امروز: جمعه, ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ برابر با ۰۹ شوّال ۱۴۴۵ قمری و ۱۹ آوریل ۲۰۲۴ میلادی
کد خبر: 274506
۱۵۴۸
۱
۰
نسخه چاپی
Cuba

کوبا | جاذبه های گردشگری کوبا

کوبا | جاذبه های گردشگری کوبا

کوبا با نام فیدل کاسترو، ارنستو چگوارا، کاسه شکر جهان، سیگار برگ و ماشین های کلاسیک شناخته می شود. اما این کشور یکی از مهمترین مقصدهای گردشگری در دنیا نیز می باشد و سالانه توریست های بسیاری از این کشور بازدید می کنند.

کشور کوبا  یا جزیره کوبا کشور کوچکی است که در دریای کارائیب و اقیانوس آتلانتیک شمالی واقع شده است.کوبا در آمریکای مرکزی قرار دارد. پایتخت کشور کوبا هاوانا است.

کوبا | جاذبه های گردشگری کوبا

کوبا

کشور کوبا در سال ۱۴۹۲ میلادی توسط کریستف کلمب در دریای کارائیب کشف شد و پس از آن این جزیره مستقیم در زمره ی مایملک امپراتوری اسپانیا قرار گرفت. در سال ۱۵۱۱ میلادی بود که اولین اقامتگاه ‌های اسپانیایی ‌ها در این جزیره که امروزه آن را کوبا می نماند، تأسیس شد. در ادامه ی امپراتوری اسپانیا در حدود ۱۰۰ هزار نفر از مردم بومی این جزیره را تحت قیمومیت خود گرفت و آنان را برای جستجوی طلا به کار گرفت.

کشور کوبا به مدت ۴۰۰ سال تحت استعمار اسپانیا قرار داشت و در این مدت اقتصادش بر پایه ی کشاورزی، معدن و همچنین صادرات شکر، قهوه و تنباکو به اروپا و بعدها آمریکای شمالی بود. کوبا تا پایان جنگ اسپانیا و آمریکا در سال ۱۸۹۸ میلادی همچنان مستعمره ی امپراتوری اسپانیا باقی ‌ماند و این کشور پس از گذر از اتفاقات مختلف و معاهده ها و جریانات سیاسی در نهایت در سال ۱۹۵۲ میلادی، به صورت کاملا رسمی استقلال خود را از اسپانیا اعلام نمود البته، در سال ۱۹۰۲ میلادی یعنی ۵۰ سال قبل از جدایی کامل از اسپانیا این کشور نام جمهوری کوبا را به خود گرفت.

کوبا | جاذبه های گردشگری کوبا

کوبا از سال های گذشته یکی از مهمترین کشورهای توریستی دنیا بوده است. در سال 1959 با وقوع انقلاب کمونیستی در این کشور و روی کار آمدن  گرایش های سوسیالیستی، رابطه سیاسی و فرهنگی این کشور با دیگر کشورهای دنیا به ویژه ایالات متحده که بیشترین تعداد گردشگران را به این کشور می فرستاد قطع شد، اما طی تمام این سال ها کوبایی ها سنت دیرینه مهمان نوازی خود را به خوبی حفظ کردند.   

کشور کوبا از تنوع فرهنگی بالایی برخوردار است. در این کشور زبان اغلب مردم اسپانیایی است اما تعداد زیادی از کوبایی ها به زبان انگلیسی تسلط دارند. واحد پول کوبا پزو است اما واحد پول دیگری به نام اختصاری CUC نیز وجود دارد که جهت ارائه به گردشگران مورد استفاده قرار می گیرد.

جالب است که بدانید کوبا از نظر آموزشی و پزشکی از کشورهای پیشرو در دنیا است. 99/8 درصد از مردم بالای 15 سال این کشور با سواد هستند و این رقم خود در سطح فرهنگ مردم این کشور بی تاثیر نبوده است. در کوبا سطح مدارس و دانشگاه ها اصلا پایین نیست و از سطح نسبتا بالایی برخوردار است.

 

کوبا | جاذبه های گردشگری کوبا

جاذبه های گردشگری کوبا

1- هاوانای قدیمی

هاوانای قدیمی، محله ای تاریخی در کوبا است که در فهرست میراث یونسکو به ثبت رسیده است. در این جاذبه، می توانید ساعت ها در خیابان های سنگفرشی قدم بزنید که با ساختمان های باروک و نئوکلاسیک محاصره شده اند. شما در این محله به راحتی می توانید خود را در کوبای ۲۰۰ سال پیش تصور کنید. برخی از دیدنی های این محله عبارتند از: پلازا دِ لا کتدرال، رستوران افسانه ای و قلعه نیروی سلطنتی.

2- وارادرو

یکی از جاذبه های کوبا را می توان سواحل وارادرو دانست که در میان بهترین سواحل کل کارائیب به شمار می روند. این ساحل از شبه جزیره هیکاکوس، که درست در بخش شمالی قرار گرفته، شروع می شود و به بخش های اصلی کشور می رسد.

هتل های بی شماری در این خط ساحلی وجود دارند. پارک طبیعی پونتا هیکاکوس، دو غار آمبروسیو و موسولمانس، از جاذبه های طبیعی وارادرو هستند.

کوبا | جاذبه های گردشگری کوبا

3- ترینیداد

گشت و گذار در شهر ترینیداد که در میراث جهانی یونسکو نیز به ثبت رسیده، شبیه برگشت به گذشته هاست. ساختمان های زیبایی که مرمت شده اند و خیابان های سنگفرش و حس و حالی که به زمان استعمار کوبا برمی گردد، همگی هدیه این شهر به گردشگران است. بسیاری از ساختمان های ترینیداد به قرن ۱۷ تا ۱۹ برمی گردند، زمانی که این شهر به تجارت شکر معروف بود. امروزه ترینیداد یکی از بهترین جاذبه های کوبا محسوب می شود.

4- گواردالاواکا

گواردالاواکا در استان هولگین با سواحل پر زرق و برق، ساکت تر و دورتر از وارادرو است. درختان پر شاخ و برگ سرسبز، حاشیه های گسترده ای از ساحل را دربر می گیرد و سایه خوبی را برای کسانی که به دنبال یک جای خنک بدون خورشید گرمسیری هستند، فراهم می کنند. غواصان و آن هایی که اسنورکلینگ می کننند، می توانند بسیاری از موجودات دریایی را در امتداد صخره های مرجانی گواردالاواکا مشاهده کنند.

کوبا | جاذبه های گردشگری کوبا

5- مقبره چگوارا

 در خیابان سانتاکلارا (مکان یکی از مهم‌ترین مبارزات انقلاب‌های کوبا) مقبره یکی از مهم‌ترین شخصیت‌های این سرزمین قرار گرفته است. خانه ابدی چگوارا و ۲۹ تن از یاران انقلابی‌اش با یک مجسمه برنزی از او و گزیده‌ای از لوازمش مانند تفنگ، دوربین، قمقمه آب، تعداد بی‌شماری عکس و آثار معماری که نشانده شخصیت رادیکالی اوست، مشخص شده است.

6- کایو کوکو

یکی دیگر از مقاصد ساحلی کوبا و همچنین دورافتاده و خلوات ترین آن ها، کایو کوکو است. اگر کتاب های پیرمرد و دریا و جزایر در طوفان ارنست همینگوی را خوانده باشید باید به شما بگوییم که دریای نامبرده در این داستان ها همین سواحل کایو کوکو است. سواحلی که با آفتاب پوشیده شده اند، زیباترین چیزی است که گردشگران می توانند ببینند.

کوبا | جاذبه های گردشگری کوبا

7- پارک ملی وینیالس

این پارک ملی عضو یونسکو، یک دره زیبا و شاداب در سیرا دلوس اورگانوس در شمال پینار دل ریو است. تپه های صخره ای سنگ آهکی، به نام های موگوتس، در میان این دره دیده می شوند که مناظر شگفت انگیزی ایجاد کرده اند. طبقات این دره در پارک ملی وینیالس مناطق کشاورزی هستند که در آن میوه و سبزیجات رشد می کنند. برای علاقه مندان به فضای باز، در این پارک مسیرهای پیاده روی فوق العاده ای دارد و همچنین اسب سواری در تپه ها انجام می شود.

 

8- مالکون، هاوانا

مالکون که تقریبا بین سال های ۱۹۰۱ و ۱۹۰۲ ساخته شد، مشهورترین تفرجگاه نزدیک به ساحل در هاوانا است. پیاده روی در اینجا توریست ها را به گذشته فرو می برد و همچنین آنها در طول مسیر می توانند از ساختمان هایی که به خوبی نگهداری شده اند و قدمتشان به قرن ۲۰ برمی گردد را مشاهده کنند. این ساختمان ها با صورتی پاستلی و زرد رنگ شده اند که برای عکاسان، مخصوصا در نور مناسب روز، یک مقصد رویایی محسوب می شود.

کوبا | جاذبه های گردشگری کوبا

9- باراکوا

یکی دیگر از جاذبه های کوبا باراکو است که می توان آن را قدیمی ترین شهر کشور محسوب می شود. این شهر در سال ۱۵۱۱ در استان گوانتامو به وجود آمد و ساخت اولین کلیسا در شهر نیز از همان زمان آغاز شد. باراکو تا زمانی که در دهه ۶۰، یک بزرگراه به آن زده شود تقریبا ناششناخته بود، اما بعد از آن افراد بیشتری شهر را شناختند و به همین ترتیب ورود گردشگران نیز آغاز شد.

10- موزه ملی هنر د بلاز

موزه ملی هنر د بلاز (de Bellas Artes) در خیابان تاریخی La Habana Vieja قرار دارد و آثار تاریخی متنوع دوره‌های مختلف جزیره و مردم آن را نشان می‌دهند. گردشگران می‌توانند از پرتره‌های فدریکو بلتران ماسز (Federico Beltrán Masses)، گیلرمو کولازو (Guillermo Collazo) و مجسمه‌های مدرن ریتا لنگا (Rita Longa) دیدن کنند. در شعبه دیگر این موزه آثار دستی دیگری به معرض نمایش گذاشته می‌شود، از جام‌های یونان باستان گرفته تا نقاشی‌های آل گرکو و سران دیگر اسپانیایی.

کوبا | جاذبه های گردشگری کوبا

11-  بقایای قلعه د سان پدرو د لا روکا

این قلعه در حاشیه جنوب شرقی جزیره، و بسیار دورتر از خیابان‌های هاوانا و قلعه پایتخت که در یونسکو ثبت شده، قرار دارد. این قلعه در بندر شهر سانتیاگو، در نیمه اول قرن ۱۷ توسط یک معمار ایتالیایی به نام ژیوانی باتیستا آنتونلی، ساخته شد. امروزه این برج‌ها و پرچین‌ها نه‌تنها به‌عنوان یکی از جاذبه‌های گردشگری کوبا بلکه کل آمریکا شناخته می‌شود.

12- مقبره‌های گورستان‌های کولون

گورستان کولون یکی از مناطق دیدنی شهر هاوانا است. این گورستان با قبرهای گوتیک و مجسمه‌های بزرگ با گورستان پرلاشز پاریس و لارکولتای بوینس آیرس برابری می‌کند. این مکان در غرب مرکز تاریخی شهر قرار گرفته و ورودی آن توسط کالیکستو آرلانو دلویرا یکادوسا طراحی شده است.

در مرکز این گورستان یک کلیسای اصلی قرار دارد که به رنگ عقیق بوده و در بالای آن گنبدهای قرمز مایل به قهوه‌ای قرار دارد و در گرداگرد آن مقبره‌ها قرار گرفته‌اند. از افراد مشهوری که در این مکان دفن شده‌اند می‌توان بئاتریز آزوردوی پالاسیوس فیلم‌ساز، خوزه لیمای شاعر و خوزه میگوئل گومز، رئیس‌جمهور سابق کوبا، را نام برد.

کوبا | جاذبه های گردشگری کوبا

13- موزه اتومبیل کوبا

موزه اتومبیل باکو با مساحت ۱۱۰.۰۰۰ کیلومتر مربع و وجود ۲۰۰ ماشین شگفت انگیز در داخل خود بزرگترین موزه جهان می باشد. این موزه روباز با حفظ و نگه داری ماشین های قدیمی که مربوط به دوران ۵۰ و ۶۰ میلادی می باشند بسیار فوق العاده است.

14- کلیسای جامع سن کریستوبال

آنچه که در میدان کتدرال، نگاه هر گردشگری را به خود جلب می کند، کلیسای سن کریستوبال است که با نام کلیسای مریم مقدس نیز شناخته می شود. ساخت این نمونه شگفت انگیز از معماری باروک کوبایی در سال 1777 توسط فرانسیسکن ها به اتمام رسید، این در حالی بود که یسوعیان ساخت آن را 29 سال قبل شروع کرده بودند. در این کلیسا دو برج ناقوس بزرگ در کنار نما قرار دارند که با ستون های منبت کاری شده تزئین شده اند. گردشگران می توانند با گشت زدن در این فضا و کشف گوشه و کنار آن، زبان به تحسین سقف طاقدار زیبا و مجسمه ی سنت کریستوفر بگشایند. بنا بر ادعایی که هیچ گاه ثابت نشده آثار و یادگارهای کریستف کلمب بین سال های 1796 تا 1898 در این کلیسا قرار داشته اند.

15- رستوران La Bodeguita del Medio

این رستوران هاوانایی در سال 1942 تاسیس شده و تقریبا تمام اشخاص معروفی که قدم به کوبا گذاشته اند از این رستوران نیز بازدید کرده اند که از آن جمله می توان به پابلو نرودا، گابریل گارسیا مارکز و البته ارنست همینگوی اشاره نمود. ادعا می شود که این رستوران محل تولد نوشیدنی معروف موخیتو بوده، البته مناقشاتی نیز بر سر این ادعا وجود دارد. گردشگران به این رستوران مراجعه می کنند تا علاوه بر لذت بردن از غذاهای دریایی خوشمزه و نوشیدنی های خنک، به موسیقی زنده کوبایی گوش داده و در جو نوستالژی گونه و دلفریب آن غوطه ور شوند. اتاق های این رستوران با اشیای جالب، قاب عکس ها و دیوارهای پوشیده شده از امضای اشخاص مشهور یا ناشناس، گذشته ی این مکان و شهر را به تصویر می کشند.

  • منبع
  • الی گشت
  • پروشات
  • ریسمون

دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید