امروز: پنج شنبه, ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ برابر با ۰۸ شوّال ۱۴۴۵ قمری و ۱۸ آوریل ۲۰۲۴ میلادی
کد خبر: 276367
۲۴۹۶
۱
۰
نسخه چاپی

چرا نباید ایستاده غذا خورد؟

چرا نباید ایستاده غذا خورد؟

مضرات ایستاده غذا خوردن

اینکه چه غذایی بخوریم نکته ی بسیار مهمی است، اما نباید فراموش کنیم که نحوه ی غذا خوردن ما نیز بسیار مهم است. یکی از مسائلی که می تواند مشکلات گوارشی برای ما ایجاد کند، ایستاده غذا خوردن است.

ایستادن غذا خوردن می تواند باعث پرخوری شود

بعضی افراد معتقدند که ایستاده غذا خوردن می تواند به شما در از دست دادن وزن بیشتر از نشسته غذا خوردن کمک کند. با این حال، متضاد آن ممکن است درست باشد.

با وجود اینکه ایستادن میتواند حدود 50 کالری بیشتر از نشستن مصرف کند این امر لزوماً برای ایجاد تغییر در زمان به اندازه کافی نیست.

این به این دلیل است که اکثر مردم وعده های غذایی خود را نسبتاً سریع می خورند. بنابراین در بهترین حالت، مصرف یک وعده غذایی که در حال ایستادن است ممکن است به شما کمک کند تا حدود 12-25 کالری اضافی را بسوزانید.

در مقابل، نشستن برای وعده غذایی با احتمال بیشتری سرعت غذا خوردن را کاهش می دهد و به طور بالقوه کاهش تعداد کالری که شما مصرف می کنید تا حدی بیشتر است.

مطالعات متعدد نشان می دهد که خوردن غذا به آرامی می تواند اشتها را کاهش دهد و احساسات سیری را افزایش دهد که هر دو می توانند کل کالری مصرف شده در طی وعده غذایی را کاهش دهند. این ممکن است به خوردن 88 کالری کمتر در هر وعده غذایی شود.

نشستن برای یک وعده غذایی همچنین ممکن است به مغز شما کمک کند که یک وعده غذایی واقعی را مصرف کنید و احتمال بیش از حد غذا خوردن در طی وعده غذایی را کاهش می دهد.

ایستاده غذا خوردن ممکن است باعث نفخ شود

در بعضی موارد، خوردن غذا هنگام ایستادن ممکن است از هضم صحیح جلوگیری کند.

بخشی از آن این است که خوردن غذا هنگام ایستادن موجب می شود مردم به سرعت سریع غذا بخورند. این می تواند میزان هوای بلعیده شده در طی وعده غذایی را افزایش دهد و به طور بالقوه گاز و نفخ دار شدن را افزایش می دهد.
همچنین موقعیت بدن شما مستقیم تر و هضم سریع تر می شود.

هضم سریع تر می تواند مشکل ساز باشد زیرا این امر زمان کمتری را برای مواد مغذی در تماس با دیواره روده ایجاد می کند و باعث می شود که بدن برای جذب آنها مشکل تر باشد.

هنگامی که کربوهیدرات ها به طور ضعیف هضم می شوند آنها در روده تحریک می شوند و باعث گاز و نفخ می شوند.

افرادی که وعده های غذایی خود را سریع و یا در طول و یا بلافاصله پس از خوردن غذا قدم می زنند غذای خود را 30٪ سریعتر هضم می کنند. این ممکن است احتمال هضم کربوهیدرات را ضعیف، گاز و نفخ را افزایش دهد.

ایستاده غذا خوردن و افزایش وزن

مطالعات محققان دانشگاه سوری در انگلیس نشان می دهد که ایستاده غذا خوردن سبب افزایش وزن، به ویژه در افرادی که تحت رژیم هستند می شود.

راه رفتن یکی از مهمترین دلایل حواس پرتی است. همین امر سبب می شود که فرد تمرکزی روی خوراکی نداشته باشد و دیرتر سیر شود. از طرفی فردی که هنگام غذا خوردن راه می رود، خود را قانع می کند که در حال ورزش است؛ بنابراین بیشتر از حد معمول غذا می خورد و این موضوع در دراز مدت سبب افزایش وزن می شود زیرا میزان کالری دریافتی فرد بیش از کالری که از دست می دهد، می باشد.

  • منبع
  • رژیم سلامتی
  • سایت پزشکان ایران

دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید