امروز: پنج شنبه, ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ برابر با ۱۷ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۲۸ مارس ۲۰۲۴ میلادی
کد خبر: 262924
۸۶۷۶۰
۲
۱
نسخه چاپی

برای حفظ شادی به 16 مورد اهمیت ندهید

شادی یک وضعیت ذهنی است و به معنای نبود مشکل در زندگی نیست بلکه به معنای داشتن نگرش مثبت حتی در اوج مشکلات می باشد. بر این اساس افراد شاد به منظور حفظ تعادل در زندگی و حفظ شادی به 15 مورد اهمیتی نمی دهند.

برای حفظ شادی به 16 مورد اهمیت ندهید

به 16 مورد اهمیت ندهید تا شاد باشید

1. به دارایی‌های مادی اهمیت ندهید

برخورداری از منابع مادی همانند، ماشین‌های لوکس، خانه‌های بزرگ و یک حساب بانکی برای هر شخصی موقیعتی ایده آلی است. ولی این چیزها لزوماً خوشبختی و موفقیت افراد را تضمین نمی کنند. افراد واقعاً شاد ترجیح می دهند از منابع خود برای اضافه کردن ارزش به زندگی دیگران و داشتن یک زندگی آبرومندانه و راحت استفاده کنند. آنها در هر صورت شاد و راضی هستند، چه پول به سراغ آنها بیاید و چه نیاید.

2. اهمیتی به پس گرفتن بخشش‌های خود ندهید

اگرچه مورد تحسین قرار گرفتن برای هر شخصی شادی آور است اما افراد واقعاً شاد بدون چشم‌داشت به تحسین، به دیگران خدمت می کنند. برای آنها اضافه کردن ارزش و شادی به زندگی دیگران اهمیت دارد و تحسین در برابر آنجه انجام می دهند برایشان از اهمیتی برخوردار نیست.

3. اهمیتی به برآورده‌ کردن انتظارات جامعه ندهید

در جوامع امروزی بویژه جوامع سنتی، افراد بطور مداوم، تحت فشارهای محسوس یا نامحسوس برای برآوردن کردن انتظارات جامعه هستند که این امر می تواند منیع ایجاد استرس و اضطراب در افراد باشد. افراد واقعاً شاد اهمیتی به برآوردن انتظارات و استانداردهای جامعه نمی‌دهند. اگرچه این امر به معنای آنارشیستی رفتار کردن نیست. آنها به درون خودشان نگاه می‌کنند و کاری که دلشان می‌گوید را انجام می‌دهند. آنها به نیازهای قلبی و روحی خود بیش از انتظارات جامعه اهمیت می دهند.

4. اهمیتی به تعصبات آدمها ندهید

بسیاری افراد بویژه در جوامع سنتی قربانی تعصبات فرهنگی، اجتماعی و مذهبی می شوند که نه تنها رفتار مثبت بلکه احساس شادی آنها را به شدت کاهش می دهد. افراد واقعاً شاد سعی می کنند به این تعصبات اهمیتی ندهند. آدم های شاد نه تنها سعی می کنند این تعصبات در رفتار، عمل و حس آنها تأثیرگذار نباشد بلکه خود نیز به همه آدمها یکسان و بدون تبعیض قائل شدن از نظر جنسیت، نژاد، مذهب، سن، تمایلات جنسی و وضعیت اقتصادی و اجتماعی‌شان نگاه می‌کنند.

5. اهمیتی به تایید و ارزش‌گذاری دیگران ندهید

افراد شاد به این موضوع که دیگران چه فکری درمورد آنها می‌کنند، اهمیتی نمی دهند. چون برای خود ارزشی درونی قائل هستند که افکار دیگران نمی تواند بر این ارزش تأثیر گذارد. البته آنها به حرف‌های دیگران گوش می‌کنند و نکات خوب آن را به کار می‌بندند ولی به دنبال تایید دیگران نیستند. زیرا اگر تأیید دیگران برای شما مهم باشد، عدم تآیید آنها می تواند عملکرد و اعتماد به نفس شما را به شدت کاهش دهد و شما را دلسرد نماید.

6.  اهمیتی به همیشه حق با شما بودن ندهید

افراد واقعاً شاد از اینکه گاهی اشتباه کنند، ترسی ندارند. زیرا هر انسانی در هر جایگاهی امکان دارد که دچار خطا و اشتباه شود اما افراد شاد با پذیرفتن اشتباهتشان دریچه‌های یادگیری جدیدی را به روی خود باز می کنند. 
افراد واقعاً شاد اهمیتی به محیط‌هایی که درگیری‌های مثبت برایشان ایجاد نمی‌کنند نمی‌دهند. آنها می‌دانند که چنین محیط‌هایی توام با استرس هستند و سطح شادی‌شان را پایین می‌آورند و حتی می‌توانند برایشان مضر باشند. درعوض، این افراد از محیط‌هایی استقبال می‌کنند که توام با فعالیت‌های مثبت و برایشان توام با لذت باشد مثل پارک‌ها.

7. آنها اهمیتی به محیط‌های نامساعد نمی‌دهند

افراد واقعاً شاد به محیط‌هایی که مثبت نیستند، اهمیتی نمی دهند. آنها سعی می کنند تا در محیط هایی با سطح استرس یا رفتارهای منفی قرار نگیرند اما چنانچه در چنین محیط هایی حضور یابند تلاش می کنند تا محیط و فضا را به سمت رفتارهای مثبت تغییر دهند.

8. اهمیتی به مقایسه‌های اجتماعی ندهید

افراد شاد خودشان را با دیگران مقایسه نمی‌کنند. البته این به معنای استفاده نکردن از تجربیات دیگر افراد نیست. آنها سعی می‌کنند از تجربیات دیگران درس بگیرند، اما خود را با آنها مقایسه نمی کنند بلکه تمرکزشان بر پیشرفت خود و تحسین دیگران برای پیشرفت‌هایشان است.

9. اهمیتی به دخالت در کار دیگران ندهید

افراد شاد به دخالت در کار دیگران نمی پردازند. آنها به دیگران کمک می کنند و اگر به طور مشخص اشتباهات دیگران را تشخیص دهند به آنها هشدار خواهند داد، ولی تمرکز اصلی‌ آنها بر انجام امور و وظایف خود به درستی می باشد.

10. اهمیتی به غیبت کردن پشت سر دیگران ندهید

افراد شاد اهمیتی به صحبت درباره دیگران  و شایعه‌پراکنی نمی‌دهند. آنها به جای اتلاف انرژی ذهنی برای صحبت درباره دیگران تلاش می کنند بر اهداف مثبت خود تمرکز کنند.

11. اهمیتی به روابط مسموم ندهید

روابط مسموم نه تنها می‌توانند همراه با آزار جسمی و توهین به شما هستند، بلکه شکایت‌ها و غر زدن‌های مداوم و تغییر رفتارهای مداوم را هم در بر می‌گیرند که باعث ناراحتی شما می‌شوند. افراد واقعاً شاد اهمیتی به هیچیک از انواع روابط مسموم نمی‌دهند زیرا این روابط فقط نتیجه‌ای مسموم به دنبال خواهند داشت. افراد واقعاً شاد دور و برشان را با افراد مثبتی پر می‌کنند که می‌خواهند از زندگی نهایت استفاده را ببرند و می‌توانند روابط سالمی ایجاد کنند که شادی بیشتر به دنبال خواهد داشت.

12. اهمیتی به کینه‌ورزی ندهید

اگرچه در زندگی هستند افرادی که با انواع رفتارها دیگران را آزار می دهند، اما افراد شاد با بی اههمیت تلقی کردن رفتار این افراد، کینه ای از آنها به دل نمی گیرند، زیرا می دانند کینه باری سنگینی است که آنها خود به تنهایی باید آن را حمل کنند.

13. اهمیتی به دروغگویی ندهید

افراد شاد می دانند دروغ گویی ویژگی افراد ترسو و دورو است، لذا سعی می کنند در زندگی حقیقت را بگویند تا درگیر نوسانات منفی درونیِ ناشی از دروغگویی نشوند.

14. اهمیتی به شکایت کردن ندهید

افراد شاد با ایجاد حس شکرگزاری و قدردانی در درون خود، از آنچه دارند راضی و خشنود هستند و با شکایت کردن و غر زدن انرزی های مثبت خود را به انرژی های منفی تبدیل نمی کنند. حس سپاسگذاری و شکر برای داشتن هر چه که دارید، هر چند کوچک حس منفی نگری را از انسان دور میکند و این شما را به آدم شادتری تبدیل خواهد کرد.

15. اهمیتی به انتقام‌جویی ندهید

افراد شاد هرگز انرژی خود را صرف انتقام جویی از دیگران نمی کنند. آنها باور دارند که تیغ انتقام اول خود آنها را زخمی می کند، لذا افراد شاد انتقام را به سرنوشت واگذار می‌کنند.

16. اهمیتی به حسادت ندهید

افراد شاد اگرچه به داشته های خود قانع هستند اما همچنان برای بهتر شدن تلاش می کنند لذا دلیلی برای حسادت به دیگران نمی بینند زیرا خود در مسیر تحقق اهداف خود در تلاش هستند. آنها موفقیت دیگران را الگوی خود قرار می دهند اما این امر به معنای حسادت به افراد دیگر نیست.

اگرچه شاید همه افراد نتوانند همه موارد بالا را درست و صحیح به کار گیرند اما مهم آن است که ما هر روز از زندگی ذهن و درون خود را با این شاخص ها هماهنگ کنیم تا بتوانیم هر روز شادتر از روز قبل باشیم.

۱ دیدگاه

 
ir
amir | ۴ سال پیش
کلا هر چه باداباد
۰
۰
 

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید