امروز: جمعه, ۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ برابر با ۱۶ شوّال ۱۴۴۵ قمری و ۲۶ آوریل ۲۰۲۴ میلادی
کد خبر: 279028
۲۰۱۹
۱
۰
نسخه چاپی

چگونه درد کلیه را در خانه تسکین دهیم

چگونه درد کلیه را در خانه تسکین دهیم

مقابله با درد کلیه می تواند ناتوان کننده باشد. اگر درد شدید باشد، زندگی شما را مختل می کند و باعث ناراحتی بیش از حد روزانه می شود. دانستن اینکه چگونه درد کلیه را در خانه تسکین دهید، به شما کمک می کند تا زمانی که مشکل اصلی را درمان می کنید، راحت و ایمن بمانید. درمان های خانگی زیر را امتحان کنید و در صورت داشتن هر گونه سوال یا نگرانی، همیشه با پزشک خود صحبت کنید.

علل درد کلیه

موارد مختلفی وجود دارد که می تواند باعث درد کلیه شود، از عفونت گرفته تا سنگ کلیه و غیره. در حالی که کاهش درد ممکن است اولویت شماره 1 به نظر برسد، هرگز از مراجعه به پزشک برای دریافت یک برنامه درمانی که منبع درد را از بین می برد، چشم پوشی نکنید. برخی از علل شایع درد کلیه عبارتند از عفونت در امتداد دستگاه ادراری و سنگ کلیه.

عفونت در امتداد مجاری ادراری

در حالی که بیشتر این عفونت ها به سادگی UTI نامیده می شوند، محل عفونت تفاوت ایجاد می کند. عفونت های دستگاه ادراری تحتانی بسیار رایج و آسان برای درمان هستند، اما همانطور که عفونت به سمت بالا حرکت می کند، دشوارتر و خطرناک تر می شود.

عفونت دستگاه ادراری تحتانی

عفونت دستگاه ادراری تحتانی همان چیزی است که ما معمولا از آن به عنوان UTI یاد می کنیم. زمانی رخ می دهد که باکتری وارد مجرای ادرار می شود و باعث میل مکرر به استفاده از توالت، احساس سوزش، تیرگی ادرار، ناراحتی مثانه و درد کلیه می شود.

عفونت مثانه

عفونت مثانه زمانی رخ می دهد که UTI پایینی راه خود را به مثانه وارد می کند. شما علائم مشابهی را تجربه خواهید کرد که اغلب برای مدت طولانی‌تر و با افزایش فرکانس یا شدت تداوم می‌یابند.

عفونت کلیه

عفونت کلیه، که به عنوان پیلونفریت نیز شناخته می‌شود، زمانی رخ می‌دهد که باکتری‌های اضافی در مجاری ادراری تجمع کرده و به کلیه‌ها می‌رسند و عفونت دستگاه ادراری فوقانی محسوب می‌شود و بسیار جدی‌تر از عفونت‌های دستگاه ادراری تحتانی است.

هنگامی که عفونت به کلیه های شما سرایت می کند، خطرناک تر است. عفونت کلیه می تواند بسیار جدی باشد و ممکن است نیاز به بستری شدن در بیمارستان داشته باشد. اگر فکر می‌کنید عفونت کلیه دارید، در تعیین قرار ملاقات با اورولوژیست خود برای تشخیص مناسب تردید نکنید. علاوه بر کشت ادرار، پزشک باید آزمایش های تصویربرداری، آزمایش خون یا ترکیبی از هر دو را برای تایید محل عفونت تجویز کند.

سنگ کلیه

یکی دیگر از منابع شایع درد کلیه وجود سنگ کلیه است. سنگ‌های کلیه توده‌های سختی هستند که در کلیه‌ها از تجمع بیش از حد مواد معدنی در کلیه‌ها یا دستگاه ادراری شما تشکیل می‌شوند.

بیشتر سنگ‌های کلیه را می‌توان بدون مداخله پزشک دفع کرد، اما سنگ‌های بزرگ ممکن است به درمان یا جراحی اضافی نیاز داشته باشند. اگر سنگ کلیه دارید، درد کاملاً شدید و موضعی در پشت و پهلو، بین پایین شکم و کشاله ران خواهد بود. همچنین ممکن است ادرار دردناک، تهوع و استفراغ را تجربه کنید.

تسکین درد کلیه در خانه – عفونت های ادراری

اگر به دلیل عفونت در دستگاه ادراری از درد کلیه رنج می برید، راه حل های زیر را امتحان کنید. اگر جواب ندادند، مطمئن شوید که یک ملاقات با اورولوژیست خود را برای بحث در مورد یک طرح درمانی که از گسترش عفونت اطمینان می دهد، برنامه ریزی کنید.

مصرف آب را افزایش دهید

هیدراتاسیون برای از بین بردن عفونت های دستگاه ادراری کلیدی است. هیدراته ماندن نه تنها به از بین بردن باکتری ها کمک می کند، بلکه می تواند با کاهش غلظت ادرار درد را تسکین دهد. به جای روی آوردن به نوشیدنی های شیرین، مصرف آب خود را افزایش دهید.

آب همیشه گزینه بهتری است زیرا باعث تحریک کمتر می شود. به عنوان یک قانون کلی، روزانه 8  لیوان بنوشید. اگر فعال هستید یا سبک زندگی سختی دارید، ممکن است برای هیدراته ماندن به آب بیشتری نیاز داشته باشید.

پروبیوتیک مصرف کنید

پروبیوتیک ها به مبارزه با تجمع باکتری ها در روده کمک می کنند و آن را با باکتری های تقویت کننده سیستم ایمنی خوب جایگزین می کنند.

مقداری آب زغال اخته اضافه کنید

UTI اغلب با آب زغال اخته همراه است و دلیل خوبی دارد - به کاهش درد کمک می کند. از کوکتل های آب زغال اخته بیش از حد فرآوری شده خودداری کنید و به جای آن، آب خالص یا نوعی مکمل را برای کمک به کاهش درد کلیه و کاهش علائم UTI انتخاب کنید.

یک حمام گرم با نمک اپسوم انجام دهید

نمک اپسوم به عنوان یک عامل سم زدایی عمل می کند و به بدن شما کمک می کند تا به طور کلی آرام شود. این یک درمان طولانی مدت نیست، اما حمام آب گرم با نمک اپسوم به بدن شما کمک می کند تا آرام شود و ناراحتی شما در حین خیساندن کاهش یابد.

گرم کنید

اگر حمام کمکی نکرد، سعی کنید حرارت مستقیم را با یک پد گرم کننده یا یک بطری آب گرم شده اضافه کنید. آن را هر بار حدود 20 دقیقه روی ناحیه آسیب دیده قرار دهید تا به کاهش درد کمک کند.

مسکن های غیر آسپرین مصرف کنید

آسپیرین یک رقیق کننده خون است که در صورت مصرف در هنگام درد کلیه، ممکن است باعث ادرار خونی شود. برای کمک به تسکین درد، مسکن هایی مانند ایبوپروفن یا ادویل را انتخاب کنید.

جعفری را امتحان کنید

جعفری ادرار آور است و به افزایش دفعات و مقدار ادراری که دفع می‌کنید کمک می‌کند. این به حذف هر گونه تجمع باکتری در دستگاه ادراری و مبارزه با عفونت کمک می‌کند. اگر آب جعفری به خودی خود خیلی زشت به نظر می رسد، سعی کنید آن را با آب کرن بری به اسموتی ها اضافه کنید تا طعم آن پنهان شود.

از محرک ها دوری کنید

مصرف الکل و قهوه خود را محدود کنید که هر دو دستگاه ادراری را تحریک می کنند. نوشیدن مواد محرک در طول عفونت، اثربخشی روند بهبود طبیعی بدن شما را کاهش می دهد و ممکن است کم آبی بدن را افزایش دهد.

مصرف سیب خود را افزایش دهید

اسیدیته سیب می تواند به کلیه های شما کمک کند که اسید در ادرار را حفظ کند، که احتمال گسترش عفونت باکتریایی را کاهش می دهد.  سیب همچنین در مبارزه با التهاب عالی است، که می تواند به تسکین درد کمک کند.

چای سبز بنوشید

برخی از مطالعات نشان می‌دهند که چای سبز می‌تواند اثرات ضد باکتریایی بر روی باکتری‌هایی که باعث عفونت ادراری می‌شوند، داشته باشد. برای تجربه این اثر، مقدار زیادی چای سبز بنوشید یا عصاره چای سبز غلیظ‌تری را انتخاب کنید.

تسکین درد کلیه در خانه – سنگ کلیه

اگر به دلیل وجود سنگ کلیه از درد کلیه رنج می برید، راه حل های بالا را امتحان کنید. از آنجایی که آنها به کاهش تحریک دستگاه ادراری شما کمک می کنند، می توانند درد ناشی از سنگ کلیه را نیز کاهش دهند. علاوه بر این، چند کار دیگر وجود دارد که به شما کمک می کند تا درد کلیه ناشی از سنگ کلیه را در خانه کاهش دهید.

مصرف الکل خود را مدیریت کنید

در حالی که توصیه می شود مصرف کلی الکل خود را کاهش دهید، و آن را به طور کامل در حین مصرف آنتی بیوتیک حذف کنید، نشان داده شده است که شراب به پیشگیری از سنگ کلیه و هر گونه درد مرتبط کمک می کند. شراب قرمز همچنین مملو از آنتی اکسیدان های مفید است. مصرف خود را به 5 اونس در روز محدود کنید و به نوشیدن مقدار زیادی آب ادامه دهید

افزایش مصرف اسید

همانطور که اشاره کردیم، غذاهای اسیدی پتانسیل کاهش درد کلیه را دارند. همچنین نشان داده شده است که آنها به طور فعال با سنگ کلیه مبارزه می کنند.  مصرف اسیدی خود را افزایش دهید، اما زیاده روی نکنید.

مرکبات اضافه کنید

بهترین راه برای افزایش مصرف اسیدی، اضافه کردن مقداری مرکبات به آب است. برای بهترین نتیجه، ترکیبی از لیمو، پرتقال، گریپ فروت و لیموترش را امتحان کنید.

چه زمانی به اورولوژیست مراجعه کنید

در حالی که اجتناب از مطب دکتر برای درد کلیه خوب است، اما همیشه امکان پذیر نیست. گاهی اوقات، درد با استفاده از یک درمان خانگی قابل درمان نیست و برای تسکین باید به پزشک یا متخصص اورولوژی مراجعه کنید. همچنین باید توجه داشت که فقط به این دلیل که تسکین درد را تجربه می کنید، به این معنی نیست که عفونت شما از بین رفته است.

برای اطمینان از اینکه عفونت به سایر قسمت‌های بدن شما سرایت نمی‌کند و عوارض بیشتری ایجاد نمی‌کند، باید تشخیص درستی داشته باشید و مشکل را درمان کنید. اگر تب بالا، خون در ادرار، استفراغ یا لرز دارید، فوراً به پزشک مراجعه کنید.

اگر درد کمر، کشاله ران یا شکم را تجربه کردید برای عفونت ها و کاهش خطرات عوارض یا مشکلات شدید، به پزشک خود مراجعه کنید.

اگر سنگ کلیه دارید، اما درد مداوم است و به تنهایی قادر به دفع آن نیستید، اورولوژیست درمان های اضافی را توصیه می کند. کارهای مختلفی وجود دارد که می توان برای کاهش اندازه سنگ کلیه و دفع آنها به صورت طبیعی انجام داد. اگر درد ادامه یافت و به تنهایی قادر به دفع سنگ کلیه نیستید، با پزشک خود تماس بگیرید

  • منبع
  • حقوق نیوز

دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید