امروز: سه شنبه, ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ برابر با ۰۸ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۱۹ مارس ۲۰۲۴ میلادی
کد خبر: 265051
۳۹۵۹
۱
۰
نسخه چاپی

سیگار و تاثیرات منفی آن بر قدرت جنسی

مصرف دخانیات نه تنها باعث بروز بیماری های ریوی از جمله سرطان ریه و بیماری های قلبی عروقی و کاهش سلامت افراد می شود بلکه مشکلات دیگری مثل ناتوانی های جنسی و تاثیرات منفی بر قدرت جنسی را نیز به همراه دارد.

سیگار

استعمال دخانیات در مدت نسبتا کوتاهی بر سلامت جنسی تاثیر خیلی بدی دارد و باعث کاهش میل جنسی می شود.

تاثیرات منفی سیگار بر سلامت جنسی

سالیانه حدود پنج میلیون نفر در سراسر دنیا به علت استفاده از دخانیات جان خویش را از دست می دهند. این امار وحشتناک نشان می دهد که مبارزه با مصرف دخانیات، یکی از اصول اساسی برای حفظ و ارتقای سلامت عمومی است. بی شک می دانید که سیگار سبب پیدایش سرطان ریه، بیماری های قلبی عروقی و غیره می شود. علاوه‌براین مشکلات، مصرف سیگار تاثیری منفی روی قدرت جنسی و توان باروری دارد.

سیگار باعث آسیب اسپرماتوزوئیدها و کاهش باروری می شود:

مصرف سیگار و دخانیات باعث کاهش تعداد و کیفیت اسپرماتوزوئیدها و در نتیجه ناهنجاری ها و اختلالات کروموزومی می شود.

به همین دلیل نیز مصرف دخانیات، قدرت باروری مردها را پایین می آورد.

مصرف سیگار باعث کاهش جریان خون و ناتوانی جنسی می شود:

قدرت و توانایی جنسی در بین ملل مختلف نشان دهنده ی قدرت مردانگی است. اما متاسفانه باید بدانید که مصرف سیگار یکی از عاملین اصلی در بروز اختلالات جنسی است.

سیگار سیستم عصبی، دستگاه قلب و عروق و هورمون ها را تحت تاثیر قرار می دهد. در نتیجه خطر بروز ناتوانی جنسی در بین افراد سیگاری بیشتر است.

به عقیده ی متخصصان مصرف دخانیات خطر بروز اختلالات نعوظی در مردان را دو برابر افزایش می دهد.

با ترک سیگار این مشکل تا حد زیادی برطرف می شود.

سیگار کشیدن در دوره ی بارداری به سلامت جنین آسیب می زند:

مصرف سیگار یا قرار گرفتن در معرض دود آن در دوره ی بارداری به سلامت جنین و کودکان آسیب می رسانند.

دود سیگار در خانم های باردار باعث اختلال در مکانیسم اکسیژن رسانی به جنین می شود. این امر نیز باعث مسمومیت شدید و آسیب های مغزی می شود.

سیگار کشیدن در دوره ی بارداری و قرار گرفتن در معرض دود آن باعث بروز مشکلاتی از قبیل سقط جنین، زایمان پیش از موعد و اختلال در رشد جنین می شود.

سیگار حاوی بنزن، نیتروزامین، فرمالدئید و سیانور هیدروژن:

دود سیگار حاوی حدود چهار هزار نوع ترکیب شیمایی است که بیش از چهل نوع آنها سرطان زا هستند.

معمولا نیکوتین جزو معدود ترکیباتی است که روی پاکت سیگار نوشته می شود، اما زمانی که سیگار آتش زده می شود، این استوانه ی کوچک به کارخانه ترکیبات شیمیایی تبدیل می شود.

سیگار حاوی قیر، گازهای سمی و فلزات سنگین است.

تمام این ترکیبات سلامت جسم شما را با خطرات جدی مواجه می کند.

مصرف سیگار باعث یائسگی زودرس می شود:

تأثير ديگر دخانیات بر رابطه جنسی این است که استعمال دخانیات بر قدرت باروری هم تأثير منفی می گذارد، احتمال ابتلا به بیماری های آمیزشی را افزایش می دهد و منجر به یائسگی زودرس می شود.

تأثير دخانیات بر سلامت جنسی

رابطه بین استعمال دخانیات در طولانی مدت و ایجاد اختلال در میل جنسی( اختلال نعوظ یا خشکی واژن) کاملاً به اثبات رسیده است.

درصورتی که چه مشکلات ایجاد شده برای سلامت جنسی ناشی از عوامل زيادی هستند ولی استعمال و تأثير دخانیات بر رابطه جنسی یکی از مهمترین عوامل به شمار می آید به ویژه زمانی که میل جنسی بطور ناگهانی کاهش می یابد.

دخانیات بعنوان یکی از عوامل بسیار پرخطر در ابتلا به بیماری های قلبی عروقی شناخته می شود.

پیدایش مشکل در گردش خون یکی از علل اصلی فیزیکی اختلال نعوظ است.

ارتباط بین مشکلات نعوظ و بیماری های قلبی عروقی همچنين انقباض شریان های کلیه بیانگر این است که اختلال نعوظ یکی از علامت های نخست پیدایش بیماری های قلبی عروقی است.

اختلال نعوظ میتواند چند سال پیش از اولین علایم بیماری قلبی رخ دهد.

ميزان زیانبار بودن استعمال دخانیات برای تمامی رگ های بدن به دوز مصرفی دخانیات و مدت زمانیکه شخص از دخانیات استفاده می کند بستگی دارد.

بعضی مطالعات صورت گرفته در خصوص تأثير دخانیات بر رابطه جنسی حاکی از این است که اختلال نعوظ به میزان ۴۰% در افرادی که مرتبا از مواد مخدر استفاده می کنند افزایش می یابد.

ما یک سیگاری فعال و یک نوع سیگاری غیرفعال داریم. در اتاقی که مردی سیگار میکشد یک سوم دود آن به کناری اش میرسد یعنی درصورتی که مردی سه تا سیگار بکشد اثرات سیگار در بغل دستی او به مثل این است که یکی از سه تا سیگار را کناری وی کشیده است.

همین حالا سیگار کشیدن را متوقف کنید و از داشتن روابط جنسی بهتر لذت ببرید.

دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید