امروز: جمعه, ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ برابر با ۱۸ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۲۹ مارس ۲۰۲۴ میلادی
کد خبر: 276564
۲۸۱۱
۱
۰
نسخه چاپی

بازی با احساسات | نشانه های تله بازی با احساسات چیست؟

بازی با احساس معمولاً در روابط عاطفی و از جانب هر دو جنس اتفاق می افتاد. اما تجربه و نتایج پژوهش ها نشان می دهد که مردان بیشتر با احساسات زنان بازی می کنند

بازی با احساسات | نشانه های تله بازی با احساسات چیست؟

بازی با احساسات

آدم هایی که با احساساتشان بازی می شود یکی از بدترین موقعیت ها را تجربه می کنند. وقتی از نظر عاطفی به کسی نزدیک می شویم، در واقع به او اعتماد کرده ایم. در چنین شرایطی اگر این شخص از احساسات ما سوء استفاده کند یا آن ها را به بازی بگیرد، دنیا روی سرمان خراب می شود.

بازی با احساس معمولاً در روابط عاطفی و از جانب هر دو جنس اتفاق می افتاد. اما تجربه و نتایج پژوهش ها نشان می دهد که مردان بیشتر با احساسات زنان بازی می کنند.

معمولاً با مشاهده نشانه هایی در رابطه می توان فهمید که فرد مقابل انسان صادقی نیست و به دلایلی مشغول سوء استفاده عاطفی است اما متأسفانه کسانی که قربانی این افراد می شوند، یا آگاهی خیلی کمی دارند یا اینکه خودشان را فریب می دهند و رفتارهای خطرناک دیگری را انکار می کنند.

اگر شما در این شرایط قرار داشته باشید علائم و نشانه‌های بسیاری به شما کمک خواهند کرد تا به شناخت دقیق‌تر و عمیق‌تری از فرد مورد نظر خود برسید. دقت به این مسئله بسیار حائز اهمیت است که بدانید افرادی که از احساسات دیگران سوء استفاده می‌کنند معمولا بازیگران خوبی هستند و هنگامی که می‌بینند شما به احساسشان شک می‌کنید با روش‌های فریبنده‌ای شروع به قانع سازی شما می‌کنند. آگاهی از علائم زیر به شما کمک خواهد کرد تا بتوانید با چشمان بازتری به رابطه خود نگاه بیاندازید.

نشانه های تله ی بازی با احساسات

رابطه پیشرفتی ندارد

هر فردی که به دنبال یک رابطه جدی و دراز مدت با کسی باشد که دوستش دارد، می خواهد که پیشرفتی در رابطه ببیند. آدمی که با احساسات شما بازی می کند هیچ وقت سطح رابطه را ارتقا نمی دهد و در مورد آینده رابطه جدی نمی شود و برنامه ریزی نمی کند.

به رفتارهای متناقض او دقت کنید

معمولا افرادی که با احساسات دیگران بازی می‌کنند، در رابطه بیشتر به دنبال ارضای نیازها و خواسته‌های خود هستند و به نیازهای فرد مقابل اهمیت چندانی نمی‌دهند. به همین دلیل دائما رفتارهای متناقضی از خود نشان خواهند داد. شما با دقت در رفتارهای او خواهید فهمید که آیا شرایط این گونه هست یا خیر.

برای مثال به این دقت کنید که او چه زمانی با شما مهربان است. فردی که می‌خواهد احساسات شما را به بازی بگیرد معمولا تنها زمانی که احتمال رابطه جنسی را می‌دهد با شما مهربان خواهد شد و در غیر این صورت با شما چندان مهربان نخواهد بود. همچنین علاقه‌ای به گرفتن دست‌های شما نخواهد داشت و از سر مهربانی و عشق در چشمان شما زل نخواهد زد. در حقیقت او این رفتارها را هیچ گاه برای شاد کردن شما انجام نخواهد داد بلکه زمانی این گونه مهربان خواهد شد که بداند می‌تواند رابطه جنسی و فیزیکی با شما برقرار کند.

بازی با احساسات | نشانه های تله بازی با احساسات چیست؟

شما در تصمیم گیری ها دخیل نیستید

رابطه باید همراه با همکاری، مصالحه و سازش باشد. انسان هایی که با همدیگر در یک رابطه عاطفی هستند، می خواهند که دیگری را خوشحال ببینند و برای خوشحالی همدیگر تلاش می کنند. اگر طرف مقابل بدون توجه به افکار و احساسات شما، کنترل همه چیز را در رابطه به دست گرفته کاملاً مشخص است که شما، دیدگاه ها و احساساتتان هیچ اهمیتی ندارید.

ببینید که چقدر در ارتباط با شما صادق است

ممکن است که یک نفر به همان اندازه که شما او را دوست دارید شما را دوست نداشته باشد و آنقدرکه شما برای رابطه با او تلاش می‌کنید تلاش نکند. اما حتی اگر این رفتارها منجر به آسیب دیدن شما بشود به معنی این نیست که احساسات شما به بازی گرفته شده است چراکه ویژگی اصلی شخصی که از احساسات دیگران سوء استفاده می‌کند و آن‌ها را به بازی می‌گیرد این است که او در مورد احساسش و نیتش در رابطه صادق نیست و به چیزهایی تظاهر می‌کند که در حقیقت شما با خلاف آن‌ها رو‌به‌رو هستید.

این عدم صداقت نیز منجر به رفتارهای متناقض از جانب شخص می‌شود به این صورت که او گاهی خود را بسیار مشتاق نشان می‌دهد اما در زمان‌هایی که خواسته‌ها و نیازهایش برآورده نمی‌شود اهمیتی به نیازهای شما نمی‌دهد و تمایلی به رابطه ندارد.

در رابطه عاطفی با شما ثبات ندارد

کسی که عاشق شماست در رابطه اش با شما ثبات دارد. ثبات بخش مهمی از یک رابطه سالم است. چون بدون تعادل عاطفی شما هرگز نمی فهمید که دیگری چه احساسی به شما دارد.

آدمی که با احساسات شما بازی می کند گاهی به شما عشق می ورزد و گاهی ناگهان از شما فاصله می گیرد. شما در رابطه با چنین کسی نمی توانید آینده ای برای رابطه متصور شوید چون نمی دانید کجا ایستاده اید و چه جایگاهی در زندگی او دارید.

توجه کنید که او معمولا چه زمان‌هایی حاضر است در کنار شما باشد

توجه به این مسئله کمک بسیار زیادی به شما خواهد کرد تا بتوانید تشخیص دهید که آیا فرد مورد نظرتان واقعا به این رابطه تمایل دارد یا شما را تنها برای خواسته‌ها و نیازهای خود می‌خواهد. به همین منظور توجه کنید که طرف مقابلتان چه زمان‌هایی بیشتر در دسترس است. فردی که قصد بازی با احساسات شما را دارد معمولا بیشتر زمانی با شما قرار می‌گذارد و می‌خواهد شما را ببیند که منفعتی درکار باشد. اما در سایر اوقات و زمان‌هایی که شما دچار مشکل هستید و یا به او احتیاج دارید، دائما بهانه‌هایی را برای عدم کمک به شما پیدا می‌کند.

بازی با احساسات | نشانه های تله بازی با احساسات چیست؟

احساسات و رفتارهای خود را در طول زمان ارزیابی کنید

گاهی برای اینکه بتوانیم فرد مقابل خود را بهتر بشناسیم می‌توانیم به خودمان رجوع کنیم. در طول زمان به رفتارها و احساسات خود توجه کنید و ببینید که آیا در طول رابطه دائما نگران احساسات فرد مقابل خود هستید؟ آیا دائما نشانه‌هایی دریافت می‌کنید که شما را بی‌اعتماد می‌کند و شما هنوز نمی‌دانید که او شما را دوست دارد یا خیر؟ اگر شرایط اینگونه است احتمالا یک جای کار در رابطه شما می‌لنگد.

برای اینکه به درک درست‌تری برسید، به روابط گذشته خود نگاه کنید ببینید که آیا این احساسات در گذشته نیز با شما بوده‌اند یا خیر. بسیاری از اوقات احساساتی که در مورد دیگران داریم از سبک شخصیتی و تجربیات گذشته‌مان ناشی می‌شود.

اگر شما در گذشته با افرادی مواجه شده باشید که از احساسات شما سوء استفاده کرده و شما را به بازی گرفته باشند؛ بیشتر احتمال دارد که اکنون حساسیت زیادی روی این مسئله پیدا کرده باشید. در این صورت بهتر است که ابتدا به یک مشاور روانشناس مراجعه کنید تا بتوانید از تجربیات تلخ گذشته خود عبور کنید و نگذارید که گذشته آینده شما را نیز تحت تاثیر خود قرار دهد.

نقش قربانی را بازی می‌کنند

وقتی با افرادی که احساسات شما را به بازی می‌گیرند سروکار دارید، هیچ اشتباهی تقصیر آنها نیست. فرقی نمی‌کند که چه کاری انجام بدهند (یا نتوانند انجام دهند)، چون همیشه دیگران مقصر هستند. همیشه شخص دیگری موجب شده که آنها آن اشتباه را انجام بدهند و معمولا، آن شخص دیگر، شما هستید. اگر عصبانی یا ناراحت شوید هم، شما مقصر هستید زیرا انتظاراتی غیرمنطقی دارید. ولی اگر آنها عصبانی شوند، این شما هستید که به دلیلِ ناراحت کردن آنها مقصرید. این افراد مسئولیت هیچ کاری را نمی‌پذیرند.

همیشه به شما احساس گناه می دهد

آدم هایی که با احساسات دیگران بازی می کنند، مدام در حال انتقاد، شماتت و انتقال احساسات منفی به دیگری هستند. آن ها به این طریق می خواهند با احساسات شما بازی کنند و کنترل شما را به دست بگیرند. با این رفتار شما احساس عدم امنیت می کنید و در واقع به کسی تبدیل می شوید که هیچ هویتی در رابطه ندارد و همیشه اشتباه می کند.

بازی با احساسات | نشانه های تله بازی با احساسات چیست؟

تمام ضعف‌های شما را می‌دانند و در سوءِ استفاده از آنها تردید نمی‌کنند

افرادی که با احساسات شما بازی می‌کنند، ضعف‌های شما را می‌دانند و به سرعت از این دانسته‌ها، علیه شما استفاده می‌کنند. اگر در مورد وزن‌تان احساس خوبی ندارید، در مورد غذایی که می‌خورید یا لباس‌هایی که بر تن شما جلوه‌ی خوبی ندارند، صحبت می‌کنند. اگر نگران سخنرانی‌ای هستید که باید به‌زودی انجام دهید، در مورد ترسناک بودنِ شرکت‌کنندگان در کنفرانس یا اینکه چه قضاوتی در مورد شما خواهند داشت، صحبت می‌کنند. آنها اطلاعات زیادی در مورد احساسات شما دارند و از این آگاهی، برای بازی کردن با احساسات شما استفاده می‌کنند، نه برای کمک به شما برای اینکه احساس بهتری داشته باشید.

شما را آزار می دهد

اگر کسی به معنای واقعی کلمه شما را دوست داشته باشد و به شما اهمیت بدهد، هرگز عملاً کاری نمی کند که احساس بدی نسبت به خودتان پیدا کنید و حتی با کوچک ترین کلمه ای شما را آزار نمی دهد و بی احترامی نمی کند. این رفتارها فقط از کسانی بر می آید، که متخصص بازی با احساس دیگری هستند.

هرگز متعهد نمی شود

یکی ویژگی مشترک در میان همه افرادی که با احساسات دیگران بازی می کنند این است که در روابط عاطفی متعهد نمی شوند و برنامه ای برای آینده ندارند. تصمیم های دو نفره نمی گیرند و همیشه طرف مقابل را معلق نگه می دارند.

در واقع این افراد نه می خواهند شما را کاملاً از دست بدهند و نه با رفتارشان نشان می دهند که شما جایگاه ویژه ای دارید. آدم هایی که اهل بازی با احساسات دیگران هستند، می خواهند هم قربانی خود را حفظ کنند و هم آشنایی با افراد دیگر را از دست ندهند.

این ها فقط تعدادی از ویژگی های شایع انسان هایی است که در روابط عاطفی از احساسات دیگران سوء استفاده می کنند. بدون شک می توان در تحلیل و بررسی این افراد، به خصوصیات خیلی بیشتری اشاره کرد. شناخت این آدم ها و عادت هایشان می تواند موجب کاهش قربانیان این افراد شود.

  • منبع
  • هنر زندگی
  • آیدانتیتو
  • چطور

دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید