امروز: شنبه, ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ برابر با ۱۷ شوّال ۱۴۴۵ قمری و ۲۷ آوریل ۲۰۲۴ میلادی
کد خبر: 287982
۳۰۲
۱
۰
نسخه چاپی

می خواهید سالم سفر کنید؟ 5 نکته را رعایت کنید

می خواهید سالم سفر کنید؟ 5 نکته را رعایت کنید

در سفر امسال، ممکن است از خود بپرسید که چگونه در حین سفر سالم بمانید. مطمئناً، بیمار شدن می‌تواند سفر شما را تحت تاثیر قرار دهد.

گذراندن وقت در فرودگاه‌ها یا مکان‌هایی که مردم در آن جمع می‌شوند، خطر ابتلا به سرماخوردگی یا آنفولانزا را افزایش می‌دهد. خوشبختانه چندین راه آسان برای جلوگیری از ابتلا به ویروس در حین انتقال وجود دارد. در اینجا پنج نکته - مانند خوردن غذاهای تقویت کننده سیستم ایمنی - وجود دارد که به شما کمک می کند در طول سفرهای تعطیلات خود خوب بمانید.

1. واکسن آنفولانزا بزنید

دریافت واکسن آنفولانزا کاملاً بهترین راه برای کاهش احتمال ابتلا و انتشار آنفولانزا است. واکسن آنفولانزا سیستم ایمنی شما را تقویت می کند تا به بدن شما کمک کند تا با ویروس هایی که باعث آنفولانزا می شوند مبارزه کند.

حدود دو هفته طول می‌کشد تا واکسن آنفولانزا از بدن محافظت کند، بنابراین سعی کنید در اسرع وقت واکسن آنفولانزا را دریافت کنید. خوشبختانه، واکسن های آنفولانزا به راحتی در بسیاری از مکان ها، احتمالاً حتی در داروخانه محلی شما، در دسترس هستند. پزشک شما همچنین می تواند واکسن را تجویز کند.

2. از میکروب ها دوری کنید

بیشتر ویروس‌ها و باکتری‌های مسری با لمس سطح آلوده منتقل می‌شوند. تنها گرفتن دستگیره در توالت هواپیما و سپس لمس چشم، بینی یا دهان برای بیمار شدن شما کافی است. در اینجا نحوه جلوگیری از این اتفاق آمده است:

دست‌های خود از جمله ناخن‌هایتان را مرتب با آب و صابون یا ضدعفونی‌کننده الکلی بشویید.

از یک دستمال کاغذی برای باز کردن دستگیره درها یا بستن شیرهای آب استفاده کنید.

پس از دست زدن به چیزی که فرد بیمار ممکن است لمس کرده باشد از دست زدن به بینی، دهان یا چشم خودداری کنید.

از دستمال‌های ضدعفونی‌کننده برای گرفتن دسته‌ها، میزهای سینی و سایر سطوح استفاده کنید.

حداقل 2 متر از هر کسی که بیمار به نظر می رسد یا سرفه یا عطسه می کند فاصله بگیرید.

3. هیدراته بمانید

هیدراته ماندن برای سفر سالم بسیار مهم است، به خصوص اگر در حال پرواز هستید. غشاهای مخاطی در بینی شما بخشی از دفاع طبیعی بدن شما در برابر باکتری ها و ویروس ها هستند.

هوای داخل کابین هواپیما بسیار خشک است. کم‌آبی و هوای خشک می‌تواند مجرای بینی را خشک کند، که می‌تواند شما را بیشتر در معرض عطسه‌های آنفولانزای همسفران قرار دهد.

هنگام سفر حتما آب بطری همراه داشته باشید و از نوشیدنی های حاوی کافئین و الکل خودداری کنید.

4. به اندازه کافی بخوابید

خواب کافی به تقویت سیستم ایمنی بدن کمک می کند. کلینیک مایو می گوید که کمبود خواب خطر ابتلا به بیماری را افزایش می دهد.

سعی کنید یک روز قبل از سفر شب خوب بخوابید و تا جایی که ممکن است در سفر برنامه خواب منظمی داشته باشید. در اینجا چند نکته وجود دارد که به شما کمک می کند هفت تا نه ساعت خواب توصیه شده را در هر شب داشته باشید:

  • اتاق خود را در شب خنک نگه دارید.
  • مصرف کافئین و الکل خود را به حداقل برسانید.
  • حداقل یک ساعت قبل از رفتن به رختخواب از وسایل الکترونیکی مانند گوشی های هوشمند و کتابخوان های الکترونیکی خودداری کنید.
  • با چشم بند و گوش گیر سفر کنید و در حین حمل و نقل کمی استراحت کنید.

5. سالم بخورید

حفظ یک رژیم غذایی خوب شما را در تمام طول سال سالم نگه می‌دارد، به ویژه در سفر. خوردن یک رژیم غذایی متعادل، با تمرکز بر غذاهای کامل و تقویت‌کننده سیستم ایمنی، به تقویت سیستم ایمنی بدن و مبارزه با عفونت کمک زیادی می‌کند.

  • منبع
  • حقوق نیوز

دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید