امروز: پنج شنبه, ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ برابر با ۰۸ شوّال ۱۴۴۵ قمری و ۱۸ آوریل ۲۰۲۴ میلادی
کد خبر: 278484
۱۳۶۱
۱
۰
نسخه چاپی

7 زمان مناسب برای نوشیدن آب

با دانستن زمان و میزان هیدراته کردن، روحیه خود را تقویت کنید، وزن خود را کنترل کنید و تمرکز خود را افزایش دهید.

نوشیدن آب

نوشیدن آب

اگر یکی از اهداف شما نوشیدن آب بیشتر است، شما در راه سلامت بدن خود هستید. هر سلول بدن ما به آب احتیاج دارد.آب برای عملکرد گوارش، قلب، ریه ها و مغز شما بسیار مهم است.

دستورالعمل های زیادی در مورد میزان نوشیدن وجود دارد. سعی کنید در طول روز به طور مداوم آب بنوشید. در اینجا هفت نکته در مورد نوشیدن آب ذکر شده است:

1. هنگام بیدار شدن، یک تا دو فنجان آب مصرف کنید

به جای این که با چشم های بسته به دنبال قهوه بروید، ابتدا یک تا دو فنجان آب بنوشید. نوشیدن آب در حال حاضر می تواند شما را به حالت اولیه بازگرداند. و بعد از آن قهوه یتان را میل کنید. خبر خوب این است که این ماده نیز مایع محسوب می شود. اگرچه یک نوشیدنی کافئین دار است که تمایل به دهیدراتاسیون دارد. (با این وجود، قهوه جایگزین آب نیست.)

2. برای تنظیم گرسنگی، یک لیوان آب قبل از غذا ممکن است کمک کند

آب ممکن است در مدیریت وزن نقش داشته باشد. نوشیدن یک فنجان آب قبل از غذا می تواند به شما در احساس سیری بیشتر و جلوگیری از پرخوری کمک کند.

همچنین اگر یخ زده باشد بهتر است. یک مطالعه کوچک بر روی مردان در مجله اروپایی تغذیه در ژانویه 2019 نشان داد که شرکت کنندگانی که دو فنجان آب یخ زده در دمای 35 درجه فارنهایت می نوشیدند در مقایسه با گروه هایی که آب گرم یا گرم می نوشیدند، غذای کمتری مصرف کردند، زیرا دمای سرد هضم را کند می کند و ممکن است به کاهش اشتها کمک کند.

3. یک لیوان آب بخورید تا غذا را بهتر هضم کنید

نوشیدن آب با غذا به هضم غذا کمک می کند. نوشیدن آب در کنار غذاهای حاوی فیبر بسیار مهم است. فیبر از طریق دستگاه گوارش شما حرکت می کند و آب را جذب می کند و به تشکیل مدفوع کمک می کند و نظم را افزایش می دهد. بنابراین اگر بشقاب خود را با غذاهای گیاهی می پوشانید، آب نیز بنوشید.

آب نوشیدن

4. به جای قهوه برای درمان رکود بعد از ظهر، آب بنوشید

معمول است که شیب نیمه بعد از ظهر را تجربه کنید، یک حرکت رو به پایین انرژی که حدود ساعت 3 بعد از ظهر اتفاق می افتد. این رکود بسیاری را مجبور می کند تا پایان روز قهوه بخورند، اما این انتخاب نوشیدنی می تواند خواب شما را مختل کند. تحقیقات قبلی نشان می دهد حتی نوشیدن کافئین شش ساعت قبل از خواب، خواب را مختل می کند. دستیابی به یک میان وعده قندی می تواند اثرات نامطلوبی داشته باشد: یعنی سقوط انرژی پس از افزایش. به جای مراجعه به این راه حل های ناقص، علت اصلی، که ممکن است کم آبی بدن باشد را برطرف کنید. کم آبی بدن علاوه بر خستگی می تواند باعث عصبانیت، خصومت ، گیجی و افسردگی شود. بنابراین، تبدیل آب به یک عادت روزانه می تواند به اطمینان از پایداری انرژی و خلق و خوی شما کمک کند.

5. هنگامی که سردرد دارید، آب بنوشید

سردرد می تواند یکی از علائم کم آبی بدن باشد. علاوه بر این، می تواند حملات میگرنی را نیز تحریک کند. برای افراد مبتلا به میگرن، افزایش مصرف آب ممکن است به کاهش شدت، دفعات و مدت زمان میگرن کمک کند.

6. قبل، حین و بعد از ورزش به طور هوشمند هیدراته شوید

هیدراتاسیون یک یا دو روز قبل از تمرین شروع می شود. اطمینان حاصل کنید که در روزهای منتهی به تمرین به طور منظم آب می نوشید، به ویژه آنهایی که زیاد عرق می کنند. شما باید از هفته قبل از یک مسابقه استقامتی بر استراتژی هیدراتاسیون تمرکز کنید، زیرا آب بدن در مقدار کم می تواند عملکرد را کاهش دهد.

برای تمرینات متوسط (مانند دویدن در بیرون، پیاده روی سریع در صبح)، حدود 30 دقیقه قبل یک فنجان آب بنوشید و در حین ورزش نیز آب میل کنید. سپس مطمئن شوید که پس از اتمام تمرین بدن خود را به خوبی هیدراته کرده اید، تا جایگزین آن مقدار آبی شود که از طریق عرق از دست داده اید.

7. قبل از خواب یک یا دو جرعه آب بنوشید

قبل از خواب یک یا دو فنجان آب ننوشید (برای رفتن به دستشویی باید نصف شب بیدار شوید و این خواب شما را مختل می کند). با این حال، شب ها و یک لیوان آب را به بالین خود بیاورید و فقط در صورت تشنگی یک جرعه از آن را بنوشید. برای بسیاری از بیماران تحت دارو، یک عارضه جانبی شایع خشکی دهان است، بنابراین نگه داشتن آب در نزدیکی می تواند مفید باشد.

نکات مهم برای ایجاد عادت آب نوشیدن

1. بدانید که روزانه چند بطری آب برای نوشیدن نیاز دارید

شمارش فنجان، میلی لیتر و ... می تواند سخت باشد. یک روش ساده تر برای ردیابی این است که به خود بگویید که قصد دارید X عدد بطری بنوشید. به عنوان مثال: شما باید بطری 500 میلی لیتری خود را چهار بار پر کنید.

2. آب آشامیدنی را برای خود جالب تر کنید

هیچ مشکلی در این مورد وجود ندارد که با خوراکی های مفید و دلخواهتان به آب خود طعم دهید و آن را برای نوشیدن جذاب تر کنید. به عنوان مثال شما می توانید با استفاده از برش های میوه از جمله برش های پرتقال، توت فرنگی، لیموترش و... نوشیدن آب را برای خود جذاب تر کنید.

آب نوشیدن

3. آب را کنار تخت خود نگه دارید

این امر نه تنها برای هیدراته ماندن بلکه برای تقویت این عادت مهم است زیرا به عنوان یک یادآوری بصری برای شروع نوشیدن عمل می کند. علاوه بر این، اگر با آب شروع کنید، ادامه این عادت در طول روز آسان تر می شود.

  • منبع
  • حقوق نیوز

دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید