امروز: پنج شنبه, ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ برابر با ۱۷ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۲۸ مارس ۲۰۲۴ میلادی
کد خبر: 278850
۹۲۷
۱
۰
نسخه چاپی

10 علامتی که مردان نباید نادیده بگیرند

10 علامتی که مردان نباید نادیده بگیرند

بسیاری از مردان تا زمانی که از درد رنج نبرند به پزشک مراجعه نمی کنند.

جای تعجب نیست که مردان آمار سلامتی بدتری نسبت به زنان دارند. آنها به طور متوسط 5 سال زودتر از زنان می میرند. به گفته مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری، احتمال مرگ آنها در اثر بیماری های قلبی، سرطان و بیماری های ریوی 1.5 برابر بیشتر از زنان است.

غربالگری و مراقبت های پیشگیرانه می تواند به تغییر آمار سلامت مردان کمک کند .

10 علامتی که مردان اغلب نادیده می گیرند

خال هایی با ظاهر عجیب و غریب و سایر ناهنجاری های پوستی

آیا خال شما رنگ، شکل یا اندازه اش تغییر کرده است؟ شاید مرز نامنظمی وجود داشته باشد. دکتر جویس ان. فاکس، متخصص پوست می‌گوید: «من وقتی بیماران مراجعه می‌کنند و متوجه می‌شوند که گوشت اضافه خاصی تغییر کرده یا جدید است، دوست دارم. نظارت آنها بر پوست خود و شریک زندگیشان بخشی از مراقبت پیشگیرانه آنهاست که به من امید می دهد.

مداخله به موقع حیاتی است. مردان باید با دیدن این نشانه های سرطان، همراه با تکه های زبر پوست یا زخم هایی که بهبود نمی یابند، اقدام کنند.

خروپف بیش از حد

آیا خروپف خود شما یا همسرتان را در شب بیدار می کند؟ این می تواند نشانه ای از سندرم آپنه انسدادی خواب باشد. آپنه خواب می تواند خروپف کننده را بیدار کند و تنفس را مختل کند و منجر به خستگی در طول روز و خطر بیشتر فشار خون بالا، ضربان قلب نامنظم، حمله قلبی و سکته شود.

اگر خوابیدن به پهلو یا شکم کمکی نمی کند، وقت آن است که با یک متخصص خواب ملاقات کنید که می تواند تشخیص مناسب را بدهد. درمان های توصیه شده شامل دستگاه تنفس CPAP برای فشار مداوم راه هوایی، دستگاه دندانپزشکی برای تغییر موقعیت فک و زبان در شب و دستگاه های مشابه است.

تغییر در عادات روده

دکتر رابرت اویدا، جراح عمومی در می‌گوید: «مشکلات مربوط به حرکات روده معمولاً نشانه‌ای از بی‌احتیاطی در رژیم غذایی است». اما می تواند چیزی به اندازه سرطان کولورکتال جدی باشد.

اگر یبوست مزمن را تجربه می کنید یا علائمی مانند مدفوع خونی یا باریک، کاهش وزن مرموز، گرفتگی عضلات و نفخ دارید، ممکن است انسدادی در قسمت پایین روده وجود داشته باشد. هدف جلوگیری از ابتلا به سرطان کولورکتال است، اما واداشتن افراد به برنامه ریزی کولونوسکوپی می تواند چالش برانگیز باشد.

دکتر زوری مورل، جراح کولورکتال از مردم می‌خواهد که نگرانی‌های خود در مورد غربالگری سرطان روده را با ارائه یک تاییدیه سلامت کنار بگذارند: من به آنها می گویم با خود بگویند من از ترس نمیرم. در همین حال، اگر از قبل علائمی وجود داشته باشد، ضروری است که بیماران به موقع به متخصص مراجعه کنند تا از درمان بهره مند شوند.

دل درد مکرر

سوزش سر دل گاه به گاه یک بحران 5 زنگ هشدار نیست، اما هر کسی که حداقل دو بار در هفته مشکل داشته باشد ممکن است به بیماری ریفلاکس معده به مری (GERD) مبتلا شود. GERD می تواند باعث التهاب، خونریزی، زخم مری شود و ممکن است منجر به سرطان و شرایط پیش سرطانی شود. تغییرات سبک زندگی باید حوادث سوزش سر دل را کاهش دهد.

حذف چربی‌های ترانس و غذاهای روغنی از رژیم غذایی می‌تواند کمک کند، مانند اجتناب از الکل، گوشت‌های فرآوری‌شده، نوشیدنی‌های کافئین‌دار و برخی مواد غذایی دیگر. موارد شدیدتر ممکن است نیاز به درمان دارویی داشته باشند.

تشنگی بیش از حد

هیدراته ماندن برای ما خوب است، اما تشنگی مداوم ممکن است نشان دهنده یک مشکل سلامتی باشد. این یکی از علائم دیابت است، بیماری متابولیک که در آن افزایش قند خون باعث تشنگی می‌شود و به اندازه کافی آب می‌نوشیم تا گلوکز بیش از حد را از بین ببریم.

برای ارزیابی سطح گلوکز و نظارت بر کمبود بالقوه انسولین دیابت، آزمایشات سالانه خون را دنبال کنید. دکتر اویدا می گوید: «اگر سابقه خانوادگی دیابت دارید، باید قند خون خود را چک کنید. تشنگی بیش از حد ممکن است نشانه ای از خونریزی داخلی، عفونت یا نارسایی اندام باشد.

درد قفسه سینه

دکتر اویدا می گوید: درد قفسه سینه می تواند به معنای بیماری قلبی، بیماری ریوی و اختلالات گوارشی باشد. همچنین می تواند به زونا یا نوعی آسیب اشاره کند.

یک مطالعه نشان داد که بیش از نیمی از بیمارانی که ایست قلبی دارند علائم هشدار دهنده را چند روز یا چند هفته قبل از شروع این بیماری تجربه می کنند. در روزها و گاهی هفته‌ها قبل از ایست قلبی، بسیاری از بیماران دچار درد و فشار متناوب قفسه سینه، تنگی نفس، تپش قلب، یا علائم مداوم آنفولانزا مانند حالت تهوع، و همچنین درد شکم و کمر می‌شوند. با این حال، 80٪ این علائم را نادیده می گیرند.

تنگی نفس

یک تمرین سنگین می تواند باعث شود که هر فردی برای مدتی دچار مشکل تنفسی شود. اما تنگی نفس مداوم نیز می تواند نشانه ای از حمله قلبی یا نارسایی احتقانی قلب باشد.

مشکلات تنفسی گاهی به دلیل استعمال دخانیات یا دود سیگار، مواد شیمیایی موجود در هوا و آلودگی ایجاد می شود که همگی می توانند منجر به بیماری مزمن انسدادی ریه شوند. در صورت تنگی نفس، حتما از نظر سرطان ریه، برونشیت و آمفیزم نیز غربالگری شوید.

مشکل در بینایی

بینایی اغلب در سنین بالا آسیب می بیند. معاینه منظم چشم می تواند مشکلات جدی تری را که در غیر این صورت به سختی متوجه آنها می شوید، تشخیص دهد. نقاط کور، تاری دید و دید تونلی و هاله روی نورها می توانند از علائم بیماری های چشمی نگران کننده باشند.

معاینه برای بررسی فشار چشم می تواند به تشخیص گلوکوم یا تشخیص بیماری هایی مانند آب مروارید، رتینوپاتی دیابتی و دژنراسیون ماکولا کمک کند. مشکلات بینایی نیز گاهی به سکته مغزی یا رشد تومور مغزی مربوط می شود.

خستگی مکرر

یک خواب بد شبانه یا فعالیت بدنی می تواند هر کسی را خسته کند. اما خستگی برای مدت طولانی یک پرچم قرمز است که ارزش یک سفر به دکتر را دارد.

خستگی طولانی مدت می تواند نشانه برخی از سرطان ها و عفونت ها، بیماری کلیوی یا کبدی، دیابت و نارسایی احتقانی قلب باشد.

اختلال خواب یکی دیگر از محرک های احتمالی است، مانند مشکل غده تیروئید، کم خونی و شرایط روانی مانند افسردگی. وقتی به نظر می رسد که هیچ مقدار قهوه برای آماده شدن برای روز کافی نیست، زمان آن است که به پزشک مراجعه کنید.

از دست دادن حافظه

فراموش کردن محل پارک کردن، گم کردن پرداخت صورتحساب، یا جا گذاشتن تلفنتان ممکن است اضطراری نباشد. با این حال، اگر شروع به فراموش کردن چیزها بیشتر یا شدیدتر می کنید، ممکن است یک مشکل پزشکی زمینه ای وجود داشته باشد. از دست دادن حافظه با بیماری آلزایمر، تومورهای مغزی و برخی عفونت ها مرتبط است. همچنین ممکن است افسردگی، اعتیاد یا کمبود ویتامین باشد. پزشک شما می تواند کمک کند.

  • منبع
  • حقوق نیوز

دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید