امروز: یکشنبه, ۰۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ برابر با ۱۸ شوّال ۱۴۴۵ قمری و ۲۸ آوریل ۲۰۲۴ میلادی
کد خبر: 286928
۲۲۹
۱
۰
نسخه چاپی

چگونه چک صیادی بانک کشاورزی را ثبت کنید؟

ثبت چک در سامانه صیاد بانک کشاورزی از طریق اینترنت بانک ( سامانه پیچک بانک کشاورزی ) و دانلود سامانه صیاد بانک کشاورزی از طریق همراه بانک این بانک امکان پذیر است. با توجه به قوانین جدید در حوزه چک های بانکی و الزام به ثبت و تایید آن ها در هنگام صدور و دریافت، هر کدام از بانک های کشور سامانه ای مناسب را جهت انجام این کار طرح نموده اند تا مشتریان شان به راحتی بتوانند فرآیندهای مربوطه را از طریق آن انجام دهند.

چگونه چک صیادی بانک کشاورزی را ثبت کنید؟

ثبت چک در سامانه صیاد بانک کشاورزی از طریق اینترنت بانک ( سامانه پیچک بانک کشاورزی ) و دانلود سامانه صیاد بانک کشاورزی از طریق همراه بانک این بانک امکان پذیر است. با توجه به قوانین جدید در حوزه چک های بانکی و الزام به ثبت و تایید آن ها در هنگام صدور و دریافت، هر کدام از بانک های کشور سامانه ای مناسب را جهت انجام این کار طرح نموده اند تا مشتریان شان به راحتی بتوانند فرآیندهای مربوطه را از طریق آن انجام دهند.

مشتریان بانک کشاورزی هم می توانند نسبت به ثبت چک صیادی در سامانه صیاد بانک کشاورزی اقدام نمایند. زیرا این بانک هم سامانه صیاد خود را راه اندازی کرده و دسترسی به آن هم برای همه کاربران امکان پذیر می باشد. با وجود این سامانه، مشتریان بانک کشاورزی می توانند به راحتی و با سرعت بالا نسبت به ثبت چک های صیادی خود به صورت غیرحضوری و آنلاین اقدام نمایند. با توجه به الزام ثبت چک های جدید همه بانک ها از جمله بانک کشاورزی در سامانه صیاد، کاربران این بانک باید با سامانه صیاد بانک کشاورزی آشنایی داشته و بتوانند از آن برای ثبت و تایید چک هایشان استفاده کنند.

توجه داشته باشید که امکان ثبت چک صیادی بانک کشاورزی هم از طریق سامانه این بانک و هم از طریق اپلیکیشن های آن وجود دارد. شما می توانید از هر کدام از این روش ها که تمایل داشته باشید، برای ثبت و تایید چک های تان استفاده نمایید. ما در این جا به طور کامل راهنمای نحوه ثبت چک سامانه صیاد بانک کشاورزی را برای شما توضیح خواهیم داد تا مشکلی در انجام این کار نداشته باشید.

با توجه به این که سامانه مذکور به صورت اختصاصی برای انجام فرآیندهای مربوط به چک های صیادی ایجاد شده است، امکانات کاملی را در اختیار شما قرار می دهد. از طرف دیگر، کار با این سامانه هم ساده بوده و هر فردی به راحتی امکان استفاده از آن جهت انجام اقدامات لازم مربوط به چک صیاد را دارد. پس در ادامه با ما همراه باشید تا نحوه دانلود سامانه صیاد بانک کشاورزی و استفاده از آن برای ثبت و تایید چک را برای شما بیان کنیم.

ورود به سامانه ثبت چک صیادی بانک کشاورزی

آن دسته از مشتریان بانک کشاورزی که از چک های صیادی این بانک استفاده می کنند، باید جهت ثبت، تایید یا انتقال این چک ها به سامانه صیاد بانک کشاورزی مراجعه نموده و از این طریق اقدمات لازم را انجام دهند. با توجه به این از ابتدای سال ۱۴۰۰ دیگر دسته چک های قدیمی صادر نخواهند شد، خواه یا ناخواه تمام کاربران بانکی باید نحوه استفاده از سامانه مذکور آشنا باشند. زیرا در صورتی که این چک ها توسط فرد صادرکننده ثبت نشود یا این که دریافت کننده آن را تایید نکرده باشد، امکان پاس شدن چک وجود نخواهد داشت. به هر حال، هر فرد برای انجام اقدامات مربوط به چک های بانکی جدید لازم است به سامانه صیاد بانک خود مراجعه نماید. در ادامه نحوه ورود و ثبت چک صیادی در سامانه صیاد بانک کشاورزی را برای شما بیان می کنیم تا به راحتی بتوانید به این سایت وارد شده و از آن برای ثبت و تایید چک های خود استفاده کنید.

جهت ورود به سامانه ثبت چک صیادی بانک کشاورزی لازم است یک سری اقدامات ساده را انجام دهید که در این بخش آن ها را توضیح خواهیم داد. این اقدامات لازم جهت وارد شدن و سپس ثبت چک در سامانه صیاد بانک کشاورزی به شرح زیر می باشند:

1- ابتدا باید عبارت « سامانه صیاد بانک کشاورزی » را در مرورگر خود قرار داده و جست و نمایید. برای ورود به این سامانه هم می توانید از سیستم های رایانه و لپ تاپ و هم از گوشی موبایل خود استفاده نمایید.

2- بعد از نمایش داده شدن نتایج سرچ تان، باید اولین سایت بالا آمده با عنوان «سامانه صیاد (پیچك) _ اینترنت بانك كشاورزی» را كلیك كرده و وارد شوید.

چگونه چک صیادی بانک کشاورزی را ثبت کنید؟

3- در ادامه صفحه ای به شكل زیر برای شما نمایش داده می شود. اكنون شما به صفحه اصلی سامانه ثبت چک صیاد بانک كشاورزی وارد شده و می توانید از این طریق نسبت به انجام فرآیندهای مربوط به چك های خود اقدام نمایید.

این موارد اقدامات مورد نیاز جهت ورود به سامانه صیاد كشاورزی هستند كه در این جا برای شما توضیح دادیم. در ادامه نحوه ثبت، ‌تایید و انتقال چك های صیادی از این طریق و دانلود سامانه صیاد بانک کشاورزی را هم بیان خواهیم كرد.

ثبت چک در سامانه صیاد بانک کشاورزی

اكنون كه نحوه ورود به سامانه صیاد كشاورزی را فرا گرفتید، لازم است از روش ثبت چک در سامانه صیاد بانک کشاورزی هم آگاه باشید. زیرا همان طور كه گفتیم، چك های صیادی بعد از صدور حتما باید در سامانه صیاد ثبت شده باشند، در غیر این صورت امكان پاس شدن آن ها وجود نخواهد داشت. روش ثبت چک صیادی بانک كشاورزی در سامانه مربوط بسیار ساده بوده و شما با یك بار مرور این فرآیند می توانید آن را به خوبی انجام دهید. با توجه به اهمیت این موضوع برای دارندگان چك های صیاد، در این جا آموزش ثبت چک صیاد در سامانه صیاد بانک کشاورزی را به طور مفصل برای شما توضیح می دهیم. جهت این امر هم لازم است مراحلی را به صورت گام به گام طی كنید. این مراحل لازم جهت ثبت چک های صیاد بانک كشاورزی شامل موارد زیر می باشند.

1- در اولین قدم لازم است به سامانه صیاد بانک کشاورزی وارد شوید. در بخش قبل نحوه ورود به این سامانه را برای شما بیان كرده ایم، پس مشكلی برای انجام این كار نخواهید داشت.

2- بعد از ورود به این سایت، صفحه ای مانند تصویر زیر را مشاهده خواهید كرد. همان طور كه می بینید، جهت ورود به صفحه مربوط به ثبت چك های خود باید ابتدا فرآیند احراز هویت را انجام دهید. احراز هویت در این مرحله به دو صورت انجام می گیرد كه یكی با استفاده از شماره حساب و دیگری با استفاده از شماره كارت می باشد.

3- در صورتی كه قصد دارید با استفاده از شماره حساب خود به این سامانه وارد شده و چك های صیادی تان را ثبت كنید، باید از طریق باكس مشخص شده با عنوان «احراز هویت بر اساس شماره حساب» اقدام نمایید. جهت احراز هویت از این طریق باید یك سری اطلاعات تان را وارد نمایید. این اطلاعات شامل كد ملی یا شناسه حقوقی به ترتیب برای افراد حقیقی و حقوقی، شماره حساب و شماره تلفن همراه می شوند. بعد از قرار دادان همه این اطلاعات در جایگاه خود، باید كد امنیتی موجود را هم وارد كرده و بر روی گزینه «ارسال كد اعتبارسنجی« كلیك كنید. دقت داشته باشید كه اگر قصد ثبت چك از طریق این سامانه را دارید، حتما باید شماره حساب درج شده بر روی چك را در قسمت مربوط به شماره حساب وارد نمایید.

4- روش بعدی جهت انجام احراز هویت در این سامانه، استفاده از شماره كارت می باشد. در این روش هم لازم است یك سری اطلاعات دیگر را وارد نمایید. اطلاعات لازم در این بخش شامل شماره كارت، CVV2، تاریخ انقضای كارت بر اساس ماه و سال و رمز اینترنتی (رمز دوم كارت) می شوند. بعد از ورود اطلاعات كارت، باید بر روی گزینه «درخواست رمز دوم پویا» کلیک نمایید تا رمز پویا بر روی موبایل شما ارسال گردد. رمز ارسال شده را هم وارد کرده و بعد از قرار دادن کد امنیتی موجود در جایگاه خود، گزینه «ورود» در پایین صفحه را بزنید.

5- در صورتی که با استفاده از روش احراز هویت با شماره حساب اقدام کرده اید، در ادامه کدی به شماره موبایل شما فرستاده خواهد شد که باید آن را هم در مکان مشخص شده قرار دهید. سپس می توانید به سامانه مذکور وارد شده و نسبت به ثبت چک در سامانه صیاد بانک کشاورزی اقدام کنید. اگر از روش احراز هویت با شماره کارت هم اقدام می کنید، پس از قرار دادن رمز پویا به طور مستقیم به این سامانه وارد خواهید شد.

بعد از این که از طریق هر کدام از روش های در نظر گرفته شده در این مرحله جهت احراز هویت اقدام نمودید، به سامانه صیاد بانک کشاورزی وارد شده و می توانید چک خود را ثبت کنید. برای این کار هم باید اطلاعات چک از جمله مبلغ و تاریخ آن و هم چنین اطلاعات گیرنده را به طور کامل وارد نمایید.

ثبت چک دریافتی در سامانه صیاد بانک کشاورزی

تا این جا کار نحوه ورود و ثبت چک صیاد در سامانه صیاد بانک کشاورزی را برای شما بیان کردیم. بنابراین مشکلی جهت ثبت چک های خود از طریق این سامانه نخواهید داشت. اما باید به این موضوع هم دقت داشته باشید که برای پاس شدن چک های صیادی، تنها ثبت کردن آن ها توسط فرد صادرکننده چک کافی نیست. بلکه فرد دریافت کننده هم باید به سامانه مربوطه مراجعه نموده و نسبت به تایید چک اقدام نماید. به عبارت دیگر، حتی اگر چک صیاد توسط صادرکننده در سیستم ثبت شده باشد، اما فرد گیرنده آن را تایید نکند، بانک این برگه چک را پاس نخواهد کرد. در نتیجه‌، تایید چک هم به اندازه ثبت نمودن ان بر روی فرآیند پاس شدن تاثیر داشته و حائز اهمیت است. به همین دلیل، در این بخش نحوه تایید چک در سامانه صیاد بانک کشاورزی را هم برای شما توضیح خواهیم داد تا در صورت دریافت چک های صیادی این بانک، به راحتی بتوانید آن ها را تایید نمایید.

جهت تایید چک های صیاد از طریق سامانه در نظر گرفته برای این کار توسط بانک کشاورزی هم لازم است یک سری مراحل را پشت سر بگذارید. مراحل تایید چک هم تا حد زیادی مشابه اقدامات لازم برای ثبت چک در سامانه صیاد بانک کشاورزی می باشد. در ادامه این مراحل مورد نیاز برای تایید نمودن چک های صیادی در این سامانه را برای شما آورده ایم.

1- در اولین گام باید به سامانه صیاد کشاورزی وارد شوید که نحوه انجام این کار را در بخش های قبل بیان کرده ایم.

2- بعد از ورود به صفحه اصلی این سایت، تصویری مانند شکل زیر را مشاهده خواهید کرد. همان طور که گفتیم، برای ورود به این سامانه لازم است از طریق شماره حساب یا شماره کارت خود احراز هویت را انجام دهید. البته توجه داشته باشید که برای ثبت چک لازم بود با شماره حسابی که بر روی برگه چک وارد شده یا شماره کارت مربوطه احراز

هویت را انجام می دادید، ‌اما برای سایر فعالیت های مربوط به چک صیاد به غیره ثبت، می توانید با هر شماره حساب یا کارت بانک کشاورزی احراز هویت را انجام دهید.

3- بعد از این که احراز هویت را انجام داده و به سامانه صیاد بانک کشاورزی وارد شدید، باید بخش « تایید چک » را انتخاب نمایید. در ادامه می توانید با ورود شماره چک و تایید اطلاعات آن، این فرآیند را طی کنید.

با انجام این مراحل ساده می توانید به سرعت چک صیاد کشاورزی خود را تایید نمایید. در واقع فرآیند تایید چک از طریق سامانه صیاد کشاورزی هم تا حد زیادی مشابه با ثبت چک بوده و تنها بعد از ورود به این سامانه، گزینه «تایید چک» را بزنید. در ادامه نحوه انتقال چک بعد از دانلود سامانه صیاد بانک کشاورزی را هم برای شما بیان خواهیم کرد.

نحوه انتقال چک در سامانه صیاد بانک کشاورزی

قوانین جدید تصویب شده در حوزه چک های بانکی و به طور کلی روی کار آمدن چک های صیادی باعث تغییر در بسیاری از اقدامات مربوط به استفاده از این چک ها شده است. برای مثال، یکی از این موارد شامل تغییر شرایط انتقال چک صیادی می شود. در گذشته تنها با یک امضا پشت چک امکان انتقال آن به فرد دیگری فراهم می شد. اما اکنون برای انتقال چک هم باید فرآیندی تقریبا مشابه با ثبت چک در سامانه صیاد بانک کشاورزی انجام گیرد.

در واقع شما باید انتقال چک به فرد دیگر را در سامانه صیاد این بانک ثبت کنید. برای این کار هم مانند ثبت و تایید چک، ابتدا باید به سامانه صیاد وارد شده و احراز هویت خود را با شماره حساب یا شماره کارت انجام دهید. در ادامه می توانید نسبت به انتقال چک در سامانه صیاد بانک کشاورزی اقدام کنید. جهت این امر هم لازم است اطلاعات چک و مشخصات گیرنده به طور کامل وارد شوند.

  • منبع
  • بانک کشاورزی

دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید