امروز: سه شنبه, ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ برابر با ۰۸ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۱۹ مارس ۲۰۲۴ میلادی
کد خبر: 274227
۴۲۰۲۳
۱۹
۰
نسخه چاپی

رابطه جنسی دهانی | فواید رابطه جنسی دهانی | عوارض رابطه جنسی دهانی در خانم ها و آقایان

رابطه جنسی دهانی نام گونه‌ای از آمیزش جنسی در انسان است که در آن تلاش می‌شود تا اندام شریک جنسی فرد با کمک دهان، دندانها، زبان و حلق شبیه‌سازی شود. در این گونه رفتار، مرد برای زن یا زن برای مرد یا هر دو به‌طور همزمان اندام جنسی طرف مقابل را به وسیله دهانشان تحریک می‌کنند.

رابطه جنسی دهانی و عوارض آن در خانم ها

رابطه جنسی دهانی یکی از بهترین راه حل ها برای تحریک شریک جنسی در سکس است که لذت بسیار بالایی برای طرفین دارد و باعث ارضا شدن دو طرف نیز می شود.

رابطه جنسی دهانی

رابطه جنسی دهانی رابطه ای است که به کمک زبان، دندان و حلق سعی می شود تا اندام جنسی شریک جنسی خورده شده و وی تحریک شود. اینگونه رابطه جنسی برای دو طرف لذت بخش می باشد و در همه جای دنیا امری مرسوم و شناخته شده است.

از روش رابطه دهانی می توان برای عشق بازی پیش از سکس استفاده نمود. همچنین خانم هایی که دوست ندارند باردار شوند، می توانند از این روش برای لذت بردن خود و شریک جنسیشان استفاده کنند. بنابراین این روش برای لذت بردن از رابطه جنسی روشی بسیار امن است اما باید توجه داشته باشید که به دلیل اینکه احتمال انتقال برخی از بیماری ها در این روش بالا است، باید حتما پیش از اینکار اندام جنسی خیلی تمیز شسته شود و از سالم بودن شریک جنسی خود مطلع شوید.

دلایل جسمی و روانی لذت بدن از رابطه دهانی در آقایان

تحریک آلت تناسلی آقایان به وسیله دهان، فشاری را بر روی آلت مردان ایجاد می‌کند که این فشار باعث تجمع خون در اندام جنسی او می‌شود که برای آقایان بسیار خوش‌آیند است که حالت تحریک را برای او به وجود می‌آورد. علاوه بر این حرکت ورود و خروج آلت در دهان و فشاری که لب‌ها بر آن وارد می‌کند باعث به وجود آمدن این لذت می‌شود.

عامل روانی در مردان نقش بیشتری را برای لذت جنسی نسبت به عامل فیزیکی ایفا می‌کند. به صورتی که حتی می‌توانند بدون تماس فیزیکی به انزال برسند که معمولا این اتفاق در خواب برای آن‌ها می‌افتد. تحریک جنسی مردان می‌تواند در کمتر از چند ساعت به سرعت اتفاق بیفتد. در این بین رابطه دهانی در بعد روانی به این علت لذت بخش است که به مرد حس برتری را القا می‌کند و همچنین عملکرد همسر خودش را به علت دوست داشتن و فداکاری می‌داند. فکر به این نوع رابطه برای آن‌ها لذت بخش است به این دلیل یک واکنش مثبت در ذهن ایجاد می‌کند.

دلایل جسمی و روانی لذت بدن از رابطه دهانی در خانم ها

تحریک و برخورد لب و زبان با لبه‌های بیرونی اندام تناسلی بانوان به شدت می‌تواند برای زنان لذت بخش باشد که در تحریک و به ارگاسم رسیدن بدون دخول بسیار موثر است. در مواردی که واژن بانوان ترشح عادی و معمولی ندارد و خشکی واژن برای آن‌ها اتفاق می‌افتد، این نوع رابطه قبل از دخول می‌تواند به سهولت رابطه کمک کند.

اگرچه در زنان دو فاکتور لمس و احساس نقش بسیار مهمی در برانگیختکی و لذت جنسی دارد اما این به این معنی نیست که ذهنیت و تخیلات جنسی آن‌ها اهمیت نداشته باشد. این نوع رابطه برای زنان حس خوشایندی را ایجاد می‌کند که در نتیجه اعتقادی که همسرشان این لذت را به آن‌ها تقدیم کرده، به وجود آمده است. این موضوع در پرورش حس تعلق درونی هم نقش بسزایی دارد.

رابطه جنسی دهانی در دوران بارداری

شاید بسیاری از افراد با رابطه دهانی در دوران بارداری مخالف باشند. اما خانم ها و آقایان باید بدانند که دوران بارداری، دورانی بسیار حساس برای مادر و جنین است که ممکن است دخول کامل باعث آسیب رساندن به جنین شود. بنابراین رابطه دهانی در دوران بارداری یکی از بهترین نوع رابطه ها برای لذت بردن زن و مرد است. برای رابطه دهانی در دوران بارداری، باید این نکته را مد نظر داشته باشید که واژن زن نباید خیلی تحت فشار باشد و باید اینکار به آرامی صورت پذیرد. برای رابطه دهانی در دوران بارداری، حتما زوجین باید اندام تناسلی و دیگر قسمت های بدن خود را خوب تمیز کنند تا مادر و جنین دچار بیماری های شایع که از راه دهانی منتقل می شوند، نشوند.

فواید رابطه جنسی دهانی

فواید رابطه دهانی بسیار زیاد است و اگر زوجین اینکار را با دقت انجام دهند می تواند فواید بسیاری داشته باشد. یکی از فواید رابطه دهانی، لذت بردن خیلی زیاد زن و مرد در این نوع رابطه است.

از دیگر فواید رابطه دهانی، ایجاد تنوع در رابطه جنسی است که باعث می شود همیشه رابطه زوجین برای هم تازگی داشته و از هم لذت ببرند. یکی از فواید رابطه دهانی برای آقایان، پیشگیری از ابتلا به سرطان پروستات است که باعث می شود تا مرد با انزال از این طریق، کمتر به سرطان پروستات مبتلا شود.

برقراری رابطه اورال و انزال در مردان باعث می شود تا به کاهش درد در زنان کمک کند. زیرا اسپرم مرد حاوی دو ماده آندورفین و اکسی توسین است که به کاهش درد کمک می کنند.

انزال مردان در رابطه دهانی و خارج شدن اسپرم از آنها می تواند باعث کاهش روند پیری در پوست خانم ها شود. رابطه اورال می تواند باعث افزایش اعتماد به نفس در خانم ها و آقایان شود.

رابطه جنسی دهانی

نکات مهم برای رابطه جنسی دهانی ایمن

استفاده از روش های مانعی مثل کاندوم بهترین راه برای ایمن کردن رابطه جنسی دهانی است. افراد بسیاری که از ترشحات بدن خوششان نمی آید رابطه جنسی دهانی با کاندوم های طعم دار را بهتر می بینند.

وقتی مردی طی رابطه جنسی دهانی انزال می کند، اگر مایع خارج شده در کناره های دهان یا چشم های طرف مقابل بریزد، درصورتی که مبتلا به بیماری های مقاربتی باشد، احتمال انتقال آن را شدیداً افزایش می دهد.

در بسیاری از موارد، بیماری های مقاربتی می توانند حتی باوجود اینکه آلت تناسلی یا زبان کاملاً وارد واژن، دهان یا مقعد نشده است نیز انتقال یابند.

برخی محققان پیشنهاد می کنند که از مسواک زدن قبل از رابطه جنسی دهانی خودداری کنید چون باعث می شود زخم ها و خراش های کوچک احتمال انتقال بیماری های مقاربتی را افزایش دهند.

بیماری های رابطه جنسی دهانی

بیماری های آمیزشی مانند زونا، سوزاک، سفلیس، ورم پوستی، هپاتیت و بیماری های STD مانند ویروس اچ آی وی می توانند از راه آمیزش دهانی منتقل شوند. محاسبه دقیق نسبت انتقال این بیماری ها در مقابل رابطه واژینان و مقعدی غیر ممکن است زیرا بسیاری از افراد علاوه بر آمیزش دهانی از رابطه دیگری نیز استفاده می کنندکه این امر تعیین دلیل انتقال بیماری را غیر ممکن کرده است. احتمال انتقال بیماری از راه آمیزش دهانی، زمانی که آلت یا دهان هر یک از طرفین زخم، آفت و یا هر گونه جراحت دیگری داشته باشد بشدت افزایش می یابد.

نکته قابل توجه در این مورد این است که مسواک زدن پیش از رابطه دهانی به دلیل ایجاد زخم های کوچک بر روی لثه احتمال انتقال بیماری را افزایش می دهد.

بیماری های محتمل در آمیزش دهانی

عفونت

ترشحات واژن بستر مناسبی برای رشد باکتری و قارچ می باشد که از طریق رابطه جنسی دهانی می تواند به همسر ایشان انتقال یابد. همچنین در مجرای خروجی آلت مردانه مقدار اندکی ادرار باقی می ماند که بستر رشد باکتری است.

سوزاک

سوزاک از جمله بیماری هایی است که می تواند از طریق آمیزش دهانی منتقل شود. حلق و گلو بستر مناسبی برای سوزاک بوده و عفونت سوزاک حلق از متداول ترین عوارض آمیزش دهانی غیر ایمن است.

زونا

زونا از طریق تماس پوست با پوست حاوی زونا انتقال پیدا می کند. بر این اساس احتمال انتقال آن در رابطه جنسی بسیار بالاست. تبخال تناسلی نوعی زونا بوده و حتی ممکن است شما و یا همسرتان مبتلا به زونا باشد ولی خودتان نسبت به آن آگاهی نداشته باشید.

ویروس پاپیلوم انسانی (HPV) و سرطان های آن

طبق تحقیقات کالج مالمو که بین انجام آمیزش دهانی با شخصی که دارای ویروس پاپیلوم است انجام شده است، نشان داد که در این افراد خطر ابتلا به سرطان بیشتر است زیرا ۳۶ درصد بیماران سرطانی ویروس پاپیلوم را داشته اند. این ویروس منجر به سرطان های ناحیه گردن می شود.  ویروس HPV از سطح زگیل ها جدا می شود و هرگونه تماس مستقیم می تواند موجب انتقال آن شود.

ایدز (HIV)

ویروس اچ آی وی از طریق منی، ترشحات واژن و خون انتقال داده می شود. در نظر داشته باشید که بزاق در حالت عادی انتقال دهنده این ویروس نیست مگر در حالتی که درون دهان زخم یا خون باشد.

سفلیس

سفلیس یکی از بدترین مشکلاتی است که میتواند در صورت داشتن رابطه آمیزشی غیر ایمن ایجاد شود. این بیماری به علت وجود باکتری ترپونا پالیدوم بوجود می آید که جدی ترین راه انتقال آن از طریق آمیزش جنسی است. تحقیقات نشان داده که ۱۳ درصد سفلیس از طریق رابطه دهانی انتقال داده شده است. این انتقال معمولا از طریق انتقال زخم  با پوست یا غشای مخاطی صورت می گیرد.

عفونت مخمر

شواهد نشان می دهد که زنانی که بطور مداوم به عفونت مخمر واژینال مبتلا می شوند ممکن است آنرا از طریق رابطه جنسی دهانی دریافت کرده باشند.

در یک تحقیق مشخص شد که رابطه جنسی دهانی با بالا رفتن احتمال عفونت مخمر در ارتباط است. رابطه جنسی دهانی با کسی که مبتلا به عفونت مخمر است موجب برفک شده که نوعی عفونت مخمر در گلو می باشد. تماس دهانی با مخمر موجب بروز عفونت قارچی واژن نمی شود چون مخمر در دستگاه گوارش از بین می رود.

هرپس

هرپس یکی از شایع‌ترین بیماری‌هایی است که می‌تواند در رابطه دهانی ایجاد شود. شامل 2 نوع است که در نوع اول آن یک سری دانه قرمز مانند تبخال در دور دهان ایجاد می‌شود و در نوع دوم آن زخم‌های تناسلی ایجاد می‌گردد.

التهاب غیرسوزاکی NGU

اکثر میکروب هایی که موجب NGU می شوند می توانند از طریق رابطه جنسی دهانی منتقل شوند حتی اگر آلت تناسلی یا زبان کاملاً وارد واژن، دهان یا مقعد نشود و مایعات بدن جابه جا نشود. یک تحقیق استرالیایی رابطه جنسی دهانی را عامل مهمی در انتقال NGU معرفی کرده است.

کلامیدیا

رابطه جنسی دهانی نمی تواند دلیل اصلی بروز کلامیدیا تلقی شود اما احتمال آن وجود دارد. اگر واژن، گردنه رحم، مفعد، آلت تناسلی یا دهان با ترشحات یا مایعات عفونی تماس پیدا کند، احتمال انتقال وجود دارد.

  • منبع
  • ویکی پدیا
  • دکترسلام
  • بیتوته
  • ساعدنیوز
  • هنرزندگی
  • الوکاندوم

دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید