امروز: جمعه, ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ برابر با ۱۸ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۲۹ مارس ۲۰۲۴ میلادی
کد خبر: 279291
۱۲۲۶
۲
۰
نسخه چاپی

چگونه بفهمیم زمان رها کردن عشق فرا رسیده است

چگونه بفهمیم زمان رها کردن عشق فرا رسیده است

تشخیص عشق می تواند بسیار سخت باشد. اما دانستن زمان دور شدن از عشق عاشقانه حتی سخت تر است. ممکن است سال‌ها صبر کرده باشید تا بتوانید کسی را پیدا کنید که واقعاً احساس می‌کردید دوستش دارید. با این حال، اکنون، متوجه می‌شوید که آیا واقعاً کار درستی است یا خیر، و مطمئن نیستید که آیا زمان آن رسیده است که به آن پایان دهید یا قرار است فقط به آن ادامه دهید.

دور شدن از کسی که دوستش دارید - چگونه بفهمیم درست است؟

اگر به این فکر می کنید که آیا رابطه شما باید انجام شود فقط به این دلیل که آن هیجان اولیه ای که در ابتدای رابطه خود داشتید به پایان رسیده است. این بدان معنا نیست که باید در تصمیم گیری عجله کنید. گاهی اوقات واقعاً زمان دور شدن است، و گاهی اوقات، ممکن است فقط یک تکه ناهموار باشد.

زمانی که باید رها کرد و چه زمانی باید پایبند بود

مراحل مختلفی از عشق وجود دارد که رابطه شما قرار است آن را طی کند. قرار نبود آن احساس شادی و هیجان خالصی را که در ابتدا تجربه کردید برای همیشه حفظ کنید. وقتی برای اولین بار عاشق کسی می‌شوید، کاستی‌ها و چیزهایی را که معمولاً شما را دیوانه می‌کند، نادیده می‌گیرید. زیرا در سرخوشی یک رابطه جدید، شما حتی متوجه آنها نمی شوید. با این حال، با گذشت زمان، آن چیزها برای شما برجسته می شوند. شما شروع به فکر کردن می کنید، "چطور قبلاً متوجه این موضوع نشده بودم؟"

این در یک رابطه کاملاً طبیعی است و هر رابطه طولانی مدت قرار است از آن عبور کند. لازم نیست فقط به این دلیل رابطه خود را رها کنید.

شما همچنین نیازی به کنار گذاشتن عشق رمانتیک ندارید، زیرا شروع به اختلافات بیشتر کرده اید و نظرات متفاوتی دارید.

روابط از دو فرد منحصر به فرد تشکیل شده است و طبیعی نیست که یک زوج در مورد همه چیز به توافق برسند. اگر این اتفاق بیفتد، معمولاً به این دلیل است که یک نفر به دیگری تسلیم می شود. اختلاف نظر می تواند چیز خوبی باشد اگر بدانید چگونه در رابطه خود به خوبی از آنها عبور کنید.

هیچ رابطه‌ای نمی‌تواند سال‌ها و سال‌ها را پشت سر بگذارد و هرگز مشاجره و اختلاف نظر نداشته باشد. این کاملا طبیعی است که روابط دارای فراز و نشیب باشد. اما، کسانی که روابط سالم و عشق واقعی دارند، قادر خواهند بود آن دوران سخت را پشت سر بگذارند. با این حال، گاهی اوقات شما نباید در رابطه خود فشار بیاورید و به جلو بروید، و در زیر به برخی از آنها خواهیم پرداخت.

وقتی احساس می‌کنید که کسی که هستید را از دست داده‌اید

اگر یک روز صبح از خواب بیدار می شوید و متوجه می شوید که حتی نمی دانید چه کسی هستید زیرا خودتان را خیلی تغییر داده اید تا دیگری را خوشحال نگه دارید، نشانه خوبی است که باید از رابطه دور شوید. عشق عاشقانه واقعی نیازی به تغییر شخص دیگری ندارد. فرض کنید شخصی که با او در ارتباط هستید شما را آنطور که هستید دوست ندارد. در این صورت، واقعاً هدفی واقعی از ماندن با او وجود ندارد، زیرا روابط باید در مورد ایجاد چیزی متقابل با یکدیگر باشد.

اگر آنقدر در مورد خودتان تغییر کرده اید که خودتان را نمی شناسید، به احتمال زیاد نیاز به پایان دادن به رابطه دارید تا دوباره خودتان را پیدا کنید.

هنگامی که شما در درون خود حقیقت را می دانید

مهم است که به احساس درونی که در زندگی دارید اعتماد کنید. اگر فقط می دانید که رابطه شما درست نیست، حتی اگر نمی توانید انگشت خود را روی آنچه هست بگذارید، دلیلی برای ماندن در رابطه وجود ندارد.

اگر در این موقعیت قرار گرفتید و متاهل هستید، می‌خواهید با همسرتان به آن بپردازید و سعی کنید به جای اینکه فقط از عشق و ازدواج خود دور شوید، مشاوره کنید تا ببینید که آیا می‌توانید بفهمید که چیست.

اما اگر فقط با هم قرار می گذارید، هیچ دلیلی برای ادامه یک رابطه وجود ندارد، زمانی که احساس می کنید این کار درست نیست، حتی اگر دلیل آن را ندانید.

ایرادی ندارد که کمی وقت بگذارید تا بفهمید مشکل چیست، اما در نهایت، گاهی اوقات شما فقط می دانید و باید به دل خود اعتماد کنید.

وقتی در حال گذراندن مراحل زندگی هستید اما احساس شادی یا عشق ندارید

تفاوت بزرگی بین یک رابطه که در مراحل مختلف عشق پیشرفت می کند و صرفاً طی مراحل مختلف وجود دارد.

اگر متوجه شدید که فقط یک الگو تعیین می‌کنید و کارهایی را انجام می‌دهید که معمولاً با طرف مقابلتان انجام می‌ دهید، حتی اگر چیزی برای پشتیبانی از آن وجود ندارد، ممکن است زمان آن رسیده باشد که از آن دور شوید.

شما احساس احترام نمی کنید

احترام در یک رابطه سالم بسیار مهم است. اگر طرف مقابلتان به شما احترام نمی گذارد، پس این رابطه سالمی نیست که در آن بمانید. فقدان احترام می تواند به راحتی در بقیه رابطه نفوذ کند، زیرا ممکن است به این معنی باشد که آنها از همه لحاظ به خواسته ها و احساسات شما احترام نمی گذارند.

آنها همچنین ممکن است از مرزهایی که شما تعیین کرده اید عبور کنند و کارهای دیگری انجام دهند که با آنها مشکلی دارید. احترام در هر رابطه و به خصوص در رابطه عاشقانه مهم است.

هنگامی که هر گونه سوء استفاده وجود دارد

اگر در رابطه‌ای با هر گونه سوءاستفاده مواجه می‌شوید، نشانه آن است که باید کنار بروید و این رابطه باید در همان لحظه‌ای که شروع به وقوع می‌شد به پایان می‌رسید.

این رابطه ای نیست که بر اساس عشق عاشقانه واقعی ساخته شده باشد. درگیر این فکر نشوید که تنها نوع سوء استفاده ای که جدایی را تضمین می کند، آزار فیزیکی است. آزار عاطفی و آزار کلامی در یک رابطه خوب نیست و چیزی نیست که شما باید از آن دفاع کنید.

همچنین، باید به خاطر داشته باشید که آزار جنسی می تواند در یک رابطه نیز باشد. صرفاً به این دلیل که قرار ملاقات یا ازدواج کرده اید، به آن شخص این امتیاز را ندهید که رضایت یا عدم رضایت شما را نادیده بگیرد.

اگر در یک رابطه خشونت آمیز هستید، اولین کاری که باید انجام دهید این است که خود را به جایی برسانید که در آن امن باشید. همچنین مهم است که از کسی که تجربه کمک به افراد در ترک روابط توهین آمیز را دارد، مشاوره بگیرید.

وقتی احساس می کنید که نظر شما مهم نیست

وقتی نظر شما برای کسی مهم نیست، اغلب نشانه آن است که آن شخص به شما احترام نمی گذارد. اگر دائماً نمی‌توانید فعالیت‌هایی را که انجام می‌دهید، مکان‌هایی که بازدید می‌کنید یا کارهایی که با وقت خود در یک رابطه انجام می‌دهید انتخاب کنید، این یک رابطه سالم نیست. روابط سالم بر اساس داد و ستد ساخته می شود.

احساس می کنید که نمی توانید به دیگری اعتماد کنید

اگر احساس می کنید نمی توانید به طرف مقابل در یک رابطه اعتماد کنید، ایجاد یک رابطه در دراز مدت یا کوتاه مدت می تواند بسیار پیچیده باشد. اگر می‌دانید که آنها چیزهایی را از شما پنهان می‌کنند یا در گذشته چنین کرده‌اند، ممکن است زمان آن رسیده باشد که از رابطه دور شوید. در غیر اینصورت به احتمال زیاد در درازمدت دل شکسته می شوید.

اگر اعتماد در رابطه شما شکسته شده است، اما نمی‌خواهید کنار بروید، باید مشاوره بگیرید تا یاد بگیرید چگونه اعتماد را با یکدیگر بازسازی کنید. این شامل ایجاد تغییرات لازم توسط طرف مقابل می شود تا به شما کمک کند دوباره به او اعتماد کنید. اگر آنها تمایلی به انجام این کار ندارند، شما به احتمال زیاد در رابطه خود با مشکل مواجه خواهید شد.

احساس می کنید که تغییر کرده اید - در اطراف شریک زندگی خود متفاوت عمل می کنید

اگر متوجه می‌شوید که دائماً در مورد شخصیت‌تان متفاوت از آنچه که در کنار خانواده، دوستان یا همکارانتان انجام می‌دهید، رفتار می‌کنید، احتمالاً نشانه‌ای مهم است که باید به شدت به فکر دوری باشید.

اگر نمی‌توانید با فردی که با او رابطه دارید، خودتان باشید، پس نباید با او رابطه طولانی‌مدت داشته باشید، حتی اگر رها کردن آن برایتان سخت باشد.

اکنون، یک استثنا در این مورد این است که اگر در اطراف افراد دیگر متفاوت رفتار می کنید زیرا سعی می کنید با آنها هماهنگ شوید، پس این یک موضوع متفاوت است که باید جدا از رابطه خود به آن بپردازید.

چه زمانی برای سلامت روان خود به دنبال کمک باشید - شما سزاوار شادی هستید

هنگام صحبت با یک درمانگر موقعیت های مختلفی وجود دارد و مشاوره می تواند به شما کمک کند. اگر می‌دانید که زمان آن رسیده است که از یک رابطه دور شوید، اما واقعاً با دنبال کردن آن مشکل دارید، پیدا کردن یک درمانگر می‌تواند به شما کمک کند تا احساسات خود را کنار بگذارید و یک برنامه را توسعه دهید.

اگر می خواهید در یک رابطه طولانی مدت بمانید که در آن با مشکل مواجه هستید، یک درمانگر می تواند به هر دوی شما کمک کند تا مهارت های مهمی را برای بهبود رابطه خود بیاموزید.

اگر پس از رهایی از یک رابطه بد با پیدا کردن دوباره خود مشکل دارید، صحبت با یک درمانگر می‌تواند راهی عالی برای غلبه بر موقعیت‌هایی باشد که پشت سر گذاشته‌اید و دوباره کشف کنید که چه کسی هستید. دستیابی به یک درمانگر می تواند گام مهمی برای کمک به شما برای بهبود عزت نفس، افزایش اعتماد به نفس و پیشرفت مثبت باشد.

  • منبع
  • حقوق نیوز

دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید