امروز: جمعه, ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ برابر با ۰۹ شوّال ۱۴۴۵ قمری و ۱۹ آوریل ۲۰۲۴ میلادی
کد خبر: 278423
۵۲۸۱
۷
۰
نسخه چاپی

رابطه جنسی مجازی | چرا رابطه جنسی مجازی، می تواند آسیب زا باشد؟!

شکل دیگری از رابطه جنسی، رابطه جنسی مجازی می باشد که با پیشرفت تکنولوژی رواج بیشتری پیدا کرده است.

رابطه جنسی مجازی

رابطه جنسی مجازی

رابطه جنسی مجازی نوعی از ارتباط جنسی است که افراد از طریق وسایل و ابزارهایی تلاش می‌کنند به تحریک و ارضای جنسی برسند. این در حالیست که این تماس تنها به صورت مجازی و به دور از یکدیگر است. این وسایل می‌تواند شامل پیامک، چت کردن، تلفن زدن و تماس تصویری باشد.

رابطه جنسی مجازی شامل ارتباط بین دو نفر است که برای انجام این کار به توافق رسیده‌اند و با رضایت از طریق گیرنده‌های الکترونیکی، همدیگر را تحریک کرده و اغلب با خودارضایی به ارگاسم می‌رسند. از طرفی رابطه جنسی مجازی باعث تسهیل در روابط نابهنجار دیگر مانند رابطه جنسی مجازی ضربدری شده‌ است.

اشکال مختلف رابطه جنسی مجازی

برخی افراد در مواقعی که از همسر یا شریک جنسی خود دور هستند اقدام به برقراری رابطه جنسی مجازی کرده و در این فرایند با همان شریک جنسی خود رابطه را برقرار می‌کنند.

برخی دیگر به طور کلی در دنیای واقعی روابط جنسی ندارند، یا حتی ممکن است هیچ گونه تماس و ارتباطی هم با جنس مخالف نداشته باشند و تنها راه ارضای جنسی‌شان همین شکل باشد.

برخی از افراد ممکن است در عین حال که در یک رابطه هستند، با فرد دیگری رابطه جنسی مجازی داشته باشند و در واقع به عنوان ابزاری برای خیانت از آن استفاده کنند.

برای برخی دیگر نیز رابطه جنسی مجازی یک تفریح و تنوع است که هر از گاهی آن را تجربه می‌کنند.

رابطه جنسی مجازی

دلایل روی آوردن به رابطه جنسی مجازی

افراد ممکن است به دلایل مختلفی رابطه جنسی مجازی داشته باشند. این دلایل به قدری متنوع هستند که نمی‌توان علت واحد و مشخصی را بیان کرد. درعین حال دلایل آن در هرکدام از اشکال گفته شده بالا می‌تواند متفاوت باشد. در مورد افرادی که رابطه عاطفی از راه دور دارند یا هنگام دوری از شریک جنسی شان دست به این اقدام می‌زنند، بعد مسافت و نیاز جنسی علل اصلی هستند. یعنی فرد صرفا برای رفع نیاز جنسی خود، با کمک شریک عاطفی‌اش رابطه جنسی مجازی برقرار می‌کند.

اما در مورد افرادی که در دنیای واقعی رابطه جنسی را تجربه نمی‌کنند و صرفا در محیط مجازی به دنبال آن هستند، می‌توان ناتوانی و ضعف فرد در برقراری روابط اجتماعی واقعی، عدم اعتماد به نفس کافی برای برقراری رابطه جنسی، ترس‌های فرد در مورد نزدیک شدن به جنس مخالف یا در یک رابطه واقعی قرار گرفتن، محدودیت‌های محیط اجتماعی و فرهنگی که در آن زندگی می‌کند و ممکن است دسترسی به جنس مخالف را برایش سخت کند، آسان‌تر بودن و توانایی ناشناس بودن در این محیط و موارد دیگر را نام برد.

برخی افراد هم به علت تنوع طلبی، ترس از اقدام به خیانت در دنیای واقعی، ترس از پیگیری‌های قانونی، آسان‌تر بودن و کمتر شدن بار مسئولیت نسبت به طرف مقابل و عدم لذت جویی کافی در رابطه‌ای که هستند شروع به برقراری روابط جنسی مجازی می‌کنند.

آسیب های رابطه جنسی مجازی

رابطه جنسی مجازی به خودی خود نمی‌تواند پدیده مضر و خطرناکی باشد. بلکه بافت و عللی که باعث می‌شود فرد به آن روی بیاورد و نحوه‌ای که از آن استفاده کند، می‌تواند مضر باشد. برای مثال فردی که به علت کمبود اعتماد به نفس و عزت نفس، در دنیای واقعی از خانم‌ها دوری می‌کند و در محیط مجازی شدیدا به دنبال رابطه جنسی مجازی است، می تواند شرایط خود را بدتر کند. در واقع این فرد به جای اینکه مشکلات ریشه‌ای خود را حل کند، با یک راه حل کوتاه مدت، مشکل را از پیش پای خود بر می‌دارد.

اعتیاد به این عمل و افراط در آن مانند هر کار دیگری شدیدا آسیب زاست و فرد را از مسیر و جریان عادی زندگی خارج می‌کند. هم چنین کسانی که از زندگی جنسی خود رضایت ندارند، اگر به جای کسب رضایت در دنیای واقعی به دنبال جبران در دنیای مجازی باشند، مسیر زندگی واقعی‌شان منحرف شده و از دستشان خارج می‌شود.

علاوه بر موارد گفته شده، رابطه جنسی مجازی می‌تواند فرصتی برای سو استفاده ایجاد کند. عکس‌ها یا ویدیوهایی که فرستاده می‌شود، می تواند برای فرد خطرناک باشند و این امکان را فراهم کند که فرد سو استفاده گر از این طریق فرد را تهدید نموده و فشار زیادی را به او وارد کند.

رابطه جنسی مجازی و مشکلات جنسی

رابطه جنسی مجازی برای مدت کوتاهی به ارضای نیازهای جنسی کمک می کند اما در بلند مدت می تواند اثرات مخربی بر عملکرد جنسی بر جای بگذارد. چرا که در هر حال در فرایند سکس چت فرد با خودارضایی به ارضای جنسی می رسد و هیچ محرک واقعی وجود ندارد. این مساله باعث می شود که فرد به مرور زمان دیگر نتواند در یک رابطه جنسی سالم و عادی به اوج لذت جنسی برسد و همواره مجبور به خودارضایی شود. از سوی دیگر باید بدانید که رابطه جنسی در صورتی به اوج کیفیت و رضایت جنسی طرفین می رسد که با محرک های عاطفی و پیوند عمیق بین دو نفر همراه باشد. عادت کردن به رابطه جنسی مجازی و غیر واقعی باعث می شود که کیفیت ارتباطات تان در روابط واقعی و رابطه جنسی تا حد زیادی کاهش پیدا کند.

رابطه جنسی مجازی

اعتیاد به رابطه جنسی مجازی

در نهایت این که بزرگ ترین خطر رابطه جنسی مجازی این است که فرد به آن اعتیاد پیدا کند. به مرور زمان فردی که توانایی برقراری ارتباط با جنس مخالف را ندارد، راهکار آنی حل مشکل و ارضای نیاز جنسی اش را در رابطه جنسی مجازی پیدا می کند. در نتیجه دیگر به سراغ کسب مهارت های ارتباطی نخواهد رفت و روز به روز بیش تر از قبل درگیر رابطه ناسالم مجازی می شود. نکته بسیار مهم این است که افرادی که به رابطه جنسی مجازی اعتیاد دارند، بیش تر از سایرین ممکن است که در دام افراد سودجو بیفتند و مورد آزار روانی قرار گیرند. در صورت اعتیاد به رابطه جنسی مجازی لازم است که با کمک یک درمان گر متخصص در جهت ترک و درمان آن اقدام نمایید. روانشناس به شما کمک می کند تا ریشه و دلایل تمایل به رابطه جنسی مجازی را در خود شناسایی کنید و برای حل آن ها اقدام نمایید. این گونه می توانید روابط خود را به دنیای واقعی معطوف نمایید و روابط سالمی را تجربه کنید.

رضایت طرفیت در رابطه جنسی مجازی بسیار مهم است و باید به آن توجه شود. درستی یا غلط بودن این نوع از رابطه و پیامدهای آن مساله ای بسیار گسترده است اما در صورتی که افراد بخواهند وارد این نوع رابطه جنسی شوند، ضروری است که هر دو نسبت به آن آگاه بوده و رضایت کامل داشته باشند. چراکه در این نوع رابطه امکان ضبط تصاویر وجود دارد پس رضایت هر دو باید باشد تا حریم شخصی نقص نشود و امکان سو استفاده برای طرفین فراهم نشود.

  • منبع
  • هنر زندگی

دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید