امروز: پنج شنبه, ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ برابر با ۱۷ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۲۸ مارس ۲۰۲۴ میلادی
کد خبر: 276477
۳۵۹۴
۱
۰
نسخه چاپی

کاشت مژه یا اکستیشن مژه به چه قیمت؟ | عوارض جدی کاشت مژه

کاشت مژه یا اکستیشن مژه به چه قیمت؟ | عوارض جدی کاشت مژه

کاشت مژه یا اکستیشن مژه

امروزه بسیاری از خانم ها به دنبال زیبا تر کردن چهره خود هستند. یکی از فاکتور های زیبایی چهره مژه است ولی بعضی افراد به صورت ژنتیکی مژه های کم پشتی دارند از این رو به دنبال روش هایی هستند که بتوانند با آن به مژه های دلخواه خود دست یابند.

کاشت مژه و یا اکستیشن مژه یکی از راه هایی است که امروزه میان برخی از خانم ها مورد استقبال بسیاری قرار گرفته تا بتوانند مشکل کم پشتی مژه های خود را حل کنند و مژه های بلند و پر پشتی را برای خود داشته باشند و از زیبایی چشمان خود لذت ببرند.

داشتن مژه های ضخیم و پر پشت یکی از چیز هایی است که تقریبا همه افراد خواهان آن هستند اما برخی به صورت ژنتیکی و یا بر اثر یک سری عوامل محیطی فرد دارای مژه های کم پشتی است و برای رفع این موضوع و مشکل سراغ روش های مختلفی می رود. کاشت مژه یا  اکستنشن مژه یکی از این روش ها است.

در این روش کاشت مژه اکستیشن ها تک تک به مژه های طبیعی فرد چسبیده می شود تا ضخامت طول و رنگ مژه ها را بهبود ببخشد. این اکستیشن ها از مواد های مصنوعی مانند موی سمور، ابریشم و یا حتی موی انسان ساخته می شود.

آشنایی با انواع کاشت مژه

کاشت مژه به دو صورت دائم و موقت انجام می شود. در کاشت مژه به صورت موقت از آن جایی که از چسب استفاده می شود ماندگاری آن کوتاه مدت است. کاشت مژه موقت بستگی به تعداد مژه فرد دارد. زمانی که بیمار تعداد مژه طبیعی کمی داشته باشد نمی تواند تعداد مژه زیادی بکارد زیرا در کاشت مژه به صورت موقت مژه های مصنوعی روی مژه های طبیعی کار می شود.

در کاشت مژه موقت یا اکستنشن مژه های مصنوعی یک به یک بر روی مژه های طبیعی فرد قرار می گیرند تا آن ها را زیبا تر و پرحجم‌ تر نشان بدهند. مژه های مصنوعی همانگونه که بیان شد معمولا از مو سمور ، ابریشم و حتی از مو انسان ساخته می شوند. ولی این روش کاشت خطراتی را نیز به دنبال دارد.

عوارض کاشت مژه

انجام هرگونه دست کاری بر روی پوست، موها و… ممکن است دارای عوارض و مسائل  جانبی باشد. از خطرات و عوارض کاشت مژه که ممکن است بر اثر رعایت نکردن بهداشت و یا عدم تجربه و مهارت رخ بدهد، به شرح زیر است:

- ایجاد حساسیت به چسب اکستنشن
- به مرور عمل کاشت باعث فرسایش سطح داخلی پلک شود که می تواند موجب آسیب دائمی به مژه ها شود.
- تحریک و قرمزی
- التهاب و تورم
- برخی از رنگ های مژه ها می توانند باعث نابینایی شوند
- ریختن، شکستن و نازک شدن مژه های خودتان

کاشت مژه یا اکستیشن مژه به چه قیمت؟ | عوارض جدی کاشت مژه

عوارض کاشت مژه موقت

احتمال بروز حساسیت در کاشت مژه

حساسیت از عوارض کاشت مژه است. چسب مژه مصنوعی می تواند باعث التهاب پوست پلک و زمینه ساز اگزما و حساسیت شود. البته ممکن است این عوارض در اولین نوبت بروز نکند ولی فرد بعد از چند بار استفاده از مژه مصنوعی معمولا دارای مشکل می شود. ضمن اینکه این چسب ها حاوی ماده سرطان زا نیز هستند.

مژه های مصنوعی حاوی فلزات سمی و مواد نگهدارنده شیمیایی هستند که خود دلیلی محکم برای دوری از آن است. ضمنا اگر به لاتکس حساسیت دارید، اول باید مطمئن شوید که چسب مژه مورد استفاده حاوی این ماده حساسیت زاست یا نه. البته این موضوع تقریبا غیرممکن است زیرا این چسب ها بدون وجود لاتکس نمی توانند مژه را روی پلک نگه دارند. بنابراین بهتر است حداقل قبل از انجام این کار به کلینیک های آلرژی مراجعه کنید تا تست های تشخیصی برایتان انجام شود.

ریزش مژه طبیعی و کم پشت شدن آن

با انجام کاشت مژه فشار زیادی پیاز مژه وارد می شود و ممکن است که فرد مژه های خود را برای همیشه از دست بدهد.

ما به شما توصیه می کنیم که برای اصلاح  کم پشتی مژه ها و برای زیبا تر نشان دادن آن ها از روش های خطرناک مانند گذاشتن مژه مصنوعی و کاشت مژه استفاده نکنید و از روش های ارزان و ساده مانند ریمل استفاده کنید.

بسیاری از خانم ها برای انجام این روش به آرایشگاه های مختلف مراجعه می کنند اما باید این موضوع را بدانید که آرایشگر ها هرگز برای شما کاشت مژه را انجام نمی دهند و مژه های مصنوعی را با یک سری چسب های مقاوم تر برای شما نصب می کنند که چساندن مژه توسط آرایشگر ها به دلیل تعداد بالای تک مژه ها و استحکام بیشتر چسب فشار بسیار زیادی به پلک های فرد وارد می شود که ممکن است سبب ریزش مژه ها شود

احتمال ابتلا به گل مژه را افزایش می دهد

کاشت مژه به صورت موقت احتمال ابتلا به بیماری های عفونی از جمله گل مژه را افزایش می دهد. این مسئله در افرادی که استعداد ابتلا به گل مژه دارند خیلی بیشتر اتفاق می افتد.

عفونت چشم

اگر مژه مصنوعی وارد چشم شود به دلیل آن که از مواد شیمیایی و فلزات سمی.تشکیل شده است باعث عفونت چشم و آسیب رساندن به آن می شود.

عوارض جانبی کاشت مژه

چسب هایی که برای کاشت مژه برای افراد استفاده می کنند شامل یک سری مواد تشکیل دهنده ای هستند که موجب تحریک چشم ها شوند. در واکنش به یک ماده شیمیایی مورد استفاده در طول انجام فرآیند ممکن است که در طول دو تا سه روز عوارض کاشت مژه برای شما ایجاد شود.

چشم های پر از خون، سوزش، خارش، درد، قرمزی و التهاب چشم یا پلک و تورم که می تواند شدید باشد از عوارض جانبی کاشت مژه هستند.

فرمالدئید، لاتکس، آدامس سلولز، سایانو اکریلات و اسید بنزوئیک برخی از مواد تشکیل دهنده چسب های پلاستیکی مژه هستند. افرادی که به این چسب ها حساسیت دارند بهتر است از متخصص کاشت مژه بخواهند که از یک چسبی استفاده کند که حاوی فرمالدئید نباشد.

کاشت مژه یا اکستیشن مژه به چه قیمت؟ | عوارض جدی کاشت مژه

توصیه هایی برای کاهش عوارض کاشت مژه

توصیه‌های زیر برای به حداقل رساندن عوارض مربوط به کاشت مژه موقت می‌تواند مفید باشد:

- تنها یک بار از چسب مژه استفاده کنید. چسب‌های مژه‌های مصنوعی استریل نیستند و خودشان به تنهایی می‌توانند برای مژه مشکل ایجاد کنند. چسب‌هایی که در آرایشگاه‌ها هستند چندین و چند بار باز و بسته می‌شوند و احتمال آلوده‌شدن آن‌ها بالاست. اگر اقدام به زدن این چسب کردید حتماً چسب آن را دور بیندازید و برای نوبت بعدی از آن استفاده نکنید.

- قبل از کاشت مژه موقت صورتتان را چند ساعت نشویید تا مژه‌ها كاملا خشک باشند. از 24 ساعت قبل انجام حركت‌های ورزشی كه باعث عرق‌كردن می‌شود و از 48 ساعت قبل انجام ورزش‌هایی مانند شنا یا رفتن به سونا ممنوع است.

- اگر در اثر استفاده از مژه‌های مصنوعی با مواردی مانند پرخونی در چشم، خارش در پلک، ترشح از لبه پلک، درد در چشم و قرمزی در لبه پلک مواجه شدید باید هر چه سریع‌تر مژه مصنوعی را بردارید.

- مدت ماندگاری مژه مصنوعی روی چشم نباید زیاد باشد. هر چه مژه مصنوعی بیشتر روی چشم بماند، به همان میزان مشکلات ناشی از آن بیشتر می‌شود.

- روی مژه مصنوعی نباید ریمل زد چون احتمال ابتلا به عفونت و التهاب شدید چشم بالا می‌رود.

- مژه مصنوعی مانند لوازم آرایشی یک وسیله شخصی است. پس از زدن مژه مصنوعی دست دوم، به خصوص وقتی شخص دیگری را که قبلاً از آن استفاده کرده نمی‌شناسید، جداً خودداری کنید. به هیچ وجه مژه‌های مصنوعی خودتان را هم به کسی قرض ندهید.

- چنانچه جزو آن دسته از افرادی بودید که پزشک اجازه استفاده از این نوع مژه‌ها را به شما داده و یا اینکه شب عروسی‌تان است و تنها یک بار می‌خواهید از این نوع مژه‌ها استفاده کنید، باید مرغوب‌ترین نوع این نوع مژه‌ها را بخرید.

  • منبع
  • ویرگول
  • ویستا
  • سمانه بیوتی

دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید