امروز: شنبه, ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ برابر با ۱۷ شوّال ۱۴۴۵ قمری و ۲۷ آوریل ۲۰۲۴ میلادی
کد خبر: 279383
۱۰۱۴
۱
۰
نسخه چاپی

درمان های طبیعی برای اختلال مصرف الکل یا الکلیسم

درمان های طبیعی برای اختلال مصرف الکل یا الکلیسم

الکلیسم اصطلاح دیگری برای اختلال مصرف الکل (AUD) است. بازیابی از AUD یا الکلیسم می تواند سخت باشد و معمولاً نیاز به حمایت مداوم زیادی دارد.

این ایده خوبی نیست که فقط به درمان های جایگزین برای بهبود الکلیسم تکیه کنید. با این حال، مدیتیشن، طب سوزنی و گیاهان دارویی ممکن است هنگام بهبودی، سلامتی شما را افزایش دهند.

این مقاله برخی از درمان های طبیعی را برای حمایت از درمان AUD یا اختلال مصرف الکل شرح می دهد. همچنین توضیح می دهد که چرا یافتن درمان های موثر مهم است. هر درمانی که انتخاب می کنید، مطمئن شوید که مزایا و خطرات آن را با تیم مراقبت های بهداشتی خود در میان بگذارید.

طب سوزنی

طب سوزنی از سوزن‌های ریز و استریل استفاده می‌کند که در نقاط مورد نظر روی بدن شما قرار می‌گیرند. در طب سنتی چینی (TCM) برای کمک به کاهش میل به الکل و کاهش علائم ترک استفاده می شود.

برخی افراد همچنین از آن برای درمان اضطراب و افسردگی که همراه با اعتیاد به الکل و ترک است استفاده می کنند. تحقیقات در مورد بهترین روش استفاده از این درمان ادامه دارد.

یک بررسی تحقیقاتی در سال 2017 نشان داد که طب سوزنی به کاهش میل به الکل و ترک کمک می کند.

در یکی از مطالعات مورد بررسی، محققان یک درمان طب سوزنی واقعی را با یک درمان تقلبی مقایسه کردند. در درمان واقعی، محققان سوزن ها را در مناطق مرتبط با رفتارهای مرتبط با الکل قرار دادند. در درمان ساختگی، سوزن‌ها را در نواحی دیگر بدن قرار دادند.

نتایج؟ طب سوزنی هدفمند الکلی، هوس ها و علائم ترک را بهتر از درمان ساختگی کاهش داد. با این حال، اثر ضعیف بود.

متخصصان برنامه ملی سم زدایی طب سوزنی (NADA) می گویند که طب سوزنی باید همراه با مراقبت های پزشکی، مشاوره و سایر انواع حمایت ها استفاده شود.

مدیتیشن و ذهن آگاهی

درمان های ذهن آگاهی برای جلوگیری از عود افراد استفاده شده است. عود زمانی است که فردی پس از یک دوره بهبودی به روش های ناسالم نوشیدن الکل را از سر می گیرد.

این برنامه ها معمولا شامل مدیتیشن هستند. آنها به شما آموزش می دهند که به جای واکنش ساده نسبت به افکار، احساسات و هوس های خود آگاه باشید.

یک بررسی تحقیقاتی در سال 2017 نشان نداد که این درمان مؤثرتر از سایر اشکال پیشگیری از عود است.

گل کودزو

عصاره کودزو در کمک به مردم برای جلوگیری از مصرف زیاد الکل، نویدبخش است. افراط در مصرف الکل زمانی است که فردی در عرض دو ساعت بیش از چهار یا پنج نوشیدنی بنوشد.

کودزو همچنین ممکن است به مصرف کنندگان زیاد الکل کمک کند تا میزان الکل مصرفی خود را کاهش دهند، حتی اگر برای الکلیسم تحت درمان قرار نگیرند.

گل کودزو دارای ترکیبی است که اغلب برای درمان مسمومیت و خماری استفاده می شود.

گل کودزو اثرات متعددی دارد. یکی این است که سطح الکل خون شما را سریعتر افزایش می دهد، به این معنی که ممکن است زودتر احساس مسمومیت کنید.

در یک مطالعه، افرادی که زیاد الکل می‌نوشیدند، عصاره کودزو یا دارونما را قبل از یک جلسه 90 دقیقه‌ای نوشیدن آبجو مصرف کردند. دارونما درمانی است بدون داروی واقعی.

افرادی که یک دوز عصاره کودزو دریافت کردند به میزان قابل توجهی کمتر از معمول آبجو نوشیدند. آنها همچنین کمتر از افرادی که دارونما مصرف کرده بودند، نوشیدنی مصرف کردند.

مطالعه ای بر روی مصرف کنندگان زیاد الکل که در برنامه درمانی نبودند نشان داد که مصرف کودزو هیچ تاثیری بر میل آنها به الکل ندارد. اما تعداد نوشیدنی های آنها در هفته را یک سوم تا نیم کاهش داد.

همچنین تعداد روزهای زیاد نوشیدن را کاهش داد و تعداد روزهایی را که اصلا مشروب ننوشیدند افزایش داد.

آشواگاندا یا جنسینگ هندی

آشواگاندا یک مکمل گیاهی است که از گیاه Withania somnifera تهیه می شود. در طب آیورودا که منشا آن هند است استفاده می شود.

آشواگاندا گاهی اوقات برای ترک الکل و هوس استفاده می شود. در مطالعات روی موش‌های معتاد به الکل، آشواگاندا اضطراب را تسکین می‌دهد. مطالعات بیشتری مورد نیاز است تا ببینیم آیا این روش در انسان ها نیز به همین صورت عمل می کند یا خیر

خار مریم

خار مریم (Silybum marianum) گیاهی غنی از آنتی اکسیدان سیلیمارین است. اغلب به عنوان وسیله ای برای بازگرداندن سلامت کبد و محافظت در برابر آسیب کبدی ناشی از مصرف زیاد الکل معرفی می شود.

برخی تحقیقات نشان می دهد که خار مریم ممکن است به کسانی که به دنبال درمان بیماری کبدی مرتبط با الکل هستند کمک کند. توجه به این نکته مهم است که مطالعات بیشتری برای تأیید اینکه این گیاه سلامت کبد را افزایش می دهد مورد نیاز است

اهمیت درمان AUD یا اختلال مصرف الکل

اختلال مصرف الکل می تواند منجر به مشکلات اجتماعی و عاطفی و همچنین مشکلات جدی سلامتی شود. به همین دلیل است که اگر علائمی مانند این را تجربه کردید، بسیار مهم است که به دنبال درمان باشید:

  • میل شدید به نوشیدن
  • ناتوانی در محدود کردن میزان مصرف الکل
  • هوس ها
  • از دست دادن کنترل
  • وابستگی جسمانی، از جمله حالت تهوع و عرق کردن هنگام مصرف نکردن الکل
  • تحمل یا نیاز به نوشیدن الکل بیشتر برای احساس اثرات مشابه

بدون درمان، ممکن است عوارضی مانند زیر داشته باشید:

اختلال مصرف الکل همچنین با خطر بیشتر سرطان‌ها از جمله سرطان روده بزرگ، سینه، دهان، کبد و گلو مرتبط است.

مهم است که درمان اختلال مصرف الکل را فقط از یک متخصص یا مرکز بهداشتی واجد شرایط جستجو کنید.

درمان اغلب با سم زدایی شروع می شود. این دوره ای است که شما مشروب نمی خورید تا بدن شما شروع به بهبود کند.

برخی از برنامه ها به شما این فرصت را می دهند که در یک مرکز زندگی کنید که می توانید درمان شدیدتری داشته باشید. با برنامه های دیگر، شما در خانه زندگی می کنید اما روزانه به یک مرکز درمانی مراجعه می کنید.

راه حل های طبیعی ممکن است مکمل های مفیدی به این برنامه های سنتی باشند، اما موضوعی است که باید با تیم مراقبت خود در میان بگذارید.

  • منبع
  • حقوق نیوز

دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید