امروز: جمعه, ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ برابر با ۰۹ شوّال ۱۴۴۵ قمری و ۱۹ آوریل ۲۰۲۴ میلادی
کد خبر: 278313
۸۲۳
۱
۰
نسخه چاپی

چرا باید میوه و سبزیجات سبز را با بنفش عوض کنید

محققان می گویند وقتی صحبت از انگور، کلم، انواع توت ها، پیاز یا حتی پرتقال می شود، انتخاب نوع تیره آن فواید بیشتری برای سلامتی دارد

شما تیم سبز هستید یا تیم بنفش؟ وقتی صحبت از انگور به میان می آید، مردم همیشه یک علاقه دارند (فقط می گویند: قرمز/بنفش برتر است.)

اما اکنون پشتوانه علمی وجود دارد که ثابت می کند میوه و سبزیجات بنفش ممکن است برای شما بهتر باشند. محققان می گویند وقتی صحبت از انگور، کلم، انواع توت ها، پیاز یا حتی پرتقال می شود، انتخاب نوع تیره آن فواید بیشتری برای سلامتی دارد.

دانشمندان بریتانیایی در مورد فواید رنگدانه ای به نام آنتوسیانین که در انواع بنفش، آبی و قرمز برخی میوه ها و سبزیجات یافت می شود، توضیح دادند.

چرا باید میوه و سبزیجات سبز را با بنفش عوض کنید

آنتوسیانین ها می توانند ترکیبات مضر به نام رادیکال های آزاد را از آسیب رساندن به سلول ها منع کنند. تحقیقات همچنین نشان می دهد که آنتوسیانین ها دارای اثرات ضد دیابتی، ضد سرطانی، ضد التهابی، ضد میکروبی و ضد چاقی هستند. اما این رنگدانه های پیشگیرانه در گوجه فرنگی، چغندر یا فلفل یافت نمی شوند.

از آنجا که گوجه فرنگی دارای قند کمتری است و خرید و رشد آن ارزان تر است، دانشمندان اکنون روی گوجه فرنگی بنفش اصلاح شده ژنتیکی که شامل آنتوسیانین ها است کار می کنند. دانشمندان حدود 125 میلی گرم آنتوسیانین در روز را توصیه می کنند و دو گوجه فرنگی بنفش به اندازه 70 گرم توت سیاه آنتوسیانین به شما می دهد. دانشمندان در حال کار برای تأیید قانون گوجه فرنگی "فوق العاده" هستند که دارای پوست بنفش غنی است.

دکتر یوجنیو بوتلی از مرکز گیاه شناسی و میکروبی جان اینس در نورویچ گفت: ما معتقدیم آنتوسیانین ها کمی خاص هستند. همه چیز با این ایده هم خوانی دارد که این ترکیبات واقعا برای شما مفید هستند - آنتی اکسیدان های طبیعی اند که باید در رژیم غذایی خود قرار دهید.

  • منبع
  • حقوق نیوز

دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید