امروز: جمعه, ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ برابر با ۱۸ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۲۹ مارس ۲۰۲۴ میلادی
کد خبر: 279024
۱۰۳۴
۱
۰
نسخه چاپی

آشنایی با موزه اورسی پاریس!

موزه اورسی (Musee d'Orsay) ، واقع در ساحل چپ پاریس در ایستگاه قطار Belle Époque که مشرف بر رود سن است و روبه روی موزه بزرگتر و معروف تر یعنی لوور قرار دارد.

موزه اورسی پاریس

آشنایی با موزه اورسی پاریس؛ضیافت هنر و زیبایی

موزه اورسی (Musee d'Orsay) ، واقع در ساحل چپ پاریس در ایستگاه قطار Belle Époque که مشرف بر رود سن است و روبه روی موزه بزرگتر و معروف تر یعنی لوور قرار دارد. این موزه مورد علاقه بسیاری از بازدید کنندگان است و در برگیرنده آثار با ارزش هنری سبک های امپرسیونیستی و پست امپرسیونیستی می باشد و در آن شاهد هنر هنرمندان بزرگی مانند ونسنت ون گوگ، کلود مونه، پل سزان، ادوارد مانه، ادگار دگا، پل گوگن، پیر آگوست رنوار و ... خواهید بود.

تاریخچه موزه اورسی

این موزه در سال 1900 و در محلی که قبلا یک ایستگاه قطار وجود داشته است ساخته شده است. این ساختمان علاوه بر 16 ریل و سایر زیرساخت های مربوط به عملیات قطار ، شامل یک هتل لوکس با 370 اتاق مهمان در گوشه جنوب غربی ساختمان بود که تا سال 1973 به کار خود ادامه داد.

اگرچه هتل دیگر وجود ندارد ، می توانید از رستوران بزرگ Belle Époque هتل ، که امروزه Le Restaurant نامیده می شود ، دیدن کنید و لوستر های کریستالی پر زرق و برق و سقف و دیوارهای تزئین شده و نقاشی شده را ببینید.پیشرفت های فناوری به زودی منجر به پیدایش قطارهای برقی طولانی شد و ایستگاه را برای مسافت های طولانی به دلیل مسیرهای بسیار کوتاه منسوخ کرد. تا سال 1939 ، این قطار فقط برای مسیر های کوتاه حومه قابل استفاده بود.

این ایستگاه در جنگ جهانی دوم کاربرد های زیادی داشت و به عنوان انبار پست ، مرکز مبادله اسرای جنگی ، مجموعه فیلم ، پارکینگ شهر ، محل ذخیره سازی ، حراج موقت، خانه تئاتر و یک مرکز نمایشگاهی پاپ آپ کار می کرد. در نهایت ، محافظه کاران غالب شدند. اجازه تخریب ایستگاه به منظور ساختن یک هتل بزرگ بین المللی در محل در سال 1971 رد شد و طی چند سال برنامه هایی برای تبدیل فضا به موزه ای متمرکز بر هنر از سال 1848 در حال اجرا بود. موزه جدید در 1 دسامبر 1986 بازبینی شد و مجموعه ها و محبوبیت آن از آن زمان افزایش یافته است.

موزه اورسی پاریس

نقاشی های امپرسیونیست و پست امپرسیونیست در موزه اورسی

در موزه اورسی نقاشی های امپرسیونیست را می تونید از نزدیک مشاهده کنید. برای تجربه تأثیر متقابل جذاب رنگها ، نور و اشکال بر روی بوم توسط هنرمندان امپرسیونیست و پست امپرسیونیست ، مستقیماً به گالری های سطح 5 موزه بروید ، جایی که اتاق بعد از اتاق پر از شاهکارهای خیره کننده را پیدا خواهید کرد. مهم نیست که چند بار عکس یا چاپی از این نقاشی ها دیده اید ، تجربه مشاهده آثار اصلی بسیار بهتر است. یک دوربین نمی تواند تفاوت های ظریف رنگ ، بازتاب نور و سه بعدی ضربه های قلم مو را بر روی بوم که در زندگی واقعی مشاهده می کنید ، ضبط کند.

مجموعه مبلمان تزئینی هنر نو در موزه اورسی

اگر چه این موزه بیشتر برای مجموعه های هنری خود شناخته می شود ، اما مجموعه مبلمان تزئینی این موزه بی نظیر است. این قسمت در بر گیرنده هنر استادانی چون گیمارد ، الکساندر شارپانتیه ، لویی ماژورل ، امیل گاله ، کارلو بوگاتی ، ویکتور هورتا ، فرانسوا روپرت کارابین ، آلفونس موکا ، لوئیس تیفانی ، چارلز پلومت و تعداد زیاد دیگری است.

موزه اورسی در حال حاضر قطعاتی از مجموعه وسیع هنر نو خود را در گالری ها و فضاهای بزرگ در طبقه همکف و طبقه دوم به نمایش می گذارد. حتی اگر فقط زمان کافی برای یک پیاده روی سریع دارید ، این کار را انجام دهید ، زیرا مجموعه اورسی بهترین مجموعه جهان است.

موزه اورسی پاریس

مجسمه آزادی در موزه اورسی

بعد از عبور از ورودی بلافاصله این مجسمه را خواهید دید. این مجسمه در سال 2011 به موزه اضافه شده است. این مجسمه ، مانند مجسمه آزادی در بندر نیویورک که توسط مردم فرانسه در سال 1886 به ایالات متحده داده شد ، توسط فردریک بارتولدی ساخته شد - اما برخلاف مجسمه اصلی که 46 متر است ، این مجسمه نه تنها 10 فوت بلند (کمی کمتر از 3 متر) و بیش از یک دهه پس از نسخه اصلی ایجاد شده است.

ساعت غول پیکر در موزه اورسی

موزه اورسی دارای سه ساعت غول پیکر است. Musée d'Orsay در واقع دارای سه ساعت عظیم است: ساعت طلایی با شکوهی با تزئینات فانتزی در نزدیکی ورودی ساختمان ، به علاوه دو ساعت شیشه ای و قاب فولادی زیبا در برج های ایستگاه راه آهن سابق مشرف به رودخانه سن.

هنگامی که وارد موزه شدید ، می توانید ساعت طلایی را به راحتی روی دیوار شیشه ای نزدیک ورودی مشاهده کنید. معمار Gare d'Orsay ، ویکتور لالو ، زیبایی Belle Époque را طراحی کرده و آن را در نقطه ای بسیار قابل مشاهده قرار داده است تا هیچکس قطار خود را از دست ندهد - شما می توانید خود را در جلوی آن (در فاصله دور) برای عکس قرار دهید ، اما چشم انداز درست کمی مشکل است ، مخصوصاً وقتی موزه شلوغ است.

موزه اورسی پاریس

نمایشگاه های ویژه Musée Orsay در موزه اورسی

موزه اورسی هر سال چندین نمایشگاه ویژه ارائه می دهد - گاهی اوقات آثار هنری یک هنرمند ، مانند نمایشگاه پرفروش اخیر ون گوگ ، گاهی اکتشاف در موضوعی خاص ، و گاها نگاهی دقیق به یک هنرمند جالب معاصر. بلیط شما به موزه شامل این نمایشگاه های خاص به همراه مجموعه های معمولی است و تقریباً همیشه جالب هستند - بنابراین حتماً از این قسمت ها نیز دیدن کنید.

تراس مخفی در موزه اورسی

یکی از مخفی ترین اسرار موزه اورسی ، Terrasse d'Été (تراس تابستانی) است که در بالای شهر واقع شده است و مناظر زیبایی از رودخانه سن ، لوور ، و در فاصله ای دور ، حتی Sacre Coeur در بالای تپه نمایان است.

برای یافتن آن ، از پله برقی ، آسانسور یا پله های نزدیک ورودی موزه استفاده کنید و به طبقه 5 بروید. علائم کافه کامپانا را دنبال کنید. در کنار ورودی آن ، یک گذرگاه باریک در سمت راست را مشاهده می کنید که به تراس منتهی می شود و یک محلی که یک میان وعده کوچک و مقداری نوشیدنی می توانید از آنجا بخرید. در حالی که استراحت می کنید و از چشم اندازها لذت می برید ، زیر نور آفتاب قرار بگیرید!

  • منبع
  • بیتوته

دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید