امروز: جمعه, ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ برابر با ۱۸ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۲۹ مارس ۲۰۲۴ میلادی
کد خبر: 276007
۱۴۵۷
۱
۰
نسخه چاپی

ماسک عسل | خواص عسل برای پوست | انواع ماسک عسل | 30 نمونه از ماسک عسل

عسل یک ماده‌ی غذایی بسیار خوشمزه، سالم و مغذی است. خواص غذایی و درمانی عسل برای سلامت بدن بر کسی پوشیده نیست.

ماسک عسل

عسل در آبرسانی طبیعی به پوست بسیار خوب عمل می‌کند و از آنجا که پاک‌کننده‌ی قوی و در یک کلام اکسیر جوان سازی پوست است، در تهیه‌ی اکثر کرم‌ها، صابون‌ها و محصولات زیبایی پوست به‌کار می‌رود.

عسل

عسل یکی از قدیمی‌ترین خوراکی‌هایی است که بشر شناخته‌است و قرن‌ها است که نه تنها به عنوان خوراکی استفاده می‌شود، بلکه خواص دارویی شگفت‌انگیزی دارد. یکی از فواید بسیار زیاد عسل برای سلامتی این است که می‌تواند برای درمان آکنه مفید باشد، جوش‌ها، جای زخم، و لکه‌ها را محو می‌کند و عموما ظاهر بهتری به پوست می‌دهد.

خواص عسل برای پوست

• آنتی اکسیدان موجود در عسل باعث درمان چین و چروک می شود و روند پیری پوست را کند می کند.

• هیدروژن پراکسید موجود در آن باعث روشن شدن پوست می شود.

• با استفاده از عسل می توانید هر نوع لک ،سیاهی،سوختگی و جای زخم را ازروی پوستتان از بین ببرید.

• باعث آبرسانی، نفوذ و حفظ رطوبت به لایه های زیرین پوست می شود.

• خاصیت آنتی باکتریال و ضد قارچی عسل از بروز جوش و آکنه جلوگیری می کند. این خاصیت از نفوذ میکروب به منافذ پوست جلوگیری کرده و باعث نابودی جوش ها و پاکسازی منافذ می شود.

• باعث لایه برداری ملایم پوست می شود که این عمل سلول های مرده را از پوست جدا می کند و جریان خون را زیر پوست افزایش می دهد. در نهایت باعث شادابی ،لطافت و درخشان تر شدن پوست شما می شود.

• خاصیت ضد التهابی آن قرمزی پوست را کاهش می دهد.

• تغذیه کننده ی عمیق پوست است.

• عسل به تنظیم PH پوست کمک می کند. PH پایین عسل رشد بسیاری از عوامل بیماری زا را متوقف می کند و به بهبود سریع تر زخم ها کمک می کند.

• وجود آنزیم ها، اسیدهای آمینه، مواد معدنی و ویتامین در عسل به آن خاصیت درمانی می بخشد و باعث بهبود زخم ،انواع سوختگی ها می شود.

30 مورد از ماسک عسل

1. ماسک عسل

عسل به تنهایی حاوی مواد و آنزیم‌های مفیدی است که به تغذیه و آبرسانی پوست کمک شایانی می‌کند. عسل با خاصیت کلاژن‌سازی خود باعث می‌شود قسمت‌های آسیب‌دیده با سرعت بیشتری ترمیم شود و از آنجایی که خاصیت جذب بالایی دارد به سرعت جذب سلول‌های پوستی می‌شود.

خواص ضد باکتریایی عسل باعث می‌شود که باکتری‌های سطح پوست را از بین ببرد و به علت خواص ضد التهابی‌ای که دارد قرمزی و سوزش پوست را تسکین دهد. همچنین باعث حفظ رطوبت پوست و جلوگیری از پیرشدگی آن می‌شود.

مواد مورد نیاز:  ۱ یا ۲ قاشق عسل طبیعی

نحوه‌ی استفاده: عسل را به آرامی روی پوست خود بمالید و ۲۰ تا ۳۰ دقیقه به آن فرصت دهید. سپس آن را با آب ولرم بشویید و به خوبی خشک کنید.

2. ماسک عسل و دارچین (درمان آکنه و جای جوش)

ماسک عسل و دارچین یکی از بهترین ماسک‌های خانگی برای درمان جای جوش و همچنین از بین بردن آکنه است.

خاصیت ضد باکتریایی عسل در کنار نقش از بین برندگی رادیکال‌های آزاد توسط دارچین، باعث می‌شود تاثیر خوبی بر روی جای جوش و خاصیت از بین برندگی برای آکنه داشته باشد.

مواد مورد نیاز: ۱ قاشق غذاخوری دارچین، ۲ قاشق غذاخوری عسل

نحوه‌ی استفاده: دارچین و عسل را در یک ظرف تمیز به خوبی با یکدیگر مخلوط کنید تا یک خمیر یک دستِ قهوه‌ای رنگ ایجاد شود.

ابتدا پوست خود را به خوبی تمیز و با آب گرم بشویید تا منافذ پوست باز شود، سپس آن را خشک کنید و ماسک را روی صورت خود بمالید. می‌توانید ماسک را فقط روی آکنه‌ها و یا جای جوش‌ها و یا بر روی تمام پوست بکشید.

بعد از ۱۵ تا ۲۰ دقیقه می‌توانید آن را با آب ولرم بشویید و با حوله خشک کنید.

3. ماسک عسل و سیب

سیب خواص تغذیه‌ای زیادی دارد و علاوه بر آن، می‌توانید در تهیه‌ی ماسک هم از سیب استفاده کنید. این یک ماسک ساده و بسیار مفید است

مواد لازم:  یک عدد سیب متوسط (ترجیحا ارگانیک)، ۴ تا ۵ قاشق غذاخوری عسل (ترجیحا ارگانیک) و آب ولرم.

روش استفاده: هسته‌های سیب را با قاشق خارج کنید و بقیه‌ی آن را در مخلوط‌کن بریزید تا کاملا ریز شود و به شکل پالپ نرم درآید. سپس ۳ تا ۴ قاشق غذاخوری عسل به این پالپ اضافه کنید. مقدار عسل به‌اندازه‌ی سیب و اینکه قصد دارید چه تعداد ماسک با آن درست کنید، بستگی دارد. اساسا مقدار عسل باید به اندازه‌ای باشد که به‌خوبی با پالپ مخلوط شود. آنها را خوب باهم ترکیب کنید تا خمیر یک‌دستی درست شود. حالا ماسک عسل و سیب شما آماده‌ی استفاده است.

یک لایه از ماسک را روی تمام صورت‌تان بمالید. ۱۰ تا ۱۵ دقیقه صبر کنید و اجازه دهید ماسک کمی خشک شود. سپس ماسک را با آب ولرم بشویید و منتظر نتایج باشید!

4. ماسک عسل، لیمو و ماست

این ماسک که کاملا از مواد طبیعی و خوراکی ساخته می‌شود درمان بسیار خوب دیگری برای درمان آکنه است.

مواد لازم: ۲ قاشق غذاخوری شیر تازه، ۲ قاشق غذاخوری عسل، آب تازه‌ی یک عدد لیمو ترش، ۱ قاشق غذاخوری ماست تازه و آب ولرم.

روش استفاده: تمام مواد تشکیل‌دهنده را به‌طور کامل در یک کاسه باهم مخلوط کنید تا غلظت یک‌نواختی مانند لوسیون پیدا کند.

یک لایه از این مخلوط را روی کل صورت و گردن‌تان بمالید. چند دقیقه صبر کنید تا خشک شود. سپس لایه‌ی دوم از ماسک را بمالید و آن‌قدر این روند را ادامه دهید تا مخلوط تمام شود. هنگامی‌که ماسک را روی تمام نواحی آکنه‌دار پخش کردید، حدود ۱۰ دقیقه صبر کنید و سپس تمام صورت‌تان را با آب ولرم بشویید.

5. ماسک عسل، آووکادو و ماست (آبرسانی پوست)

1 قاشق چایخوری عسل، 1 قاشق چایخوری آووکادوی له شده و ۱ قاشق چایخوری ماست پرچرب رابا هم مخلوط کنید. ماسک رابه صورت خود زده و ۲۰ الی ۳۰ دقیقه بعد آن رابا آب گرم بشویید. بدلیل ملایم بودن این ماسک صورت با عسل ، می توانید چندین مرتبه در هفته ازآن استفاده کنید.

ماسک عسل، آووکادو

6. ماسک عسل و آلوئه ورا (درمان آکنه و لکه‌های پوست)

شما می‌توانید با ترکیب عسل و آلوئه ورا، که خواص مفید بسیار زیادی برای پوست دارد، ماسکی فوق‌العاده برای صورت درست کنید که برای مراقبت کلی از پوست خوب است و درمان آکنه و لکه‌های پوستی مختلف نیز کمک می‌کند.

مواد لازم: ۱ قاشق غذاخوری ژل آلوئه‌ورا، ۱ قاشق غذاخوری عسل خام ارگانیک

روش استفاده: مواد اولیه را در یک ظرف به خوبی مخلوط کنید و روی صورت یا ناحیه‌ی مد نظر قرار دهید و بگذارید ۲۰ تا ۲۵ دقیقه بماند. با آب گرم شست و شو دهید.

7. ماسک عسل و سفیده تخم مرغ ( استحکام و تقویت پوست)

بخش زیادی از سفیده تخم مرغ را پروتئین‌هایی تشکیل می‌دهند که نقش اساسی در سلامت پوست دارند. در این بین کلاژن و الاستین دو پروتئینی هستند که باعث تقویت و استحکام پوست می‌شوند.

سفیده تخم‌مرغ همچنین باعث بسته شدن منافذ پوست می‌شود و از چرب شدن بیش از حد پوست که عامل اصلی در ایجاد آکنه و جوش است جلوگیری می‌کند. همچنین به عنوان نوعی لایه‌بردار عمل می‌کند که باعث پاک شدن پوست می‌شود.

ترکیب سفیده تخم مرغ و عسل به عنوان یک ماسک عالی عمل می‌کند که سرشار از مواد مغذی برای پوست است و باعث زیبایی آن می‌شود.

مواد لازم: ۱ قاشق غذاخوری عسل، ۱ سفیده تخم مرغ

روش استفاده: ابتدا سفیده تخم مرغ را داخل ظرفی بریزید و آن را با همزن و یا با یک چنگال به خوبی هم بزنید تا به رنگ سفید در بیایید. سپس عسل را به آن اضافه کنید و آن را به خوبی مخلوط کنید.

پس از شستشوی کامل پوست و خشک کردن آن ماسک را بر روی آن قرار دهید و بعد از ۲۰ تا ۳۰ دقیقه آن را بشویید و با حوله خشک کنید.

نکته: اگر پوست شما خشک است حتما باید از کمی روغن زیتون (یک قاشق چای خوری) استفاده کنید چون این ماسک باعث خشک شدن بیشتر پوست شما می‌شود. همچنین برای پوست‌ها خشک پیشنهاد می‌شود از ماسک زرده تخم مرغ استفاده شود.

8. ماسک عسل، کِلپ و آلوئه‌ورا

این ماسک برای درمان آکنه، بسیار مؤثرتر از ماسک قبلی است و می‌تواند نتایج بهتری داشته باشد.

مواد لازم: ۱ قاشق غذاخوری پودر کلپ، ۱ قاشق غذاخوری آب یا پالپ آلوئه‌ورا (نه شیرابه یا لاتکس آلوئه‌ورا) و ۱ قاشق غذاخوری عسل.

روش استفاده: هر سه ماده‌ی تشکیل‌دهنده را به‌خوبی باهم مخلوط کنید تا ترکیب یک‌دست و نرمی به‌دست آید. قبل از استفاده اجازه دهید حدود ۱۰ دقیقه بماند.

یک لایه از این ماسک را روی صورت و سایر نواحی آکنه‌دار بمالید. اجازه دهید ۱۵ تا ۲۰ دقیقه روی پوست‌تان بماند و سپس با آب ولرم بشویید. چند دقیقه بعد، صورت‌تان را دوباره با آب سرد بشویید.

9. ماسک عسل و روغن درخت چای

ماسک عسل و روغن درخت چای نیز به درمان آکنه کمک می‌کند. جزئیات آن از این قرارند:

مواد لازم: ۲ قطره اسانس درخت چای، و ۱ قاشق غذاخوری عسل.

روش استفاده: فقط کافی است دو ماده‌ی تشکیل‌دهنده را خوب باهم مخلوط کنید.

این ماسک را روی کل صورت یا فقط نواحی آکنه‌دار بمالید. ۱۵ تا ۲۰ دقیقه صبر کنید و سپس با آب ولرم بشویید. برای دست‌یابی به نتایج بهتر، این کار را ۲ تا ۳ بار در هفته تکرار کنید.

10. ماسک عسل و آسپرین

ممکن است این ماسک به‌علت وجود آسپرین در آن کمی عجیب‌و‌غریب به‌نظر برسد، چون ما سعی کردیم در تمام ماسک‌ها تا حد ممکن از مواد ارگانیک و طبیعی استفاده کنیم اما به‌کار بردن ماسک عسل و آسپرین برای درمان آکنه نیز راه‌حلی مؤثر و آسان است.

مواد لازم: ۱ یا ۲ عدد قرص آسپرین، ۱ قاشق غذاخوری عسل و آب کافی برای حل کردن قرص‌های آسپرین.

روش استفاده: اول قرص‌های آسپرین را در آب حل کنید، سپس عسل را اضافه و به‌خوبی مخلوط کنید. اجازه دهید این مخلوط ۲ تا ۳ دقیقه بماند.

ماسک را روی صورت‌تان (به‌خصوص نواحی آکنه‌دار) بمالید و اجازه دهید ۱۰ تا ۱۵ دقیقه روی پوست‌تان بماند. سپس صورت‌تان را با آب ولرم و پس از آن دوباره با آب سرد بشویید.

ماسک عسل

11. ماسک عسل و لیمو (نرم کننده و مناسب پوست‌های چرب)

ماسک عسل و لیمو را می‌توان یکی از پرکاربردترین ماسک‌های پوستی به شمار آورد که علاوه برآن برای شفافیت مو‌ها نیز بسیار مفید است.

خواص آنتی‌اکسیدانی عسل و لیمو باعث شده ماسک حاصل از این دو به عنوان مرهمی مناسب برای جلوگیری از چین و چروک و آکنه و همچنین نرم کننده و روشن کننده پوست به کار رود.

مواد لازم: ۱ قاشق غذاخوری عسل، ۱ قاشق غذاخوری آب لیموی‌ تازه

روش استفاده: پس از شستشوی کامل صورت و خشک کردن آن، ماسک را به مدت ۳۰ دقیقه بر روی پوست قرار دهید و بعد از آن با ولرم بشویید.

این ماسک برای کسانی که پوست چرب دارند بسیار مفید.

12. ماسک عسل و روغن زیتون (ضد پیری و از بین برنده خشکی پوست)

ترکیب عسل و روغن زیتون یک گزینه عالی برای بطرف کردن خشکی پوست و زیبایی و شفافیت آن است. روغن زیتون سرشار از ویتامین A, E, D است و به عنوان ماده‌ی پایه در ساخت بسیاری از مواد آرایشی استفاده می‌شود.

همچنین اسکوآلن نوعی مفید برای پوست است که در سلول‌های پوستی نیز وجود دارد و یکی از عوامل مهم در جلوگیری از پیری زودرس است. این ماده در کنار کلاژن‌های موجود در عسل باعث می‌شود پوستی جوان و شاداب داشته باشید.

مواد لازم: ۱ قاشق غذاخوری عسل، ۲ قاشق غذاخوری روغن زیتون

نحوه‌ی استفاده: روغن زیتون و عسل را در یک ظرف کاملا تمیز به خوبی مخلوط کنید تا به یک ترکیب یک دست برسید. سپس مخلوط را بر روی پوست صورت بمالید و حدود ۲۰ تا ۳۰ دقیقه به آن فرصت دهید و بعد آن را با آب ولرم بشویید و با حوله، کاملا خشک کنید.

از این ماسک می‌توانید برای مو‌ها‌ی خود نیز استفاده کنید.

13. عسل، آووکادو و بادام زمینی (لایه برداری)

۲ قاشق غذاخوری عسل را با ۲ قاشق غذاخوری بادام زمینی خرد شده و یک چهارم آووکادوی له شده ترکیب کنید. ماسک را روی صورت خود ماساژ داده و بعد از ۱۵ الی ۲۰ دقیقه با آب گرم بشویید. برای لایه برداری بیشتر، در حال شستشوی صورت تان، پوست خودرا با حرکات دورانی کوچک بـه آرامی ماساژ دهید.

14. ماسک عسل و ماست ( آبرسان پوست، مناسب برای پوست‌ها خشک)

ماست و عسل هر دو به عنوان آبرسان‌های پوست و همچنین روشن‌کننده پوست شناخته می‌شوند. ماست با دارا بودن اسید لاکتیک به لایه‌برداری و از بین بردن سلول‌های مرده کمک می‌کند. و با داشتن عناصر آلی و معدنی مختلف باعث تغذیه شدن سلول‌های پوششی می‌شود.

مواد مورد نیاز: ۱ قاشق غذاخوری عسل، ۱ قاشق غذاخوری ماست

نحوه‌ی استفاده: ماست و عسل را به خوبی با یکدیگر مخلوط کنید تا یک مخلوط یکنواخت تشکیل شود. پس از شستشوی کامل صورت ماسک را انگشتان و یا با یک برس تمیز برو روی صورت قرار دهید.

بعد از حدود ۲۰ تا ۳۰ دقیقه آن را با آب ولرم بشویید. این ماسک بسیار مناسب برای پوست‌ها خشک است.

15. ماسک عسل و خاک رس

خاک رس برای پوست عالی است. مثلا بنتونیت خاک رس خواصی دارد که برای از بین بردن آلودگی‌های پوست مفید است. هم‌چنین برای آکنه فوق العاده است چون خواص آنتی‌باکتریال دارد. شما می‌توانید از خاک رس سبز نیز استفاده کنید که برای پوست‌های چرب خوب است، یا خاک رس سفید (کائولن نیز نامیده می‌شود) که برای پوست‌های حساس، خشک و پیر بسیار لطیف و مناسب است.

مواد لازم: ۱ قاشق غذاخوری عسل خام ارگانیک، ۱ قاشق غذاخوری بنتونیت خاک رس (یا انواع دیگر خاک رس)، آب

روش استفاده: عسل را با کمی آب مخلوط کنید و به اندازه‌ی کافی به آن خاک رس اضافه کنید تا یک مایه به‌دست بیاورید. آن را روی صورت قرار دهید و بگذارید ۲۰ دقیقه بماند و سپس با آب گرم شست و شو دهید.

16. ماسک عسل، گلیسیرین و جوانه گندم

مواد لازم: یک عدد سفیده تخم مرغ, یک قاشق عسل, یک قاشق جوانه گندم, چند قطره گلیسیرین, چند قطره آب لیمو ترش

طرز استفاده: یک سفیده ی تخم مرغ را کاملا بزنید. یک قاشق عسل، یک قاشق جوانه ی گندم و چند قطره گلیسیرین و یکی دو قطره آب لیمو ترش برای بهتر شدن عطر ماسک به آن اضافه کنید. این مایع به صورت مخلوط کرم رنگی در می آید که اثرات فوق العاده ای در نرمی و لطافت پوست دارد.

17. ماسک عسل و زردچوبه (شفافیت پوست)

ماسک عسل و زردچوبه نیز یکی از ماسک‌های محبوب خانگی است که از آن برای درمان جوش‌ها و همچنین شفافیت و روشنایی پوست استفاده می‌شود.

زردچوبه غنی از کورکومین است که خاصیت ضد التهابی و آنتی اکسیدانی قویی دارد. ترکیت عسل و زردچوبه به صورت ماسک می‌تواند باعث روشنایی و شفافیت پوست شما شود.

مواد لازم: ۱ قاشق غذاخوری زردچوبه، ۱ قاشق غذاخوری عسل

نحوه‌ی استفاده: عسل و زردچوبه را به خوبی با هم مخلوط کنید تا یک خمیر زرد رنگ حاصل شود. حال پس از شستشوی صورت با آب گرم و خشک کردن آن، ماسک را به مدت ۲۰ تا ۳۰ دقیقه بر روی پوست قرار دهید و بعد از آن با آب ولرم بشویید و با یک حوله تمیز خشک کنید.

18. ماسک عسل و آووکادو (از بین برنده خشکی پوست)

ترکیب عسل و آووکادو درست مانند عسل و آلوئه‌ورا خواص زیادی برای پوست دارد. ترکیب این دو به عنوان ماسک می‌تواند به حفظ رطوبت پوست شما کمک کند و همچنین زبری و خشکی آن را از بین ببرد.

روغن‌های موجود در آووکادو و ویتامین‌های C و E آن در کنار خواص آنتی‌اکسیدانی و کلاژن سازی عسل به شما کمک می‌کند تا پوستی تمیز و نرم داشته باشید.

مواد مورد نیاز: ۲ قاشق غذاخوری عسل طبیعی، ۱ آووکادو رسیده

نحوه‌ی استفاده: پس از جدا کردن هسته آووکادو رسیده آن را له کنید و با دو قاشق عسل مخلوط کنید تا یک مخلوط یکپارچه حاصل شود. سپس بعد از شستشوی پوست و خشک کردن آن، ماسک را به مدت ۲۰ تا ۳۰ دقیقه بر روی پوست خود قرار دهید و بعد با آب ولرم بشویید.

19. ماسک عسل و روغن لیمو (روشن کردن پوست)

۱ قاشق غذاخوری عسل را دریک کاسه بریزید. ۲ تا ۳ قطره روغن لیمو بـه آن اضافه کنید. ماسک رابه صورت تان زده و بعد از ۱۵ الی ۲۰ دقیقه آن رابا یک لیف مرطوب و گرم پاک کنید.

20. ماسک عسل و نمک دریایی

نمک دریا برای پوست فوق‌العاده است. نمک به خاطر خواص آنتی‌باکتریال‌اش مشهور است و مانند یک لایه بردار فوق‌العاده عمل می‌کند تا سلول‌های مرده‌ی پوست را از بین ببرد و هم‌چنین به آن استحکام بدهد.

مواد لازم: ۱ قاشق غذاخوری عسل خام ارگانیک، ۱ قاشق غذاخوری نمک دریا، چند قطره روغن زیتون یا روغن‌های طبیعی دیگر

طرز استفاده: تمام مواد اولیه را در یک ظرف مخلوط کنید. ترکیب به‌دست آمده را با حرکت‌های دایره‌وار ملایم روی پوست مرطوب قرار دهید. بگذارید ۱۵ تا ۲۰ دقیقه بماند، سپس با آب گرم شست و شو دهید.

21. اسکراب صورت با عسل

این یک مایه‌ی ساده اما در عین حال موثر برای مالش صورت است که به لایه‌برداری سلول‌های مرده‌ی پوست کمک می‌کند و آن را دوباره جوان می‌کند.

مواد لازم: ۱ قاشق غذاخوری عسل خام ارگانیک، ۱ قاشق غذاخوری شکر دانه‌ریز یا جوش شیرین، چند قطره آب لیموی تازه (اختیاری)

طرز استفاده: تمام اجزا را با هم مخلوط کنید و آن را روی صورت قرار دهید. ترکیب را با ملایمت حدودا یک دقیقه به صورت ماساژ دهید و سپس بگذارید چند دقیقه‌ی دیگر بماند. با آب شست و شو دهید و از مرطوب‌کننده استفاده کنید.

22. اسکراب صورت عسل و جو دو سر

این یک اسکراب آسان دیگر است که با استفاده از خواص تسکین‌دهنده‌ی پوست که جو دو سر دارد، پوست را با ملایمت لایه برداری می‌کند.

مواد لازم: ۲ قاشق غذاخوری جو دو سر که در غذاساز یا مخلوط‌کن به خوبی پودر شده‌ است، ۱ قاشق غذاخوری عسل خام ارگانیک، ۱ قاشق غذاخوری روغن طبیعی از قبیل روغن نارگیل، روغن جوجوبا، یا روغن زیتون

طرز استفاده: تمام مواد اولیه را مخلوط کنید تا یک مایه‌ی غلیظ و چسبناک به‌دست بیاورید (در صورت لزوم روغن بیش‌تری اضافه کنید). با ملایمت ترکیب را حدود ۱ دقیقه به پوست ماساژ دهید و سپس بگذارید چند دقیقه‌ی دیگر بماند. با آب گرم شست و شو دهید.

23. ماسک عسل و قهوه (روشن شدن چهره)

قهوه پوست‌تان را روشن و خطوط مشخص چهره‌تان را کمرنگ می‌کند. و از این رو به عنوان جزئی از ماسک صورت در ترکیب با عسل گزینه‌ی بسیار خوبی به شمار می‌آید. برای درست کردن این ماسک، یک قاشق غذاخوری قهوه‌ی آسیاب شده را با دو قاشق غذاخوری عسل ترکیب کند.

24. ماسک عسل و جوز هندی (رهایی از آکنه)

ماده‌ی دیگری که می‌تواند به رهایی از زخم آکنه کمک کند جوز هندی است. جوز هندی به محو کردن لکه‌ها کمک می‌کند. برای درست کردن این ماسک، دو قاشق غذاخوری عسل را با یک قاشق غذاخوری شیری و مقداری پودر جوز هندی ترکیب کنید.

25. ماسک عسل و روغن هسته‌ی میوه‌ی گل رز

روغن میوه‌ی گل رز حاوی اسیدهای چرب ضروری، ویتامین E، ویتامین C، و ب-کاروتن است. روغن هسته‌ی میوه‌ی گل رز توانایی نفوذ در لایه‌های عمیق پوست را دارد. اگر به طور منظم از این روغن استفاده کنید می‌تواند به مبارزه‌ی پوست‌تان با پیری کمک کند. دو قطره روغن میوه‌ی گل رز را با دو قاشق غذاخوری عسل محلوط کنید تا بتوانید این ماسک صورت را درست کنید.

ماسک عسل

26. عسل و موز (رهایی از چین و چروک و خطوط چهره)

موز حاوی پتاسیم، ویتامین E، و ‌‌ویتامین C است که به کاهش چین و چروک و شفاف‌سازی پوست کمک می‌کند. برای ساختن این ماسک صورت، یک عدد موز را بکوبید و آن را با چهار قاشق غذاخوری عسل مخلوط کنید.

27. ماسک عسل و روغن بابونه (برای پوست های حساس)

بابونه به خاطر خواص آرامبخش و تسکین دهنده‌اش معروف است. به خاطر خواص ضد التهابی و ضد عفونی کننده‌اش، موقتا سرخی، خشکی، و حساسیت پوست را از بین می‌برد. بابونه همچنین به از بین بردن زخم‌های جای جوش و جوش زدن‌های دوباره کمک می‌کند. چای بابونه مخزن آنتی اکسیدان است و از پوست در برابر رادیکال‌های آزاد محافظت می‌کند. برای درست کردن این ماسک، دو تا سه قطره روغن بابونه را با دو قاشق غذاخوری عسل مخلوط کنید. شما می‌توانید به جای روغن از چای بابونه نیز برای ساختن این ماسک استفاده کنید.

28. ماسک عسل، خیار و لیموترش

مواد اولیه: یک عدد خیار, دو عدد لیمو ترش, رنده شده پوست لیمو و یک قاشق عسل

طرز تهیه و مصرف: خیار را با پوست رنده کنید. دو عدد لیمو ترش را درون آن بچکانید و یک قاشق عسل نیز به آن اضافه کنید . می توان از رنده شده ی پوست لیمو هم در ماسک استفاده کرد . خیار باعث سفتی پوست و جلوگیری از افتادگی، خنک کنندگی و کاهش چین و چروک می شود.

29. ماسک عسل، هلو و زردآلو

مواد اولیه: یک عدد هلو, یک عدد زردآلو و یک قاشق عسل

طرز تهیه و مصرف: هلو و زردآلو را همراه با پوست له کنید و با یک قاشق عسل، مایعی خوشبو و مفید برای انواع پوست ها تهیه کنید.

30. ماسک عسل و اسطوخودوس (متعادل کردن پوست)

یک قاشق غذاخوری عسل خام یا عسل مانوکا (مقدار زیادی آنتی اکسیدان برای پوست) را با 2-3 قطره روغن اسطوخودوس مخلوط کنید. بگذارید 15-20 دقیقه روی صورت بماند. برای پاک کردن از دستمال مرطوب گرم استفاده کنید.

  • منبع
  • چطور
  • مجله روستایی
  • پارس ناز
  • بازده
  • کلینیک روانشناسی پندارنیک

دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید