امروز: سه شنبه, ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ برابر با ۰۸ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۱۹ مارس ۲۰۲۴ میلادی
کد خبر: 277562
۵۷۳۵
۶
۰
نسخه چاپی

بهترین وکیل چک با حق الوکاله مناسب

گروه وکلای آپادانا با 5 سال تجربه تخصصی در زمینه دعاوی چک و سفته افتخار دارد با انجام بیش از 200 پرونده فقط در زمینه چک و بالغ بر 2000 پرونده در کلیه دعاوی حقوقی و کیفری آماده ارائه خدمات به شما عزیزان می‌باشد

بهترین وکیل چک با حق الوکاله مناسب

بهترین وکیل چک با حق الوکاله مناسب

دعاوی مالی به خصوص مطالبه وجه چک و سفته، یکی از معمول‌‌ترین پرونده‌های مطرح در دادگاه‌های حقوقی و شوراهای حل اختلاف است. نابسامانی‌های اقتصادی و مشکلات فراوانی که در بازار سرمایه وجود دارد، موجب شده است که حجم پرونده‌های وصول مطالبات در مراجع قضایی به شدت افزایش یابد. به همین دلیل بسیاری از افراد به دنبال وکیل چک یا سفته می‌گردند تا بتوانند حقوق خود را به دست آورند.

پیدا کردن وکیل چک و سفته به خصوص در پرونده‌های مالی بزرگ، تابع شرایط مختلف اعم از شرایط اقتصادی و موقعیت زمانی و مکانی است که در این مقاله بررسی شده‌اند.

یک وکیل چک خوب چه ویژگی‌هایی دارد؟

همانطور که می‌دانید، وکیل چک یک وکیل پایه یک دادگستری و یا کارآموز است که عمدتا در دعاوی مالی به خصوص مطالبه وجه چک، مطالبه وجه سفته و سایر اسناد تجاری تبحر دارد. شرایط وکالت در کشور ما به گونه‌ای است که هر وکیلی به محض دریافت پروانه وکالت پایه یک می‌تواند در تمامی دعاوی حقوقی و کیفری (غیر از موارد خاص)، قبول وکالت نماید.

طبیعتا این روند به هیچ عنوان به صلاح جامعه و به خصوص افرادی که در محاکم قضایی به دنبال حق خود هستند، مناسب نیست. طبیعتا هر وکیلی توانایی انجام همه پرونده‌ها در همینه زمینه‌ها را ندارد. به خصوص که مباحث حقوقی در شاخه‌های مختلف بسیار گسترده است. به همین جهت، در سال‌های اخیر، وکالت نیز همانن بسیاری از شغل‌های دیگر به سمت تخصصی شدن پیش رفته است. بنابراین، یک وکیل چک خوب دارای ویژگی‌های زیر می‌باشد:

• وکیل چک با تجربه، باید به صورت تخصصی در دعاوی مالی کار کرده باشد. با روند استعلام، توقیف اموال، مزایده، رفع توقیف، اعسار و تقسیط محکوم به و ... آشنایی کامل داشته باشد. همچنین رویه قضایی مراجع قضایی را بداند.

• پشتکار و سرعت عمل یکی از مهمترین ویژگی‌های وکیل چک است. در پرونده‌هایی مانند مطالبه وجه چک یا سفته، با توجه به تورم و بی ارزش شدن پول و نیز نگرانی از انتقال مال توسط محکوم، سرعت عمل نقش اساسی را دارد. بنابراین باید وکیلی را انتخاب کنید که برای پرونده شما هم وقت داشته باشد و هم این که پیگیر پرونده باشد.

• حق الوکاله مناسب یکی از ویژگی‌های مهم وکیل چک است. مطالبه وجه چک، دعوای مالی است و طبیعتا به لحاظ تمبر و مالیات برای وکیل مهم است. بهترین وکیل در حوزه چک، تلاش می‌کند حق الوکاله و نحوه پرداخت آن را به گونه‌ای تنظیم کند که هم موکل راضی باشد و هم او بدون دغدغه و دلخوری از کم بودن حق الوکاله، آن چنان که باید پیگیر پرونده نباشد.

نحوه مطالبه وجه چک توسط وکیل

نحوه مطالبه وجه چک توسط وکیل کاملا به نوع چک بستگی دارد. در واقع:

• چنانچه، چک قدیمی باشد، وکیل چک می‌بایست دادخواست مطالبه وجه چک را مطرح نماید. طبیعتا در این شرایط، برای بررسی پرونده، جلسه رسیدگی تشکیل می‌شود و وکیل باید اقدامات قانونی خود اعم از تامین خواسته و تنظیم لایحه برای جلسه رسیدگی را انجام دهد.

• اگر چک صیادی باشد، وکیل چک می‌تواند مستقیما دادخواست صدور اجراییه را مطرح کند تا در صورت عدم پرداخت مبلغ چک توسط محکوم علیه، فرایند استعلام و توقیف اموال آغاز شود.

در پرونده‌های مطالبه وجه چک، انجام امور مربوط به اجرای احکام با توافق بین وکیل و موکل انجام می‌شود. بنابراین، بهتر است قبل از بستن هر قراردادی با وکیل در مورد حدود اختیارات و نیز خدماتی که به شما ارائه می‌دهد، به طور شفاف صحبت کنید. چون در یک پرونده مطالبه وجه چک، امور زیادی می‌بایست انجام شود که برخی از آنان ممکن است از حوصله یک وکیل خارج باشد، کما این که ممکن است وکیل دیگری همان کارها را به راحتی و با هزینه مناسب انجام دهد.

حق الوکاله وکیل چک چقدر است؟

در مورد حق الوکاله وکیل چک باید گفت که در حرفه وکالت، نمی‌توان یک عدد مقطوع و مشخص را برای هزینه یک وکیل درنظر گرفت. زیرا هر وکیل متناسب با میزان تجربه و تخصص خود و نیز سختی و میزان کاری که باید برای پرونده مطالبه وجه چک انجام دهد، میزان حق الوکاله را اعلام می‌کند. به خاطر داشته باشید، لزوما عدد حق الوکاله پایین و یا بالا نشان دهنده خوب بودن وکیل چک نیست. بنابراین، باید هنگام انتخاب وکیل همه شرایط و به خصوص میزان تجربه و کارهایی که وکیل انجام می‌دهد، درنظر بگیرید.

بهترین وکیل برای پرونده چک در گروه وکلای آپادانا

گروه وکلای با در اختیار داشتن بهترین وکیل در حوزه دعاوی مربوط به چک، انواع خدمات اعم از مشاوره حقوقی، تنظیم اوراق قضایی و نیز قبول وکالت را انجام می‌دهد. به یاد داشتید که لزوما هر فردی که پروانه وکالت دارد، بهترین وکیل برای پرونده چک نیست. انتخاب یک وکیل خوب به خصوص در پرونده‌های مالی نظیر چک، همیشه کار سختی بوده است.

بسیاری از موکلین در تماس با گروه وکلای آپادانا به دنبال بهترین وکیل در دعاوی مالی می‌گردند. به خاطر داشته باشید که هر فردی بر مبنای موضوع پرونده، شرایط و سختی آن، میزان بودجه خود برای حق الوکاله و نیز محل دادگاه خود می‌بایست بهترین وکیل ممکن را انتخاب کند.

گروه وکلای آپادانا با 5 سال تجربه تخصصی در زمینه دعاوی چک و سفته افتخار دارد با انجام بیش از 200 پرونده فقط در زمینه چک و بالغ بر  2000 پرونده در کلیه دعاوی حقوقی و کیفری آماده ارائه خدمات به شما عزیزان می‌باشد.

  • منبع
  • حقوق نیوز

دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید