگ استایل زن کف دست و زانو های خود را به صورت چهار دست و پا روی زمین قرار می دهد و مرد پشت سرزن بر روی زانوهایش نشسته و عمل دخول را انجام می دهد.

برای این که مرد رابطه جنسی را کنترل کندمی تواند دست هایش را بر روی لگن زن قرار دهد و پوزیشن را به خوبی انجام دهد در این صورت آسیب بسیار کمی به جنین وارد می شود.

پوزیشن کنار هم

در این پوزیشن زن و مرد هنگام رابطه جنسی رو به روی هم دراز کشیده و دخول را انجام می دهند در این پوزیشن صمیمیت حفظ می شود و زن و مرد چهره به چهره رو به روی یکدیگر قرار می گیرند و می توانند یکدیگر را ببینند و ببوسند.

در این مدل از پوزیشن زن احساس امنیت برای جنین می کند و می تواند برای راحتی کمر و حفظ جنین بالشی را پشت سرش قرار دهد.

پوزیشن قاشقی یا اسپونینگ

یکی از پوزیشن هایی که در رابطه جنسی باعث صمیمیت، عشق و علاقه در زوجین می شود پوزیشن اسپونینگ می باشد.

در این پوزیشن زن و مرد به مانند دو قاشق در درون هم قرار می گیرند و هر دو به پهلو خوابیده و زن جلوی مرد قرار می گیرد و مرد زن را در آغوش گرفته و رابطه جنسی را برقرار می کنند.

این پوزیشن درهنگام بارداری استفاده می شود، در این شرایط زن در وضعیت راحتی قرار دارد و فشاری به جنین وارد نمی شود، این رابطه جنسی  باعث صمیمیت زیاد بین زوجین می شود و برای بارداری مناسب می باشد.

پوزیشن پروانه

یکی از پوزیشن هایی که به رابطه جنسی تنوع می بخشد پوزیشن پروانه می باشد که بر روی تخت و میز انجام می شود، در این پوزیشن زن بر روی لبه تخت و میز دراز کشیده طوری که پاهای او بیرون قرار می گیرد، مرد رو به روی زن قرار گرفته و دخول را انجام می دهد در این حالت زن می تواند پاهای خود را بر روی شانه های مرد بگذارد.

در پوزیشن پروانه زن منفعل می باشد و برای این که به جنین آسیبی وارد نشود می تواند زیر کمر خود بالش قرار دهد تا فشاری بر روی او و جنین وارد نشود.

علاوه بر این مرد می تواند برای این که کنترل بیشتری داشته باشد لگن زن را گرفته و به سمت بالا بکشد.

پوزیشن دختر گاو چران

 در این پوزیشن مرد به پشت دراز کشیده و پاهایش را صاف نگه می دارد و زن بر روی مرد نشسته و زانو هایش به حالت خم شده در کنار مرد قرار دارد و عمل دخول را انجام می دهد.

در پوزیشن گاو چران زن نقش اصلی را دارد و فعالیت بیشتری در هنگام رابطه جنسی داشته، به همین دلیل ممکن است در هنگام بارداری از انجام این پوزیشن خسته شود و برای این که به جنین فشاری وارد نشود بهتر است پس از مدتی پوزیشن را تغییر دهد.

در این پوزیشن نقطه جی زن مورد تحریک قرار می گیرد و به همین دلیل در رابطه جنسی لذت او چند برابر می شود.

هم چنین زن اگر پشتش را به مرد کند و به صورت نشسته این پوزیشن را انجام دهد به آن پوزیشن دخترگاو چران معکوس می گویند.

پوزیشن های جنسی دوران بارداری

پوزیشن میسیونری یا سنتی

یکی از رایج ترین پوزیشن ها در رابطه جنسی پوزیشن میسیونری می باشد که زن و مرد علاقه بسیاری به آن دارند، در این پوزیشن زن به پشت دراز کشیده و زانو های خود را کم خم کرده و مقداری فاصله می دهد، سپس مرد بین پاهای زن دراز کشیده و عمل دخول را انجام می دهد.

در هنگام بارداری برای این که فشار کمتری به شکم زن و جنین وارد شود بهتر است مرد وزن خود را بر روی زانوهای خود بیندازد.

پوزیشن ایستاده

در پوزیشن ایستاده زن و مرد ایستاده هستند و زن جلوی مرد قرار می گیرد و از پشت سر مرد دخول را انجام می دهد برای این که زن تعادل خود را حفظ کند می تواند دست های خود را به دیوار تکیه دهد و یا خم شده و دست های خود را بر روی سطحی بگذارد تا بر روی او به دلیل بارداری فشار و سنگینی وارد نشود.

مرد برای این که کنترل رابطه جنسی  را در دست بگیرد می تواند کمر زن را بگیرد تا رابطه جنسی  راحت تری داشته باشد.

پوزیشن قیچی

در این پوزیشن زن دراز کشیده و پاهای خود را خم کرده و بر روی ران های مرد قرار می دهد و به طوری مرد دراز کشیده باشد و به پاهای زن نزدیک باشد عمل دخول انجام می شود.

در این صورت هیچ فشاری بر روی جنین وارد نمی شود و زن می تواند با دست خود ناحیه کلیتوریس خود را تحریک کند و از رابطه جنسی لذت بیشتری ببرند.

پوزیشن صندلی

در این پوزیشن مرد بر روی صندلی می نشیند و زن بر روی او نشسته ، این مدل پوزیشن در رابطه جنسی  مانند پوزیشن دختر گاو چران می باشد اما بر روی صندلی انجام می شود تا کمترین فشاری بر روی جنین وارد شود و چون زوجین به یکدیگر نزدیک هستند می توانند یکدیگر را ببوسند و یا مرد بدن و سینه های زن را مالش دهد.

نکات آخر

در دوران بارداری به دلیل کاهش میل جنسی و یا ترس از آسیب به جنین ممکن است زوجین رابطه جنسی انجام ندهند و به همین دلیل با مشکلاتی نظیر فشار روانی، استرس و اضطراب، عصبانیت در بارداری و در بسیاری از مواقع باخیانت مرد در بارداری رو به رو شوند.

زوجین باید با توجه به نکات لازم و پوزیشن های صحیح در بارداری رابطه جنسی صحیحی داشته باشند تا تنش و فشار از آن ها دور شود.

  • منبع
  • مشاورانه

دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید