امروز: سه شنبه, ۲۸ فروردين ۱۴۰۳ برابر با ۰۶ شوّال ۱۴۴۵ قمری و ۱۶ آوریل ۲۰۲۴ میلادی
کد خبر: 264146
۵۰۹۱
۵
۱
نسخه چاپی
بوسه و بوسیدن

50 مطلب جالب درباره بوسه و بوسیدن

در این نوشتار ۵۰ مطلب جالب درباره بوسیدن و بوسه آورده شده است که می تواند برای خوانندگان جذاب باشد

50 مطلب جالب درباره بوسه و بوسیدن

آنچه درباره بوسه و بوسیدن باید بدانید

1. واژه‌ی “Kiss” مشتق شده از واژه‌ی “cyssan” در انگلیسی قدیمی که خود از واژه‌ی “kussijanan” یا “kuss” در زبان پروتو ژرمن مشتق شده‌است و احتمالا بر اساس صدایی است که هنگام بوسیدن تولید می‌شود.

۲. بنا به گزارش‌ها پس از آنکه نامزد یک زن چینی بوسه پرشور و حرارتی از گوش او داشت پرده گوش زن پاره شد و شنوایی خود را تا حدی از دست داد، ظاهرا بوسه فشار داخل دهان را کاهش داده، پرده‌ی گوش را بیرون کشیده، و باعث پاره شدن پرده‌ی گوش شده‌است.

۳. علم بوسیدن فیلماتولوژی نام دارد.

۴. لب‌ها ۱۰۰ بار حساس‌تر از نوک انگشتان هستند. حتی اندام تناسلی به اندازه‌ی لب‌ها حساس نیستند.

۵. حدود دو سوم از آدم‌ها زمانی که در حال بوسیدن کسی هستند سرشان را به سمت راست متمایل میکنند. برخی از محققان بر این باورند که این ترجیح و علاقه به متمایل شدن به سمت راست در رحم مادر آغاز می‌شود.

۶. دهان پر از باکتری است. وقتی دو نفر همدیگر را می‌بوسند، ۱۰ میلیون تا ۱ میلیارد باکتری بین هم مبادله می‌کنند.

۷. در تاریخ پنجم تا ششمِ ژوئیه‌ی ۲۰۰۵ لب‌های‌ یک زن و شوهر در لندن به مدت ۳۱ ساعت و ۳۰ دقیقه و ۳۰ ثانیه به هم قفل شد، و این طولانی‌ترین بوسه‌ای است که تا کنون ثبت شده‌است.

۸. مهم‌ترین عضله هنگام بوسیدن ماهیچه‌ی حلقوی دهان است که به عنوان “عضله‌ی بوسیدن ” نیز شناخته شده‌است که اجازه می‌دهد تا لب‌ها جمع و غنچه شوند.

۹. بوسه فرانسوی ۳۴ عضله را در صورت به تحرک وامی‌دارد. بوسیدن با لب‌های غنچه تنها دو عضله را درگیر می‌کند.

۱۰. لب‌های مردان و زنان هر دو شبیه لب‌های واژن هستند.

۱۱. اصطلاح ” بوسه فرانسوی ” حدودا در سال ۱۹۲۳ به عنوان لکه‌ی ننگی در فرهنگ فرانسه به زبان انگلیسی وارد شد چرا که تصور می‌شد در این نوع بوسه رابطه جنسی زیاد از حدی نقش و جریان دارد. این نوع بوسه در زبان فرانسه “بوسه زبان یا بوسه روح” نامیده می‌شود چرا که اگر به درستی انجام شود، طوری است که انگار دو روح در هم ادغام می‌شوند. در واقع، این تصور در چند فرهنگ باستانی وجود دارد که بوسیدن دهان به دهان، روح دو عاشق را در هم می‌آمیزد.

۱۲. متون سانسکریت ودایی (۱۵۰۰ قبل از میلاد) نخستین اشاره به بوسه را در متون و در شکل نوشتاری دارند.

۱۳. رومی‌ها سه دسته بوسیدن خلق کرده‌اند: (۱) Osculum، بوسه بر گونه، (۲) Basium، بوسه بر لب، و (۳) Savolium، بوسه‌ی عمیق.

۱۴. بوسیدن پرشور ۶.۴ کالری در هر دقیقه می‌سوزاند. یک “شکلات بوسه هرشی” حاوی ۲۶ کالری است، که برای سوزاندن آن باید ۵ دقیقه پیاده‌روی کنید یا چهار دقیقه همدیگر را ببوسید!

۱۵. زن‌ها می‌توانند فقط از طریق بوسیدن به اوج لذت جنسی (ارگاسم) برسند.

۱۶. اگر بخواهیم به لحاظ مکانیکی صحبت کنیم، بوسیدن تقریبا با شیر مکیدن نوزاد برابر است. برخی از محققان بر این باورند که شیوه‌ی بوسیدن آدم‌ها می‌تواند نشان دهد که آیا او از شیر مادر تغذیه کرده است یا در شیشه‌، شیر می‌خورده‌است.

۱۷. بوسیدن برای دندان‌ها مفید است. چشم‌انتظار یک بوسه بودن باعث افزایش جریان بزاق به دهان می‌شود، و این باعث می‌شود که پلاک‌ها در دهان شسته شوند و از بین بروند.

۱۸. دانشمندان معتقدند که بوسیدن ممکن است یک راه تبادل نمک بدن یا سبوم باشد که روابط میان پدر و مادرها و کسانی که عاشق هم هستند را شکل می‌دهد؛ چنین چیزی در مورد بعضی از پرنده‌ها نیز صدق می‌کند. برخی از پرنده‌ها در طول جفت‌گیری، غذایشان را می‌جوند، و سپس جفت‌ خود را می‌بوسند و آن غذا را در دهانش می‌گذارند. اگر غدد سباسه (غدد چربی‌ پوست) پرنده حذف شده باشند، پس هیچ سبومی آزاد نمی‌شود و جفت آن پرنده پرواز می‌کند و می‌رود.

۱۹. کاما (میل) سوترا (نوعی نظم شعری) (کتاب کاما سوترا) بیش از ۳۰ نوع بوسه را فهرست می‌کند، یکی از این بوسه‌ها “مبارزه‌ی زبان‌ها” نام دارد.

۲۰. بر اساس یک مطالعه، بسیاری از مردان در مورد زنانی که بوسیدند در مقایسه با زنانی که با آنها به بستر رفتند جزییات بیش‌تری به خاطر دارند . این امر نشان می‌دهد که بوسیدن بیش‌تر از مقاربت با عشق مرتبط است.

۲۱. بوسیدن ممکن است از آن‌جایی نشات گرفته باشد که مادران زمانی که بچه‌های‌شان را از شیر می‌گرفته‌اند، غذاهای جامد را می‌جویدند و در دهان آنها می‌گذاشتند. نظریه‌ی دیگری نیز هست که می‌گوید بوسه از آن‌جایی شکل گرفت که جفت‌های احتمالی برای تشخیص سازگاری بیولوژیکی، سعی می‌کردند  فرومون همدیگر را از طریق حس بویایی بشناسند.

۲۲. دانشمندان درمورد اینکه بوسیدن رفتاری آموزشی است یا غریزی مطمئن نیستند. در برخی از فرهنگ‌ها در افریقا و آسیا، به نظر می‌رسد که آدم‌ها همدیگر را نمی‌بوسند.

۲۳. شامپانزه‌ها نیز با دهان باز همدیگر را می‌بوسند اما از زبان‌شان استفاده نمی‌کنند. بونوبوها، باهوش‌ترین موجود در میان پستانداران، با زبان همدیگر را می‌بوسند.

۲۴. بوسیدن جذامی‌ها در طول قرن دوازدهم و سیزدهم در میان مرتاضان قرون وسطی و اشراف مذهبی بسیار شایع شد. این کار فروتنی آدم‌ها را نشان می‌داد.

۲۵. در طول قرون وسطی، قرار شد که رهبران جادوگران آئین بوسیدن شیطان را برگزار کنند که در آن حتی باید مقعد شیطان را می‌‌بوسیدند، که تقلیدی بود از کار مسخره‌ی بوسیدن پای پاپ!

۲۶. پلینی ادعا میکند که بوسیدن سوراخ بینی خر می‌تواند سرماخوردگی را درمان کند.

۲۷. بوسیدن در پایان مراسم عروسی ریشه در یکی از سنت‌های روم باستان دارد که در آن از یک بوسه برای امضای قرارداد استفاده می‌شد.

۲۸. نخستین بوسه پخش شده‌ روی صفحه‌ی نمایش تلویزیون در سال ۱۸۹۶ توسط شرکت ادیسون فیلمبرداری شد. این فیلم که عنوان آن بوسه است ۳۰ ثانیه‌ای بود و نمای بسته‌ای بود از زن و مردی که در حال بوسیدن هم هستند.

۲۹. نمایش تلویزیونی نخستین بوسه بین دو هم‌جنس در سال ۱۹۲۲ و در فیلم قتل شبه عمد دیده شد.

۳۰. بر اساس قانون هیز (۱۹۳۰-۱۹۶۸) (خطوط قرمز و ممیزی‌های فیلم‌های هالیوودی)، کسانی که در فیلم‌های امریکایی همدیگر را می‌بوسند نمی‌توانند کاملا به حالت افقی(درازکش) قرار گرفته باشند. حداقل یکی از آنها باید به حالت نشسته یا ایستاده باشد، و دراز نکشیده باشد. علاوه بر این، همه‌ی زوج‌های متاهل که در فیلمی در تخت دو نفره می‌خوابند، در صورتی که بوسیدن در یکی از این صحنه‌های خوابیدن رخ بدهد، دست کم پای یکی از آن دو باید روی زمین باشد.

۳۱. مطابق با نظرسنجی‌ها بوسه‌ای که میان اینگرید برگمن و کری گرانت در فیلم بدنام تولید سال ۱۹۴۶ رخ دارد، یکی از سکسی‌ترین بوسه‌ها در تاریخ سینما است.

از آن‌جا که قانون هیز تنها چند ثانیه بوسه را روی صفحه‌ی نمایش مجاز می‌دانست، آلفرد هیچکاک، از برگمن و گرانت خواست که بارها و بارها هنگامی که گرانت مشغول صحبت با تلفن است، بوسه‌های کوتاهی داشته باشند.

به نظر می‌رسد که آن دو لاینقطع در حال بوسیدن هم هستند، اما در واقع این صحنه متشکل است از چند بوسه که هر کدام بیش از چند ثانیه طول نکشیده‌است.

۳۲. بوسیدن، نقش مهمی در فرهنگ یونانی رومی باستان بازی می‌کرد و به عنوان نشانه‌ای از احترام، تشکر، تجدید دیدار و سزاواری، و همچنین به عنوان حس تعلق دیده می‌شد. بوسه بین همسالان، رهبران سیاسی، معلمان، و کشیشان رد و بدل می‌شد. از این رو، بوسه‌ی یهودا (بوسه‌ی مرگ) برای خیانت به مسیح مفهوم بوسه را در آن دوره‌ی زمانی دگرگون کرد.

۳۳. فیلمی که بیش‌ترین بوسه را دارد، فیلم دون خوان (۱۹۲۶) است که در آن جان بریمور و مری آستور ۱۲۷ بار همدیگر را می‌بوسند. طولانی‌ترین بوسه در فیلم بوسه ساخته‌ی اندی وارهول سال ۱۹۶۳ است. در سال ۱۹۶۱ فیلم شکوه چمنزار، با ناتالی وود و وارن بیتی، نخستین فیلم هالیوودی دارای بوسه فرانسوی است.

۳۴. مسیحیان اولیه در موقعیت‌های بسیار خاص همدیگر را می‌بوسیدند و همین آنها را از جمعیت غیرمسیحی متمایز می‌کرد. نخستین مرجع مسیحی درباره‌ی بوسه‌ی آئینی در پایان نامه‌ی اول به تسالونیکیان است: “با بوسه‌ای مقدس به یکدیگر سلام بدهید.” بوسه آئینی مسیحیان یا بوسه صلح در هنگام دعا، عشای ربانی، غسل تعمید، کهنوت، و در سلام گفتن، تشییع جنازه، سوگند رهبانیت، و شهادت صورت می‌پذیرفت.

۳۵. بیش از ۹۵٪ از آدم‌ها گاهی اوقات در هنگام بوسیدن یکدیگر، بینی‌شان را به هم می‌مالند و البته این از نظر بسیاری از مردان و زنان کودکانه است.

این نوع بوسیدن اغلب با عنوان “بوسه‌ی اسکیمو” در فرهنگ غربی شناخته شده است، و بر اساس سُنت اینوئیت است که کونیک یا بوسه‌ی اسکیمویی نام دارد.

۳۶. در سال ۱۹۲۹، انسان شناس برانیسلاو مالینوفسکی از جزایر تروبریاند دیداری داشت تا آداب و رسوم جنسی آنها را بررسی کند. او متوجه شد که زوج‌ها چند مرحله‌ مکیدن و گاز گرفتن را در نوعی بوسه فرانسوی سپری می‌کنند و با گاز گرفتن مژه یکدیگر به اوج می‌رسند. در واقع، در جنوب اقیانوس آرام، مژه‌ی کوتاه نماد منزلت است.

۳۷. بیماری‌هایی که می‌توانند از طریق بوسیدن منتقل شوند، عبارتند از مونونوکلئوز (بیماری بوسیدن) و تبخال. مهم است بدانید انتقال HIV از طریق بوسیدن بسیار بعید است، هر چند که یک زن در سال ۱۹۹۷ به از طریق بوسیدن به این بیماری مبتلا شد و به این دلیل این امر رخ داد که که زن و مردِ آلوده به این ویروس هر دو بیماری لثه داشتند. البته باید گفت که به احتمال زیاد انتقال از طریق خون مَرد صورت گرفته‌است، نه از طریق بزاق.

۳۸. تندیس معروف رودین به نام بوسه  در اصل فرانسیسکا دا ریمینی نام داشت و زنی را در قرن سیزدهم به تصویر می‌کشد که در “دوزخ دانته” عاشق برادر کوچکتر شوهرش می‌شود. لب‌های آنها در واقع روی هم نیستند، و این به عذاب احتمالی آنها اشاره دارد.

۳۹. یک نسخه‌ی خطی قرون وسطی هشدار می‌دهد که مردان ژاپنی زمانی که زن‌شان در اوج لذت جنسی است او را عمیقا نبوسند چرا که زن ممکن است به طور تصادفی زبان مرد را به شدت گاز بگیرد.

۴۰. بوسه زندگی (نفس خدا) و بوسه مرگ (بوسه یهودا) نشانه‌های ادبی و هنری قدرتمندی هستند. به خصوص که نویسندگان قرن شانزدهم به احتمال زیاد از آنها به عنوان استعاره‌ی جنسی استفاده می‌کردند.

۴۱.علامت “x” در انتهای نامه نشان دهنده‌ی تماس لب‌ها در طول یک بوسه است.

۴۲.  Cunnilingus نوعی بوسه است که فرد به وسیله‌ی اندام تناسلی خارجی زن را با دهان و زبان خود تحریک می‌کند. کلمه‌ی cunnilingus از واژه لاتین cunnus (واژن) و lingua (زبان) یا lingere (لیسیدن) مشتق شده است.

۴۳. یک فرد معمولی حداقل دو هفته از زندگیش را به بوسیدن می‌گذراند.

۴۴. در ۱۶ جولای ۱۴۳۹، هنری ششم بوسیدن را در انگلیس ممنوع کرد تا از گسترش طاعون جلوگیری کند.

۴۵. بیش از ۴۰۰۰۰۰ توریست هرسال برای بوسیدن سنگ بلارنی نزدیک کرک، ایرلند جمع می‌شوند و غیربهداشتی‌ترین رویداد توریستی جهان را رقم می‌زنند.

۴۶. مغز ما نورون‌های ویژه‌ای دارد که کمک می‌کنند لب‌های یکدیگر را در تاریکی پیدا کنیم.

۴۷. هلنه فیشر، زیست شناس تکامل انسان می گوید، مردها می خواهند با بوسیدن، اشتیاق زن را برانگیزند، زن ها می خواهند با بوسیدن قابلیت مردها را بسنجند.

۴۸. پزشکان در این نکته توافق دارند که چگونگی بوسیدن، بازتاب وضعیت رابطه ی عاشقانه است. اگر مرد و زن در طول زندگی زناشویی یکدیگر را نبوسند ظاهراَ در زندگی زناشویی آنها تغییری رخ نمی دهد اما ترک بوسیدن، نخستین نشانه ی سرد شدن رابطه ی عاشقانه است.

۴۹. یک فیلم صامت به نام بوسه  The Kiss)) فیلمی در سبک درام و رمانتیک به کارگردانی ژاک فیدر است در سال ۱۹۲۹ منتشر شد. از بازیگران آن می‌توان به گرتا گاربو، کنراد نیگل و لو آیرس اشاره کرد.

۵۰. اگر فردی شما را با یک بوسیدن غافلگیر کند، بهتر است فرض کنید او با شما راحت است. آدم‌ها با کسی که درباره‌ی او مطمئن نیستند یا هنوز در حال شناختن و تحلیل او هستند، این کار را نمی‌کنند. بوسه‌ی غافل‌گیر‌کننده حاکی از فوران آنی محبت است و یعنی آن فرد شما را به‌طور مقاومت‌ناپذیری جذاب و خواستنی می‌بیند.

۱ دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید