امروز: جمعه, ۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ برابر با ۱۶ شوّال ۱۴۴۵ قمری و ۲۶ آوریل ۲۰۲۴ میلادی
کد خبر: 262935
۸۲۶۴۷
۲
۰
نسخه چاپی

بعد از خوردن غذا با 4 اقدام به استقبال مرگ نروید

تاکنون در مقالات مختلفی درباره مواردی که بعد از صرف غذا نباید انجام داد، مطالب متعددی بیان شده است که برخی از آنها مبنا و پایه علمی صحیحی نداشتند. اما براستی چه کارهایی بعد از صرف غذا واقعا می توانند خطرآفرین و حتی مرگ آور باشند

 

بعد از خوردن غذا با 4 اقدام  به استقبال مرگ نروید
 

 

پایگاه خبری حقوق نیوز

4 کار که بعد از غذا خوردن نباید انجام داد

 ۱.حمام رفتن

پژوهشگران دریافته‌اند که پر بودن معده موقع استحمام، باعث آسیب رساندن به قلب و ریتم تنفسی، بروز سرگیجه و سردرد می‌شود. این مسئله بخصوص برای کودکان و نوجوانان به شدت خطرناک و دردسرساز است. گفتنی است، پر بودن معده در هنگام استحمام باعث می‌شود روده‌ها با سرعت کمتری مواد غذایی را هضم و از بدن دفع کنند. لذا بهتر است یک ساعت قبل از حمام رفتن از خوردن زیاد مواد غذایی خودداری شود.

 ۲. خوردن میوه

هرگز بعد از غذا میوه نخورید. این کار باعث می‌شود معده با هوا پر و باعث نفخ ‌شود. سعی کنید میوه را ۱ تا ۲ ساعت بعد از صرف غذا و یا یک ساعت قبل از غذا بخورید. زمانی که شما غذا می‌خورید باید به طور طبیعی ۱ ساعت تا ۷۰ دقیقه به هضم آن وقت بدهید که اگر بلافاصله بعد از خوردن غذا میوه مصرف شود هیچ کدام برای سلامتی شما مفید نیست.

 ۳. نوشـیدن چای

در میهمانی‌‌ها هنوز غذا تمام نشده، جلوی میهمان چای می‌گذاریم. چای می‌تواند محیط معده را اسیدی کند و تأثیر منفی بر مواد معدنی معده بگذارد. بعد از غذا مایعات باید با نیم تا یک ساعت فاصله مصرف شوند. چای از هر نوعی که باشد (سیاه، سفید و سبز)، محتوی موادی به نام تانن است. ترکیب‌های تانن اگر به فاصله کمتر از نیم ساعت بعد از مصرف غذا خورده شوند، به آهن موادغذایی می‌چسبند و مانع جذب آنها می‌شوند. به همین دلیل تا یک ساعت بعد از صرف غذا، چای ننوشید.

از آنجایی که آهن یکی از مواد معدنی لازم برای ساخت و تولید هموگلوبین‌ها هست برای همین هم وجود آن برای بدن ضروری است. خانم‌های جوان باید بیشتربه این مسئله دقت کنند، به خاطر اینکه آن‌ها به دلیل مصرف کمتر گوشت، عادت ماهانه و غیره آهن کمتری دارند. حداقل یک ساعت بعد از غذا چای بنوشید و کمی دارچین روی آن بپاشید تا کلی مواد مغذی عایدتان شود.

 ۴. خواب

خوردن غذا و خوابیدن بدون اینکه فعالیتی برای هضم غذا انجام دهید از اشتباهات بزرگ است. می‌تواند باعث زخم معده و گاهی سکته قلبی شود. در نظر بگیرید تمام مواد غذایی ناگهان به حالت سکون و استراحت در بیایند چقدر می‌تواند به بدن آسیب برساند. اگر بلافاصله بعد از صرف غذا بخوابید مواد غذایی که مصرف کرده‌اید به درستی هضم نمی‌شود.

بیشتر بخوانید:

نکات مهم کمک‌های اولیه به هنگام خفگی

اطلاعات کامل اسلیو معده (Gastric sleeve)

خواص آب چغندر قرمز

 

 

پایگاه خبری حقوق نیوز - تغذیه و رژیم درمانی

 

 

دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید