امروز: جمعه, ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ برابر با ۱۸ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۲۹ مارس ۲۰۲۴ میلادی
کد خبر: 267430
۷۱۲
۱
۰
نسخه چاپی
برایان تریسی

قانون هدف

می توان گفت که خلق مشتری و حفظ آنها هدف اصلی یک واحد تجاری است. به همین دلیل است که در شرکتهای موفق بیشترین وقت و انرژی مسئولان عالی رتبه صرف ایجاد مشتری و حفظ آنها می شود

قانون هدف
 

پایگاه خبری حقوق نیوز

قوانین تجارت

نظام تجاری ما بخشی از زندگی ماست. توانایی شما در درک کردن این موضوع که این نظام چگونه کار می کند، برای موفق شدن شما اهمیت قابل توجه دارد. ممکن است با فرا گرفتن این مفاهیم از کسانی که زحمت این یادگیری را به خود نداده اند، به مراتب به جلوتر حرکت کنید. نرخ تغییر در دنیای تجارت بسیار چشمگیر است و به مراتب بر شتاب آن افزوده می شود. شرکتها یکی پس از دیگری شکل می گیرند، به سرعت رشد می کنند، سهامشان در بازار به فروش می رسد و بعد کارشان متوقف می شود. شرکت دیگری آنها را می خرد و همه اینها گاه در عرض دو سه سال اتفاق می افتد. این شرایط قبلاً وجود نداشته اند. این نرخ تغییر چشمگیر اجتناب ناپذیر است و یکی از واقعیات دنیای تجارت امروزی به شمار می آید.

80 درصد تجارتهای جدید در دو سال اول فعالیت خود از بین می روند. بسیاری از شرکتهای بزرگ تری صورت خارجی پیدا می کنند. این میزان تغییر بدین معناست که فرصتهای نامحدودی برای مردم خلق وجود دارد. اینها کسانی هستند که قوانین موفقیت در تجارت را می شناسند. با به کار بردن این قوانین و اصول، در شرایطی قرار می گیرید که به سازمان و تشکیلات خود بیشتر خدمت کنید. این گونه در مسیر با سرعت زیاد به حرکت در می آیید و می توانید در عرض چند سال به اندازه موفقیت تمام مدت عمر دیگران موفق شوید.

بعضی از قوانین در همه تجارتها مصداق دارند. رعایت کردن این قوانین می تواند تفاوت میان موفقیت و شکست را در تجارت رقم بزند. اینها قوانین به اثبات رسیده، عملی، ساده و موثر هستند. هرچه بیشتر از این قوانین استفاده کنید، نتایج بهتری می گیرید.

قانون هدف

خیلی ها تصور می کنند که هدف هر تجارت رسیدن به سود است. اما، با آنکه رسیدن به سود می تواند هدف اشخاصی باشد که یک تجارت را شروع و یا در آن سرمایه گذاری می کنند، تجارت یک عنصر متفاوت است که هدفی از آنِ خود دارد. پیگیری برای رسیدن به سود نمی تواند تنها علت وجودی فعالیت یک موسسه تجاری باشد.

اولین نتیجه منطقی قانون هدف

می توان گفت که خلق مشتری و حفظ آنها هدف اصلی یک واحد تجاری است. به همین دلیل است که در شرکتهای موفق بیشترین وقت و انرژی مسئولان عالی رتبه صرف ایجاد مشتری و حفظ آنها می شود. سطح فروش و سودآوری یک شرکت بستگی به این دارد که سازمان و تشکیلات شرکت تا چه اندازه در خلق مشتری و حفظ او موفق عمل می کنند.
دومین نتیجه منطقی قانون هدف در تجارت

خیلی ها درباره نقش سود اطلاع درستی ندارند. بعضی از آنها احساس می کنند که سود و یا حتی پیگرد سود با حرص رابطه دارد. واقعیت این است که سود چیز خوبی است. این سود است که همه هزینه ها را پرداخت می کند. این سود است که دستمزدها، حقوقها، مالیات ها، سرمایه گذاری در محصولات جدید و رشد و توسعه و سایر هزینه های دیگر موسسات تجاری را پرداخت می کند.

هرکس مخالف کسب سود باشد، مخالف آینده کسانی است که در آن موسسه کار می کنند. جایی که سودی در کار نباشد، اشخاص نمی توانند آینده ای داشته باشند.

چگونه می توان بی درنگ از این قانون استفاده کنید:

1-مترصد فرصتهایی شوید تا شرکت خود را موفق تر سازید. توانایی شما در تاثیرگذاری روی سوددهی شرکت عامل اصلی تعیین کننده موفقیت در بلندمدت است. آیا ساختار قیمت و سود موسسه تجاری خود را می شناسید و از آن اطلاع دارید؟ سودآورترین محصول شما کدام است؟ سودمندترین مشتریان شما چه کسانی هستند؟ در کجا روی پولی که وارد شرکت شما می شود نفوذ و کنترل دارید؟

2-زمینه هایی را که می توانید مشتریان جدیدی خلق و آنها را برای خود حفظ کنید، مشخص نمایید. مترصد فرصتهایی باشید تا کالاها و خدمات جدیدی تولید کنید. راههایی بیابید تا وفاداری بیشتر مشتریان را برای خود خریداری کنید. همه روزه کاری بکنید که توانمندی شرکت شما در خلق مشتریان جدید و حفظ آنها افزایش یابد.

بیشتر بخوانید:

100 قانون برایان تریسی برای موفقیت در تجارت (قسمت اول - قوانین)

100 قانون برایان تریسی برای موفقیت در تجارت (قسمت دوم - قانون علت و معلول)

100 قانون برایان تریسی برای موفقیت در تجارت (قسمت سوم - قانون باور)

100 قانون برایان تریسی برای موفقیت در تجارت (قسمت چهارم - قانون انتظارات)

100 قانون برایان تریسی برای موفقیت در تجارت (قسمت پنجم - قانون جذب)

100 قانون برایان تریسی برای موفقیت در تجارت (قسمت ششم - قانون همخوانی و مطابقت)

100 قانون برایان تریسی برای موفقیت در تجارت (قسمت هفتم- قوانین موفقیت)

100 قانون برایان تریسی برای موفقیت در تجارت (قسمت هشتم - قانون کنترل)

100 قانون برایان تریسی برای موفقیت در تجارت (قسمت نهم - قانون تصادف)

100 قانون برایان تریسی برای موفقیت در تجارت (قسمت دهم - قانون مسئولیت)

 100 قانون برایان تریسی برای موفقیت در تجارت (قسمت یازدهم - قانون جهت)

قانون جبران

 قانون خدمت

قانون تلاش به کار رفته

قانون جبران بیشتر

قانون تدارک

 قانون کارایی جبری

قانون استمرار و تداوم

 

تهیه کننده: عاطفه کریمی

منبع: 100 قانون بی چون و چرا برای موفقیت در تجارت - برایان تریسی

پایگاه خبری حقوق نیوز - گزیده کتاب

دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید