امروز: پنج شنبه, ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ برابر با ۱۵ شوّال ۱۴۴۵ قمری و ۲۵ آوریل ۲۰۲۴ میلادی
کد خبر: 278567
۸۸۴
۱
۰
نسخه چاپی

داروهای خانگی: چه کار می کند؟

داروهای خانگی: چه کار می کند؟

مهم نیست که چه چیزی شنیده اید، قبل از هرگونه درمان خانگی با پزشک یا داروساز خود مشورت کنید. اگر از داروهای تجویزی یا بدون نسخه استفاده می کنید، این امر بسیار مهمتر است زیرا برخی از آنها می توانند بر نحوه عملکرد داروها تأثیر بگذارند و به خاطر داشته باشید که بسیاری از درمان های خانگی هیچ تحقیقی برای پشتیبانی از آنها ندارند.

داروهای خانگی: چه کار می کند؟

نعناع تند

صدها سال است که نعناع به عنوان دارویی برای سلامتی مورد استفاده قرار می گیرد. روغن نعناع ممکن است به سندرم روده تحریک پذیر کمک کند- یک بیماری طولانی مدت که می تواند باعث گرفتگی، نفخ، گاز، اسهال و یبوست شود- و ممکن است برای سردرد نیز مفید باشد. مطالعات بیشتری لازم است تا مشخص شود که چقدر کمک می کند و چرا. مردم از برگ نعنا برای شرایط دیگر نیز استفاده می کنند اما شواهد بسیار کمی وجود دارد که به هر یک از آنها کمک کند.

داروهای خانگی: چه کار می کند؟

عسل

این شیرین کننده طبیعی ممکن است به اندازه داروهای بدون نسخه برای سرفه مفید باشد. این می تواند به ویژه برای کودکانی که سن کافی برای استفاده از آنها را ندارند مفید باشد. اما آن را به نوزاد یا کودک زیر 1 سال ندهید، احتمال کمی وجود دارد که یک نوع مسمومیت غذایی نادر اما جدی برای آنها خطرناک باشد.  ممکن است شنیده باشید که عسل "محلی" می تواند به آلرژی کمک کند، اما مطالعات این موضوع را تایید نمی کند.

داروهای خانگی: چه کار می کند؟

زردچوبه

این ادویه گفته می شود که می تواند در بیماری های مختلف از آرتریت گرفته تا کبد چرب کمک کند. برخی تحقیقات اولیه برای حمایت از این امر وجود دارد. ادعاهای دیگر مانند بهبود زخم ها و کمک به جوش های پوستی فاقد دلیل است. اگر آن را امتحان کردید، زیاده روی نکنید: دوزهای زیاد آن می تواند مشکلات گوارشی ایجاد کند.

داروهای خانگی: چه کار می کند؟

زنجبیل

هزاران سال است که در طب آسیایی برای درمان معده، اسهال و حالت تهوع استفاده می شود و مطالعات نشان می دهد که برای تهوع و استفراغ مفید است. شواهدی وجود دارد که می تواند به دردهای قاعدگی نیز کمک کند. اما لزوماً برای همه خوب نیست. برخی از افراد به دلیل آن دچار مشکل شکم، سوزش سر دل، اسهال و گاز می شوند و ممکن است بر نحوه عملکرد برخی داروها تأثیر بگذارد. بنابراین با پزشک خود مشورت کنید و از آن با احتیاط استفاده کنید.

داروهای خانگی: چه کار می کند؟

رابطه ی جنسی

به نظر می رسد رابطه جنسی هنگام تسکین انواع خاصی از سردردها - به ویژه میگرن - می تواند به کاهش درد کمک کند. همچنین نشان داده شده است که باعث بهبود سلامت قلب، کاهش استرس و افزایش هوشیاری ذهنی می شود.

داروهای خانگی: چه کار می کند؟

چای سبز

این نوشیدنی آرامش بخش بیشتر از این است که شما را بیدار و هوشیار نگه دارد. این یک منبع عالی از برخی آنتی اکسیدان های قوی است که می تواند از سلول های شما در برابر آسیب محافظت کرده و به شما در مبارزه با بیماری ها کمک کند. حتی ممکن است شانس ابتلا به بیماری های قلبی و انواع خاصی از سرطان ها مانند پوست، سینه، ریه و روده بزرگ را کاهش دهد.

داروهای خانگی: چه کار می کند؟

سیر

برخی مطالعات نشان می دهد افرادی که سیر بیشتری مصرف می کنند ، کمتر به انواع خاصی از سرطان مبتلا می شوند (به نظر می رسد مکمل های سیر تأثیر مشابهی ندارند). همچنین ممکن است سطح کلسترول خون و فشار خون را کاهش دهد اما به نظر نمی رسد آنچنان کمک کند.

داروهای خانگی: چه کار می کند؟

سوپ مرغ

معلوم شد که مادربزرگ حق داشت: سوپ مرغ می تواند برای سرماخوردگی مفید باشد. مطالعات نشان می دهد که می تواند علائم را کاهش دهد و به شما کمک می کند زودتر از شر آن خلاص شوید. همچنین تورم را مهار کرده و مایعات بینی را از بین می برد.

داروهای خانگی: چه کار می کند؟

نت پات

شما مخلوط نمک و آب گرم را در چیزی که شبیه یک قوری کوچک است قرار می دهید. سپس آن را از طریق یک سوراخ بینی بریزید و بگذارید از طرف دیگر خارج شود. شما باید کمی تمرین کنید، اما هنگامی که به آلرژی یا سرماخوردگی مبتلا شدید، علائم آن را کاهش می دهد و حتی ممکن است به شما کمک کند تا سریعتر از شر سرماخوردگی خلاص شوید. فقط مطمئن شوید که از آب جوش مقطر یا خنک استفاده می کنید و قابلمه نتی خود را تمیز نگه دارید.

داروهای خانگی: چه کار می کند؟

دارچین

شاید شنیده باشید که می تواند به کنترل قند خون در افرادی که مبتلا به پیش دیابت یا دیابت هستند کمک کند. اما هیچ مدرکی وجود ندارد که نشان دهد این دارو برای هر بیماری مفید است. اگر قصد دارید آن را امتحان کنید ، مراقب باشید: عصاره دارچین در دوزهای زیاد می تواند برای کبد شما مضر باشد.

داروهای خانگی: چه کار می کند؟

حمام داغ

برای انواع چیزهایی که روی ماهیچه ها، استخوان ها و تاندون ها (بافت هایی که ماهیچه ها را به استخوان ها متصل می کند) تأثیر می گذارد مانند آرتروز، کمردرد و درد مفاصل مفید است. آب گرم می تواند به جریان خون در مناطقی که به آن نیاز دارند کمک کند، بنابراین تا زمانی که در حمام هستید به آرامی آن قسمت ها را کشیده و کار کنید. اما حمام را خیلی داغ نکنید، مخصوصاً اگر بیماری پوستی دارید. دمای ایده آل بین 92 تا 100 فارنهایت است.

داروهای خانگی: چه کار می کند؟

بسته یخ

از یک کیسه نخود فرنگی یخ زده یا یک کیسه پلاستیکی یا حوله مرطوب همراه با یخ در 48 ساعت اول پس از آسیب استفاده کنید تا به تسکین درد و تورم کمک کند. همچنین می توانید از آن برای آسیب هایی که باعث درد و تورم مکرر می شوند استفاده کنید - اما فقط بعد از فعالیت بدنی، نه قبل. هرگز از یخ بیش از 20 دقیقه استفاده نکنید و در صورت قرمز شدن پوست آن را بردارید.

داروهای خانگی: چه کار می کند؟

ژله نفتی

این مورد برای موارد مختلفی مورد استفاده قرار می گیرد: این می تواند به پوست شما در حفظ رطوبت خود و جلوگیری از ساییدگی کمک کند - به عنوان مثال در هنگام رانندگی در قسمت داخلی ران ها. همچنین می تواند از پوست کودک شما در برابر بثورات پوشک محافظت کند.

داروهای خانگی: چه کار می کند؟

شمع گوش

شمع گوش خطرناک است و کار نمی کند - این کار را نکنید. ایده این است که شما انتهای روشن نشده شمع روشن و توخالی را در گوش خود قرار دهید و این موم را بیرون می کشد. اما چند چیز ممکن است اشتباه پیش برود: می تواند جرم گوش را به عمق بیشتری ببرد، موم شمع می تواند داخل گوش شما شود، می تواند پرده گوش شما را سوراخ کند یا کانال گوش، صورت، پوست سر یا موهای شما را بسوزاند. اگر فکر می کنید با جرم گوش مشکل دارید به پزشک خود مراجعه کنید.

  • منبع
  • حقوق نیوز

دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید