امروز: شنبه, ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ برابر با ۱۰ شوّال ۱۴۴۵ قمری و ۲۰ آوریل ۲۰۲۴ میلادی
کد خبر: 278497
۸۱۰
۱
۰
نسخه چاپی

چرا گرسنه هستید اما نمی خواهید غذا بخورید؟

بسیاری از مردم با مشکلات اشتها روبرو هستند. علائم ممکن است از نظر شدت و مدت زمان در افراد مختلف متفاوت باشد. گاهی اوقات علائم فقط برای چند لحظه دوام می آورند، در حالی که سایر مواقع ممکن است مدت زمان طولانی تری طول بکشد

آیا گرسنه هستید اما نمی خواهید غذا بخورید؟

بسیاری از مردم با مشکلات اشتها روبرو هستند. علائم ممکن است از نظر شدت و مدت زمان در افراد مختلف متفاوت باشد. گاهی اوقات علائم فقط برای چند لحظه دوام می آورند، در حالی که سایر مواقع ممکن است مدت زمان طولانی تری طول بکشد.

مهم است که علل احتمالی بی اشتهایی را بیاموزید تا بتوانید بر آنها غلبه کرده و به خوبی از خود مراقبت کنید.

5 دلیل احتمالی برای اینکه گرسنه هستید اما نمی خواهید غذا بخورید:

استرس

در حالی که بیشتر علائم استرس با خلق و خو یا احساسات مرتبط است، می تواند باعث اختلالات جسمی از جمله افزایش ضربان قلب، مشکل در خواب، تعریق و از دست دادن اشتها شود.

اختلالات اضطرابی همچنین می تواند منجر به مشکلات گوارشی مانند تهوع و اسهال شود. اگر این اختلالات کوتاه مدت هستند، لازم نیست زیاد نگران باشید. با این حال اگر آنها بیشتر ادامه یابند، می توانند باعث کم آبی بدن، سوء تغذیه و کاهش امید به زندگی شوند. یافتن راه هایی برای مقابله با استرس می تواند به شما در کنترل بی اشتهایی و سایر علائم اضطراب کمک کند.

کم آبی بدن

افزایش نیاز به آب می تواند باعث تهوع، سردرد، خستگی و بی اشتهایی شود. برای اکثر مردم ممکن است این مورد در ماه های گرم اتفاق بیفتد. وقتی آب بدن را از طریق عرق از دست می دهید ممکن است احساس گرسنگی کنید اما در عین حال ممکن است تمایلی به غذا خوردن نداشته باشید.

افسردگی

همه ما روزهای بدی داریم و احساس ناراحتی می کنیم. افسردگی یا ناراحتی برای مدت طولانی می تواند منجر به عدم اشتها شود. افسردگی یک بیماری واقعی است که ممکن است منجر به تصمیم برای پایان زندگی شود. اگر احساس ناراحتی می کنید، لطفاً با یک دوست یا یکی از اعضای خانواده صحبت کنید یا با یک روانپزشک مشورت نمایید. این به شما کمک می کند.

عفونت ویروسی

سرماخوردگی یا آنفولانزا باعث می شود احساس کمتری نسبت به غذا داشته باشید. به عنوان مثال، احتقان بینی ممکن است بر حس بویایی شما تأثیر بگذارد و احتمال خوردن غذا را کاهش دهد.

دارو

اگر گرسنه هستید اما نمی خواهید غذا بخورید، می تواند نتیجه دارویی باشد که مصرف می کنید. برخی از داروها می توانند اشتهای شما را مختل کنند.

  • منبع
  • حقوق نیوز

دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید