امروز: شنبه, ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ برابر با ۱۷ شوّال ۱۴۴۵ قمری و ۲۷ آوریل ۲۰۲۴ میلادی
کد خبر: 280269
۶۹۷
۱
۰
نسخه چاپی

10 روش موثر برخورد افراد باهوش با افراد بی ادب

 

اگر تا به حال در ترافیک ساعات شلوغ رانندگی کرده باشید یا در فروشگاه های شلوغ قدم زده باشید، به خوبی می دانید که افراد بی ادب همه جا هستند. چه اظهار نظر توهین آمیز باشد و چه نگرش نادیده انگاشته، بی ادبی فراگیر است.

شما نمی توانید رفتار شخص دیگری را کنترل کنید، اما نمی خواهید با بد اخلاقی دیگران نیز تحریک شوید. پس چه کاری باید انجام دهید؟

هنگامی که با رفتار سمی مواجه می شوید، چه از جانب یک غریبه، یک همکار بداخلاق یا یک دوست بداخلاق، در اینجا چند روش آزمایش شده و واقعی وجود دارد که افراد باهوش برای برخورد مؤثر با افراد بی ادب از آنها استفاده می کنند.

1. درک کنید که بی ادبی چیز جدیدی نیست.

به نظر می رسد بی ادبی بخشی از طبیعت انسان است. رفتار بی ادبانه می تواند به راحتی برای بسیاری از افراد به عادت تبدیل شود. ما اغلب به سادگی اهمیت نشان دادن مهربانی، همدردی و درک دیگران را نادیده می گیریم یا فراموش می کنیم.

اگر بتوانیم ببینیم که این رفتارهای منفی بهره‌وری، شادی و سلامتی ما را مختل می‌کند، می‌توانیم اهمیت توقف چنین رفتاری را تشخیص دهیم. بی ادبی چیز جدیدی نیست، اما این بدان معنا نیست که باید چرخه بی ادبی را ادامه دهیم.

 

2. بی ادبی را متوقف کنید.

رفتار بی ادبانه می تواند مانند یک بیماری گسترش یابد اگر اجازه دهید. یک عمل گستاخی به راحتی می تواند باعث سایر اعمال بی ادبانه شود و خلق و خوی ناپسند و رفتار بد را در پی آن گسترش دهد.

به راحتی می توان دید که چگونه این اتفاق می افتد. یک راننده بی ادب در مسیر کار جلوی شما پیچیده و باعث ناراحتی شما می شود. وقتی متوجه می‌شوید که بدون هیچ دلیل واقعی با همکارهای برخورد خشن می‌کنید. همکاران شما که احساس ناراحتی می کنند، سپس نسبت به دیگران بدخلق و بی ادب هستند. و به همین ترتیب پیش می رود.

شما این قدرت را دارید که آن چرخه بی ادبی را متوقف کنید. با کمی همدلی می توانید بی ادبی را با مهربانی از بین ببرید.

3. بی ادبی را شخصی نگیرید.

اولین قدم برای توقف چرخه بی ادبی این است که شخصاً رفتارهای بی ادبانه را متوقف کنید. همه ما روزهای بدی را سپری می کنیم که به نظر می رسد دنیا دارد ما را شکست می دهد. خیلی وسوسه انگیز است که آن را در دنیا بیرون بیاورید، که در واقع به این معناست که آن را برای نزدیکترین فرد به شما بیرون بیاورید.

این برای همه ما اتفاق می‌افتد، بنابراین فهمیدن اینکه فرد متخلف ممکن است روز بدی داشته باشد، می‌تواند همه چیز را در چشم انداز قرار دهد. ممکن است زمانی که شما در خط آتش آنها قرار گرفتید، با چیز دشواری روبرو هستند. اغلب می توانید با اجتناب از پاسخ دادن به رفتار بد با منفی گرایی خود، چرخه بی ادبی را بشکنید.

 

 

 

 

 

 

 

دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید