امروز: شنبه, ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ برابر با ۱۰ شوّال ۱۴۴۵ قمری و ۲۰ آوریل ۲۰۲۴ میلادی
کد خبر: 279034
۸۹۸
۱
۰
نسخه چاپی

پاسخ به سوالات مهم پریود شما

پاسخ به سوالات مهم پریود شما

پاسخ به 12 سوالات مهم درباره پریود شما

اگر یک دوره پریود را رد کنم چه می شود؟

آروم باش. طبیعی است که قاعدگی شما طبیعی نباشد - به خصوص در چند سال اول پس از شروع قاعدگی. استرس، ورزش و بیماری همگی می توانند باعث از دست دادن یکی شوند. در صورت افزایش یا کاهش وزن زیاد ممکن است اتفاق بیفتد. البته در صورت بارداری نیز ممکن است این اتفاق بیفتد. اگر بیش از دو مورد را پشت سر هم رد کردید، به پزشک خود مراجعه کنید.

آیا تامپون باعث سندرم شوک سمی می شود؟

تامپون به ندرت باعث عفونت هایی می شود که منجر به سندروم شوک سمی می شود. برای کاهش احتمال ابتلا به عفونت، تامپون خود را هر 4 ساعت عوض کنید. تامپون نازک تری هم بپوشید. اگر 2 تا 3 روز پس از شروع قاعدگی تب، لرز، اسهال، حالت تهوع یا بثورات پوستی دارید، به پزشک مراجعه کنید.

آیا پریود من خیلی سنگین است؟

احتمالاً آنقدر که به نظر می رسد نیست. اکثر زنان در هر دوره حدود 3-4 قاشق غذاخوری خون از دست می دهند. اگر بیش از 10 پد یا تامپون در روز استفاده می کنید، یا هر ساعت یک تامپون یا پد خیس می کنید، با پزشک خود صحبت کنید.

پریود من چقدر باید طول بکشد؟

برای اکثر زنان، 3 تا 5 روز ادامه دارد. اگر  برای شما اینطور نیست، نگران نباشید. یک می تواند تا 2 روز از 7 روز طول بکشد. اگر بیش از 7 روز متوالی خونریزی دارید، با پزشک خود صحبت کنید.

چرا اندازه های مختلف تامپون؟

تامپون های مختلف از سبک یا باریک گرفته تا معمولی، فوق العاده و فوق العاده پلاس، می توانند مقادیر متفاوتی را جذب کنند. بر اساس میزان خونریزی خود را انتخاب کنید. از تامپون سنگین‌تر از حد نیاز استفاده نکنید. به یاد داشته باشید که هر 4 ساعت پدها و تامپون های خود را عوض کنید. در شب از پد استفاده کنید تا رشد باکتری ها را روی تامپون خود کاهش دهید.

آیا می توانم در طول دوره باردار شوم؟

شما می توانید در هر زمانی، حتی زمانی که خونریزی دارید، باردار شوید. اگر این را نمی خواهید، با پزشک خود در مورد استفاده از انواع روش های پیشگیری از بارداری، صرف نظر از اینکه در چه زمانی از ماه است، صحبت کنید. همچنین محافظت از خود در برابر بیماری های مقاربتی مهم است، بنابراین با پزشک خود مشورت کنید تا مطمئن شوید که رابطه جنسی ایمن دارید.

چگونه از شر درد شکم خلاص شوم؟

مسکن هایی مانند استامینوفن، ایبوپروفن یا ناپروکسن را امتحان کنید. همچنین می توانید از یک پد گرم کننده برای کمر یا شکم خود استفاده کنید. افزایش هیدراتاسیون و اجتناب از کافئین می تواند کمک کننده باشد. و یک حمام آب گرم نیز ممکن است به شما کمک کند احساس بهتری داشته باشید.

چرا در طول دوره خود احساس سیری می کنم؟

وقتی پریود می شوید، بدن شما می تواند آب را نگه دارد و به شما احساس نفخ بدهد. وقتی شلوار جین شما کمی تنگ است، نمک را در رژیم غذایی خود کاهش دهید و کافئین را حذف کنید. همچنین می تواند به فعال ماندن کمک کند.

آیا استفاده از تامپون ضرر دارد؟

برای اکثر زنان نه. به یاد داشته باشید، واژن شما برای کشش ساخته شده است (به زایمان فکر کنید). باید فضای زیادی برای قرار گرفتن تامپون وجود داشته باشد. اگر درد دارد، آن را مجبور نکنید، به خصوص اگر اولین بار است که از آن استفاده می کنید. یک تامپون جذب سبک تر ممکن است بهتر عمل کند.

چرا من هوس غذای ناسالم دارم؟

ما مطمئن نیستیم که دقیقاً چه چیزی باعث هوس‌ها و سایر علائم می‌شود، اما به نظر می‌رسد که هورمون‌ها در این امر دخیل هستند. برخی از خانم ها وقت پریودشان واقعاً غذاهایی مانند بستنی، شکلات و چیپس سیب زمینی می خواهند. به چیزی شیرین نیاز دارید؟ در عوض به سراغ میوه ها بروید. غذاهای چرب، سرخ شده یا چرب می خواهید؟ غذاهای چرب سالم تری مانند ماهی سالمون، آجیل یا آووکادو را انتخاب کنید.

چگونه می توانم علائم سندروم قبل از قاعدگی را کنترل کنم؟

ممکن است بخواهید یک هفته قبل از قاعدگی ورزش کنید، غذاهای شور را حذف کنید و کافئین را کاهش دهید. اگر خلق و خوی شما هنوز مشکل است، با پزشک خود صحبت کنید. آنها ممکن است به شما توصیه کنند که دارو مصرف کنید.

پریود به این معنی است که من باردار نیستم، درست است؟

نه همیشه. گاهی اوقات زنان هنوز هم ممکن است در اوایل بارداری خونریزی کنند. اگر خونریزی به نظر نمی رسد مانند یک دوره منظم باشد، یا اگر حالت تهوع یا خستگی دارید، ممکن است بخواهید به پزشک خود مراجعه کنید یا آزمایش بارداری بدهید.

  • منبع
  • حقوق نیوز

دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید