امروز: پنج شنبه, ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ برابر با ۰۸ شوّال ۱۴۴۵ قمری و ۱۸ آوریل ۲۰۲۴ میلادی
کد خبر: 280516
۶۸۱
۱
۰
نسخه چاپی

11 راه برای ساده کردن زندگی

11 راه برای ساده کردن زندگی

پاکی و سادگی دو بال هستند که انسان با آن بر فراز زمین و همه طبیعت موقت اوج می گیرد. -توماس آ کمپیس

برای ساده کردن زندگی خود، ابتدا باید به یاد داشته باشید که کمتر، بیشتر است. گاهی اوقات هنگام تزئین خانه یا برنامه ریزی یک رویداد خاص به این عبارت فکر می کنیم. اما زمانی که به دنبال راه‌هایی برای ساده‌سازی زندگی، کمی آهسته‌تر کردن کارها یا ساده‌تر کردن کارها هستید، نیز کاربرد دارد.

وبستر کلمه Simplify یا ساده کردن را اینگونه تعریف می کند: «با حذف جزئیات، تزئینات یا قطعات پیچیده ساده تر یا اساسی تر می شود». این بدان معنی است که برای ساده کردن زندگی خود باید جزئیات غیر ضروری و قسمت های پیچیده را حذف کنید. ما 11 راه بسیار آسان برای ساده کردن زندگی شما اندیشیده ایم.

ساده کردن زندگی شما تعادل، آزادی و شادی را به همراه خواهد داشت. وقتی ساده زندگی می کنیم و این مزایا را تجربه می کنیم، شروع به پرسیدن سوال بعدی می کنیم: «در کجای زندگی دیگر می توانم حواس پرتی را از بین ببرم و زندگی را برای تمرکز بر موارد ضروری ساده کنم؟»

زمانی که بتوانیم به آن پاسخ دهیم، متوجه خواهیم شد که چه چیزی در زندگی ما مهم است.

چگونه زندگی خود را ساده کنیم

بر اساس سفر شخصی ما، مکالمات و مشاهدات ما، در اینجا لیستی از 10 مهم ترین چیزهایی که امروز باید در زندگی خود ساده کنید تا شروع به زندگی متعادل تر و شادتر کنید، آورده شده است:

1. دارایی های شما - دارایی های مادی بسیار زیاد زندگی ما پیچیده تر از آن چیزی است که ما به آنها اعتبار می دهیم. آنها حساب بانکی شما، انرژی و توجه ما را تخلیه می کنند. آنها ما را از کسانی که دوستشان داریم و از زندگی بر اساس ارزش هایمان باز می دارند. اگر وقت بگذارید و اموال غیر ضروری را از زندگی خود حذف کنید، هرگز پشیمان نخواهید شد.

2. تعهدات زمانی شما – اکثر ما روزهای خود را از ابتدا تا انتها با تعهدات زمانی پر کرده ایم: کار، خانه، فعالیت های کودک، رویدادهای اجتماعی، تلاش های مذهبی، سرگرمی ها... این لیست ادامه دارد. در صورت امکان، خود را از تعهدات زمانی که با بزرگترین ارزش های شما همخوانی ندارد رها کنید.

3. اهداف شما - تعداد اهدافی را که در زندگی خود برای آنها تلاش می کنید به یک یا دو کاهش دهید. با کاهش تعداد اهدافی که برای رسیدن به آنها تلاش می کنید، تمرکز و میزان موفقیت خود را بهبود می بخشید. فهرستی از چیزهایی که می خواهید در زندگی خود به انجام برسانید تهیه کنید و دو مورد از مهمترین آنها را انتخاب کنید. وقتی یکی را تمام کردید، دیگری را از لیست خود اضافه کنید.

4. افکار منفی شما - بیشتر احساسات منفی کاملاً بی فایده هستند. کینه، تلخی، نفرت و حسادت هرگز کیفیت زندگی یک انسان را بهبود نداده است. مسئولیت ذهن خود را بپذیرید. دردهای گذشته را ببخشید و افکار منفی را با افکار مثبت جایگزین کنید.

5. بدهی شما - اگر بدهی شما را اسیر کرده است، آن را کاهش دهید. امروز شروع کنید. کاری را که باید انجام دهید انجام دهید تا از زیر وزن آن خارج شوید. کمک مورد نیاز خود را بیابید و یاد بگیرید که چگونه از بدهی خلاص شوید. امروز را فدای تجمل کنید تا فردا از آزادی لذت ببرید.

6. کلمات شما - از کلمات کمتری استفاده کنید. گفتار خود را ساده و صادقانه نگه دارید. منظورت اینه که از شایعات پرهیز کنید.

7. ترکیبات مصنوعی شما – از چربی های ترانس، غلات تصفیه شده (نان سفید)، شربت ذرت با فروکتوز بالا و سدیم زیاد خودداری کنید. به حداقل رساندن این مواد باعث بهبود سطح انرژی شما در کوتاه مدت و سلامتی شما در بلند مدت می شود. همچنین، تا حد امکان، مصرف داروهای بدون نسخه را کاهش دهید – به بدن خود اجازه دهید به طور طبیعی خود را بهبود بخشد، نه وابستگی به مواد.

8. زمان نمایش شما - تمرکز توجه خود بر تلویزیون، فیلم ها، بازی های ویدیویی و اعتیاد به فناوری، زندگی شما را بیش از آنچه فکر می کنید تحت تاثیر قرار می دهد. رسانه ارزش‌های شما را بازآرایی می‌کند. شروع به تسلط بر زندگی شما می کند. و تأثیر عمیقی بر نگرش و دیدگاه شما دارد. متأسفانه، وقتی به طور مداوم در آن دنیا زندگی می کنید، حتی متوجه نمی شوید که چگونه بر شما تأثیر می گذارد. تنها راه برای درک کامل تأثیر آن در زندگی خود این است که آنها را خاموش کنید.

9. ارتباطات شما با جهان - روابط با دیگران خوب است، اما جریان های مداوم حواس پرتی بد هستند. یاد بگیرید چه زمانی باید تلفن را خاموش کنید، از شبکه های اجتماعی خارج شوید یا متنی را نخوانید. روی چیزهای مهم تمرکز کنید، نه فوری. جریان مداوم حواس‌پرتی‌ها از سوی افراد دیگر ممکن است باعث شود ما احساس مهم، مورد نیاز یا خواستن کنیم، اما احساس مهم بودن و رسیدن به اهمیت، چیزهای کاملاً متفاوتی هستند.

10. چندوظیفه ای شما – تحقیقات نشان می دهد که انجام چند وظیفه ای استرس را افزایش می دهد و بهره وری را کاهش می دهد. در حالی که تک‌وظیفه در حال تبدیل شدن به یک هنر گمشده است، آن را یاد بگیرید. یک کار را در یک زمان انجام دهید. خوب انجامش بده و وقتی کامل شد به سراغ بعدی بروید.

ساده کردن زندگی شما جنبه اصلی مینیمالیسم است.

  • منبع
  • حقوق نیوز

دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید