امروز: شنبه, ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ برابر با ۱۰ شوّال ۱۴۴۵ قمری و ۲۰ آوریل ۲۰۲۴ میلادی
کد خبر: 279979
۹۱۴
۱
۰
نسخه چاپی

چه ارتباطی بین سلامت جسمانی و سلامت روان وجود دارد؟

سلامت روانی و جسمی

رابطه بین سلامت روانی و جسمی

برای اکثر مردم، سلامت جسمی و سلامت روان دو چیز کاملا متفاوت هستند.

در حقیقت، سلامت جسمی و سلامت روان ارتباط بسیار پیچیده ای دارند. وقتی از سلامت روانی خوبی برخوردار باشید، سلامت جسمانی شما نیز می تواند بهبود یابد. در عین حال، زمانی که از سلامت جسمانی خوبی برخوردار باشید، سلامت روان شما نیز می تواند بهبود یابد.

با ارتباط سلامت جسمی و روانی و درک اینکه چگونه آنها بر یکدیگر تأثیر می‌گذارند و اهمیت بهینه‌سازی هر دو، می‌توانید زندگی شادتر، سالم‌تر و رضایت‌بخش‌تری داشته باشید.

وقتی سلامت روان یک فرد کاهش می یابد چه اتفاقی می افتد؟

وقتی در وضعیت روانی خوبی هستید، می توانید از نظر جسمی سالم بمانید. در واقع، مطالعات نشان می دهد که داشتن دیدگاه مثبت به زندگی می تواند خطر سکته های قلبی و مغزی را کاهش دهد. علاوه بر این، مطالعات نشان می دهد که شادی به کاهش سطح التهاب در بدن کمک می کند.

از سوی دیگر، زمانی که سلامت روانی شما شروع به کاهش می کند، سلامت جسمانی شما نیز می تواند از این روند پیروی کند. به عنوان مثال، تحقیقات نشان می دهد که افسردگی با سرطان، درد مزمن، مشکلات تیروئید، بیماری قلبی و حتی ام اس مرتبط است.

سلامت روانی خوب می تواند کمک زیادی به شما در داشتن یک زندگی سالم تر و لذت بخش تر کند.

7 نکته برای بهبود سلامت روانی و جسمی

اکنون که ایده بهتری در مورد ارتباط ذهن و بدن و نحوه ارتباط سلامت جسمی و روانی دارید، بیایید به نکاتی نگاه کنیم که می‌توانید از آنها برای بهبود سلامت ذهنی و جسمی خود و داشتن زندگی کامل استفاده کنید.

1. وعده های غذایی سالم تری بخورید

اگر با سلامت روحی یا جسمی خود دست و پنجه نرم می کنید، یک راه حل نسبتا آسان می تواند وجود داشته باشد: آگاهانه تصمیم بگیرید که وعده های غذایی بهتری بخورید. با کنار گذاشتن غذاهایی مانند فست فود، نوشابه و تن‌ها شکر و مصرف بیشتر گوشت، سبزیجات، میوه‌ها و غلات کامل، می‌توانید خلق و خوی خود را بهبود ببخشید، خطر ابتلا به سرطان را کاهش دهید و سلامت روده خود را از جمله مزایای سلامتی دیگر بهبود بخشید.

2. به طور منظم ورزش کن

ورزش منظم می تواند با کمک به کاهش وزن و افزایش انرژی و استقامت، سلامت جسمانی شما را بهبود بخشد. در عین حال، ورزش همچنین می تواند به شما در بهبود سلامت روان - و به ویژه افسردگی و اضطراب کمک کند. هرچه از نظر جسمی احساس بهتری داشته باشید، دیدن جهان از دید مثبت آسان تر است. شما زمان کمتری را صرف رسیدگی به دردها می کنید و انرژی لازم برای انجام کارهای بیشتری را هر روز دارید.

3. شب راحت بخوابید

وقتی به اندازه کافی نمی خوابید، صبح ها احساس خوبی نخواهید داشت. ساده است. بدون خواب کافی، مجبور خواهید بود با انرژی کمتری کار کنید و ممکن است تمرکز کردن برایتان سخت تر شود. اگر به طور مداوم به اندازه کافی نخوابید، احتمال ابتلا به بیماری قلبی، دیابت و فشار خون بالا و سایر شرایط را افزایش می دهید.

با خواب کافی هر شب - بین هفت تا نه ساعت توصیه می شود - می توانید مهارت های یادگیری و حل مسئله خود را تقویت کنید و در عین حال دامنه توجه، خلاقیت و توانایی های تصمیم گیری خود را افزایش دهید.

4. از مواد مخدر یا الکل سوء استفاده نکنید

چیزی که ممکن است ندانید این است که مصرف الکل و مواد مخدر نیز با مشکلات سلامت روانی از جمله افسردگی، اضطراب و داشتن دیدگاه منفی کلی نسبت به زندگی مرتبط است.

با کنار گذاشتن مواد مخدر و الکل، سلامت روحی و جسمی خود را بهبود می بخشید.

5. ذهن آگاهی را تمرین کنید

بسیاری از ما زندگی را بدون توقف بوییدن گل رز می گذرانیم. با مجبور کردن خود به توجه بیشتر به لحظه حال، می توانید با بدن خود هماهنگ تر شوید، که می تواند به کاهش افسردگی و اضطراب کمک کند - و حتی به شما در مدیریت درد مزمن کمک کند. این همه با تمرین ذهن آگاهی امکان پذیر است، تمرین مراقبه ای که از آموزه های بودایی الهام گرفته شده است.

6. به ارائه دهنده مراقبت های اولیه خود مراجعه کنید

باید خود را به طور منظم به دفتر ارائه دهنده مراقبت های اولیه خود ببرید. سلامت شما می تواند به سرعت تغییر کند. هرچه زودتر تشخیص دهید که مشکلی در بدن شما وجود دارد، سریعتر می توانید در مسیر بهبودی قرار بگیرید. با ایجاد ارتباط قوی با پزشک مراقبت های اولیه و تعهد به آن، می توانید سلامت جسمی و روحی خود را افزایش دهید.

7. با یک درمانگر صحبت کنید

به طور مشابه، اگر با سلامت روحی یا جسمی خود دست و پنجه نرم می کنید، ممکن است به کمک بیشتری نسبت به چیزی که پزشک می تواند به شما بدهد نیاز داشته باشید. اینجاست که منطقی به نظر می رسد که با یک درمانگر مورد اعتماد که می تواند به شما کمک کند بر مشکلات غلبه کنید، طرز فکر خود را در مورد چیزها تغییر دهید و هر گونه مشکل سلامت روانی را که ممکن است تجربه می کنید مدیریت کنید، کاملا منطقی است.

از آنجایی که ارتباط قوی بین ذهن و بدن سالم وجود دارد، یک درمانگر می تواند به ویژه در حل مشکلاتی که با آن روبرو هستید مفید باشد. هنگامی که یک رابطه قوی با یک درمانگر دارید، کسی را خواهید داشت که در صورت نیاز به او تکیه کنید، که می تواند به شما کمک کند بدون توجه به اینکه چه موانعی سر راهتان قرار می گیرد، کیفیت زندگی خوبی داشته باشید.

  • منبع
  • حقوق نیوز

دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید