امروز: شنبه, ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ برابر با ۱۷ شوّال ۱۴۴۵ قمری و ۲۷ آوریل ۲۰۲۴ میلادی
کد خبر: 287829
۱۶۰
۱
۰
نسخه چاپی

ده ها شهید در خان یونس و نصیرات در بمباران غزه توسط اسرائیل

ده ها شهید در خان یونس و نصیرات در بمباران غزه توسط اسرائیل

یک منبع پزشکی مرگ 40 فلسطینی را - بامداد سه شنبه - در نتیجه حملات اسرائیل به مناطقی در خان یونس در جنوب نوار غزه در شصتمین روز از جنگ اسرائیل در نوار غزه تایید کرد.

خبرنگار الجزیره گزارش داد که پس از آنکه شدت حملات اسرائیل مانع از رسیدن آمبولانس ها به مناطقی شد که در معرض بمباران شدید هواپیماهای اشغالگر قرار داشتند، تعدادی از شهدا و مجروحان با خودروهای غیرنظامی وارد بیمارستان ناصر در خان یونس شدند.

نیروهای اشغالگر اسرائیل وارد حومه منطقه بنی سهیله در شرق خان یونس شدند.

تصاویری که الجزیره به دست آورده نشان می دهد که ده ها شهید و مجروح که بیشتر آنها کودک و زن هستند به بیمارستان ناصر در خان یونس رسیده اند.

هواپیماهای اشغالگر اسرائیل حملات شبانه خشونت آمیزی را به شمال نوار غزه انجام دادند و برخی از این حملات در مجاورت بیمارستان کمال عدوان، جایی که تعداد زیادی از آوارگان در داخل بیمارستان تجمع کردند، صورت گرفت.

صحنه‌هایی از داخل بیمارستان عواقب حملات سنگین را نشان می‌دهد. صحنه‌های ویدیویی نیز شنیدن صدای تیراندازی و درگیری در شهر غزه را نشان می‌دهد که همزمان با حملات خشونت‌آمیز جنگنده‌های اسرائیلی و گلوله باران محله‌های شیخ رضوان و النصر در غزه است.

از 7 اکتبر گذشته، اسرائیل جنگی ویرانگر را در نوار غزه به راه انداخته است که طبق گزارش رسمی فلسطین و سازمان ملل متحد، تا بعدازظهر روز دوشنبه 15899 فلسطینی کشته و بیش از 42000 زخمی برجای گذاشت، علاوه بر این، زیرساخت‌های گسترده و یک فاجعه انسانی بی‌سابقه به وقوع پیوست.

در اول دسامبر، آتش بس بشردوستانه بین گروه های مقاومت فلسطین و اسرائیل با میانجیگری قطری-مصری-آمریکایی به پایان رسید.این آتش بس 7 روز به طول انجامید و طی آن اسرا مبادله شدند و کمک های بشردوستانه محدودی به این بخش که حدود  2.3 میلیون فلسطینی سکنه آن است وارد شد.

انتهای پیام

 

  • منبع
  • حقوق نیوز

دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید